Popularitatea mașinilor electrice este în continuă creștere, iar demersurile constructorilor în această direcție sunt încă la început de drum.
Dezvoltarea tehnologiei bateriilor și scăderea costurilor de producție vor duce treptat la creșterea vânzărilor pe acest segment, după cum se arată în tot mai multe rapoarte de piață.
LG Chem, unul dintre cei mai mari furnizori globali de baterii pentru mașini electrice, estimează că vânzările vor ajunge la 13.2 milioane de exemplare în 2024, adică de peste 5 ori mai mari decât în 2018 (2.4 milioane). Cota de piață a electricelor ar ajunge, astfel, la 15% din totalul vânzărilor globale.
Asiaticii susțin și că, în următorii 5 ani, costul bateriilor va scădea la 100 de dolari pe KWh, de la 200 de dolari în 2015.
Via Reuters
rezultatul = masini electrice din ce in ce mai scumpe
a se vedea cat costa prima generatie de Leaf (sau Zoe) acum 5 ani si cat costa ele azi (evident cu baterii mai mari)
Mai degraba cresterea si, in mod direct, proportia de masini electrice noi, cred ca va ajunge la cca. 10-12%, din piata globala.
Dintre motive:
- nu este pregatita infrastructura adecvata chiar daca s-ar putea realiza mult mai multe lucruri concrete, in acest sens de catre guverne si companii;
- dpdv legislativ si al emisiilor - care ucid anual pana la 450.000 europeni;
- implicarea mai puternica a marilor producatori auto mondiali; - sa nu uitam de obstacolele permanente puse de marii jucatori globali din piata petrolului - INTAMPLATOR (oare?!) cele mai mari firme din lume dupa cifrele de afaceri....