Anul 2017 a fost marcat de o scădere accelerată a vânzărilor de mașini diesel, la numai 44% din numărul total, pe fondul scandalului Dieselgate și a numeroaselor restricții care au apărut în marile orașe europene.
Prima lună a anului 2018 confirmă acest trend pe două dintre cele mai mari piețe, Franța și Germania. Astfel, vânzările de mașini diesel au scăzut în Franța cu 12% în luna ianuarie, astfel că acest tip de propulsie are acum o cotă de piață de 41.1%, comparativ cu cota de piață de 52.6% a motoarelor pe benzină.
Situația este însă diametral opusă la Dacia, care a comercializat aproape 10.000 de unități, corespunzător unei creșteri a vânzărilor de 14%. Datele oficiale arată că marca de la Mioveni a înregistrat o creștere cu 27.5% a vânzărilor de mașini diesel, în special datorită cererii mari înregistrate de Dacia Duster: 90% dintre cele peste 4.000 de unități care s-au vândut în ianuarie au avut propulsie diesel.
Situația este asemănătoare și în Germania, cea mai mare piață auto din Europa.
Astfel, vânzările de mașini diesel au scăzut aici cu 17.6%, astfel că doar 33% dintre mașinile comercializate au avut acest tip de propulsie. În schimb, vânzările de mașini cu motoare pe benzină au crescut cu 32%, până la o cotă de piață de 61%.
Acolo au nevoie de cutii automate, altfel îți crapă piciorul pe ambreiaj, nu mă mira creșterea Daciei la diesel.