Dieselul și benzina au pierdut teren și în 2020, continuând trendul instalat în ultimii ani la nivel european. În schimb, mașinile cu încărcare la priză devin o parte tot mai consistentă în rapoartele anuale de vânzări.
La nivelul UE, peste un milion de electrice și hibrizi plug-in au fost vândute în 2020, față de cele 387.000 de unități din 2019. Astfel, cota lor de piață a urcat de la 3% în 2019 la 10.5% în 2020.
Mașinile pe benzină au fost cele mai căutate anul trecut, având o proporție de aproape 48% din total, însă în scădere față de 57.8% în 2019. În ceea ce privește vânzările diesel, acestea au avut un declin de la 31.6% în 2019 la 28% anul trecut.
Datele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată că vânzările totale din UE au ajuns la 9.9 milioane de mașini în 2020, cu 24% mai puțin decât în anul precedent.
Via ACEA
dar aș adăuga că cererea depăşeşte 600%... au fost multe cereri de VW up sau Kia Niro sau Tesla model 3 care pur şi simplu nu au putut fi livrate, pentru că nu mai erau stocuri...
Oricum QED a început
Sunt saraci cu duhul, usor de manipulat si trimit la romani jafurile diesel.
https://insideevs.com/news/452929/european-countries-plugin-market-share-q1q3-2020/
Nu vad Romania sau vreo alta tara est europeana in lista, deci nu suntem noi fraierii :))
Le-au luat banii la fraierii care ii au, noi stam bine, luam BMW-URILE sh de la germani cu 2000 euro.
Parerea mea e ca sunt doar mai bogati. Atat.
https://youtu.be/Wd9TbKtXD4o
Îmi spuneţi şi mie dacă suntem în pericol sau doar ni se pare ?
Mă aştept la răspunsuri super deştepte, gen minim deştepte de om educat, învăţat, inginer
P.S. Liber la manutze rosii. Daca le puteti argumenta si pe acestea ar fi ok.
Nu in ultimul rand,tarile cu productie auto importanta se gandesc la somajul masiv rezultat din trecerea de la un automobil cu 1200 de componente la 200 de componente(citat CEO Daimler). Global este vorba de milioane de lucratori din industia auto si de componente si alte milioane din industriile extractive. De aceea se grabesc “incet”
Ai dreptate zeițo. Peste 5 ani va fi un progres remarcabil. Atunci o sa mă uit după electrice.
Până atunci însă electricele sunt niște mașini scumpe și nepractice la drum lung. Iar ca mașini de
oraș scumpe, foarte scumpe. Și nepractice dacă nu stai la casă. În rest nu văd niciun avantaj.
https://www.cntraveler.com/gallery/the-10-happiest-countries-in-the-world
Se pare ca natiile astea ar fi si cele mai fericite.
Ghici cine se muta in Spania la pensie? Te scutesc de googalit. Nemtii, olandezii, danezii, suedezii si alti nordici. Tare fericiti sunt.
Unora le trebuie mult timp pentru ca inevitabil au intrebari si le pun. Intrebarile incep cu pretul, trec prin reteaua de incarcare, unde o incarc daca nu am garaj sau curte, cat ma costa sa merg daca o incarc doar la statiile publice si ajung inevitabil la "ce ma fac cu o electrica cu o baterie terminata?".
Timpul de incarcare depinde de multi factori cum ar fi cat iti suporta bateria ta, cat de incarcata este statia de incarcare, in ce stare este bateria statiei de incarcare sau cat de bine este alimentata statia de incarcare.
Tehnologii de baterii au fost multe. Pana una alta tot la Li-ion suntem si asteptam sa vedem primele solid state.
Nu se va inversa trendul dar nici termicele nu vor disparea prea curand. Nu este cu ce sa le inlocuiesti deocamdata. Dar dupa cum arata lucrurile cu ultimile lansari de termice, sunt aruncate in piata toate modelele care mai de care mai puternice si cu tehnologii mai noi. Pare clar ca nu vrea nimeni sa mai pastreze nimic la sertar pentru viitor si nu cred ca se mai dezvolta prea mult in directia termicelor.
Ai mai sus multe argumente ca sa nu mai para trendul atat de sigur sau cel putin sa nu mai para iminent.
Deocamdata sunt 10% vanzaride phev si ev (nu stim cate EV din ele) intr-un an in care constructorii au fost fortati sa vanda mai multe ev-uri si phev-uri ca sa scada emisiile la nivel de flota.