Vânzările de electrice și hibrizi plug-in s-au triplat anul trecut: peste un milion de unități în Europa

de Paul Cosma
Vineri, 05.02.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Peste un milion de mașini electrice și hibrizi plug-in au fost vândute anul trecut la nivelul UE, de trei ori mai multe decât în 2019. Cota de piață a acestor vehicule a ajuns la 10.5% din total, față de 3% în 2019.

Dieselul și benzina au pierdut teren și în 2020, continuând trendul instalat în ultimii ani la nivel european. În schimb, mașinile cu încărcare la priză devin o parte tot mai consistentă în rapoartele anuale de vânzări. 

La nivelul UE, peste un milion de electrice și hibrizi plug-in au fost vândute în 2020, față de cele 387.000 de unități din 2019. Astfel, cota lor de piață a urcat de la 3% în 2019 la 10.5% în 2020. 

Mașinile pe benzină au fost cele mai căutate anul trecut, având o proporție de aproape 48% din total, însă în scădere față de 57.8% în 2019. În ceea ce privește vânzările diesel, acestea au avut un declin de la 31.6% în 2019 la 28% anul trecut. 

Datele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată că vânzările totale din UE au ajuns la 9.9 milioane de mașini în 2020, cu 24% mai puțin decât în anul precedent. 

Via ACEA

Comentarii (15)

  • Edikkk
    Deci vânzările au fost 300% pentru BEV şi PHEV

    dar aș adăuga că cererea depăşeşte 600%... au fost multe cereri de VW up sau Kia Niro sau Tesla model 3 care pur şi simplu nu au putut fi livrate, pentru că nu mai erau stocuri...

    Oricum QED a început
    14 21
  • Omul negru
    Numarul de fraieri care si-au luat masini cu utilizare limitata s-a triplat. Daca le poti lua banii, de ce nu?
    19 22
  • @omul negru
    Fraierii aia din nordul si vestul Europei, stai linistit, nu din EST.
    Sunt saraci cu duhul, usor de manipulat si trimit la romani jafurile diesel.
    https://insideevs.com/news/452929/european-countries-plugin-market-share-q1q3-2020/
    Nu vad Romania sau vreo alta tara est europeana in lista, deci nu suntem noi fraierii :))
    Le-au luat banii la fraierii care ii au, noi stam bine, luam BMW-URILE sh de la germani cu 2000 euro.
    14 15
  • @@omul negru
    Daca tu ai impresia ca aia sunt mai destepti, treaba ta. Parerea ta.
    Parerea mea e ca sunt doar mai bogati. Atat.
    15 17
  • Edikkk
    Omul negru şi alţii care cred că ăia din Vest sunt proşti şi voi super deștepți, uite un video bazat în întregime pe fapte, realităţi, măsurări

    https://youtu.be/Wd9TbKtXD4o

    Îmi spuneţi şi mie dacă suntem în pericol sau doar ni se pare ?

    Mă aştept la răspunsuri super deştepte, gen minim deştepte de om educat, învăţat, inginer
    5 11
  • Submarin Moraru
    Omul negru are dreptate 100%. Doar ce si-a zis si omul parerea si a si sarit Fanel_kkk din anonimat sa ii arate batul cu statistici obosite.
    12 7
  • Clar, acesta e trendul. Dar unora le trebuie mai mult timp pana sa se prinda. In maxim 5 ani timpul de incarcare va scadea drastic, autonomia oricum a crescut. Si fac pariu ca in 10 ani vor aparea si alte variante de baterii, nu neaparat pe baza de litiu. Acum, pe bune, detractorii electricelor, chiar credeti ca productia mondiala de auto va renunta la electrice si se va intoarce la motoare termice. Accept raspunsuri argumentate.


    P.S. Liber la manutze rosii. Daca le puteti argumenta si pe acestea ar fi ok.
    17 4
  • Johnny
    Nu exista cale de intoarcere, pacat ca unii nu vor sa realizeze asta si asistam la o batalie fara sens intre pro electrice si contra.
    12 2
  • Mircea
    Nu este raspunsul la intrebarea “a fi sau a nu fi...electrice” solutia depoluarii transportului auto. Infrastructura de incarcare este inca limitata,iar statii rapide de incarcare sunt foarte putine chiar si in vest. Apoi,cu toate subventiile guvernamentale,o masina electrica costa cel putin 50% mai mult decat una cu motor termic(echivalent clasa).Iar clientii de masini sh “termice” ,vor putea cumpara peste multi ani sh electrice pentru ca,in primul rand,nu le gasesc si nu si bani pentru aceste masini.Din acest punct de vedere este o chestiune de “putinta” pentru cei care dau,cum apare in comentarii,2000 euro pe un BMW.
    Nu in ultimul rand,tarile cu productie auto importanta se gandesc la somajul masiv rezultat din trecerea de la un automobil cu 1200 de componente la 200 de componente(citat CEO Daimler). Global este vorba de milioane de lucratori din industia auto si de componente si alte milioane din industriile extractive. De aceea se grabesc “incet”
    7 2
  • Omul negru
    @ds.
    Ai dreptate zeițo. Peste 5 ani va fi un progres remarcabil. Atunci o sa mă uit după electrice.
    Până atunci însă electricele sunt niște mașini scumpe și nepractice la drum lung. Iar ca mașini de
    oraș scumpe, foarte scumpe. Și nepractice dacă nu stai la casă. În rest nu văd niciun avantaj.
    11 6
  • @eDick
    eDick, tu nu prea ai nici o treaba cu limba romana dar ai pretentia sa primesti raspunsuri destepte? Raspunsurile pt tine sunt pe masura capacitatii tale mintale...niste raspunsuri "simple"
    14 3
  • @@@omul negru
    Cum le stiti voi pe toate si aveti pareri:
    https://www.cntraveler.com/gallery/the-10-happiest-countries-in-the-world
    Se pare ca natiile astea ar fi si cele mai fericite.
    1 8
  • tarile alea au cei mai multi pedofili pe cap de locuitor, poate de aia. Plus consumul de alcool, tarie in special, este la niveluri apocaliptice fata de tara noastra de exemplu. Personal cred ca spaniolii, grecii sau italienii sunt mult mai fericiti decat nordicii. Dovada e durata de viata mai mare cu toate ca nivelul de trai e mai scazut un pic. Desi daca analizam PPP (stii cei aia?) vom avea surprize .
    Ghici cine se muta in Spania la pensie? Te scutesc de googalit. Nemtii, olandezii, danezii, suedezii si alti nordici. Tare fericiti sunt.
    11 3
  • Jacqsicrab
    @^^^ Stai ca vine acuș Făfanel sa te invite sa te muti in Rusia sau in Coreea de N doar ca ai indraznit sa te legi de paradisul progresist din nordul UE,sa-ti spuna ca trebuie sa stam cu capul plecat si sa ne si placa pentru ca singura alternativa ar fi sa fim sub ocupatie ruseasca,noaptea mintii.
    11 6
  • @ds Daca trendul inseamna masini care incep de la 30k euro, putini isi vor permite sa-l urmeze.
    Unora le trebuie mult timp pentru ca inevitabil au intrebari si le pun. Intrebarile incep cu pretul, trec prin reteaua de incarcare, unde o incarc daca nu am garaj sau curte, cat ma costa sa merg daca o incarc doar la statiile publice si ajung inevitabil la "ce ma fac cu o electrica cu o baterie terminata?".
    Timpul de incarcare depinde de multi factori cum ar fi cat iti suporta bateria ta, cat de incarcata este statia de incarcare, in ce stare este bateria statiei de incarcare sau cat de bine este alimentata statia de incarcare.
    Tehnologii de baterii au fost multe. Pana una alta tot la Li-ion suntem si asteptam sa vedem primele solid state.
    Nu se va inversa trendul dar nici termicele nu vor disparea prea curand. Nu este cu ce sa le inlocuiesti deocamdata. Dar dupa cum arata lucrurile cu ultimile lansari de termice, sunt aruncate in piata toate modelele care mai de care mai puternice si cu tehnologii mai noi. Pare clar ca nu vrea nimeni sa mai pastreze nimic la sertar pentru viitor si nu cred ca se mai dezvolta prea mult in directia termicelor.

    Ai mai sus multe argumente ca sa nu mai para trendul atat de sigur sau cel putin sa nu mai para iminent.
    Deocamdata sunt 10% vanzaride phev si ev (nu stim cate EV din ele) intr-un an in care constructorii au fost fortati sa vanda mai multe ev-uri si phev-uri ca sa scada emisiile la nivel de flota.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru