Dacă unele țări au redus subvențiile acordate pentru achiziția de mașini cu zero emisii, vezi cazul României, altele le-au eliminat cu totul. Germania este cel mai bun exemplu, iar această decizie a avut un impact major.
Vânzările de mașini electrice au scăzut cu 16.4% în intervalul ianuarie-iunie 2024. Tot în această perioadă, germanii au achiziționat doar 21.249 de mașini Tesla, cu 41.6% mai puțin decât în același interval din 2023.
Numai în luna iunie, vânzările Tesla au scăzut cu 42.2% în Germania, la 4.648 de unități. În aceeași lună, MG a comercializat 5.158 de exemplare pe această piață, așadar mai bine decât marca americană.
În ciuda acestor scăderi, piața auto germană a crescut cu 5.4% în prima jumătate a anului, la 1.47 milioane de vehicule.
BMW, Volkswagen și Porsche au înregistrat o creștere a vânzărilor. Nu și Audi, care a raportat o scădere de 17.1%, sau Mercedes-Benz cu o scădere de 12.7%.
Nici italienii de la Maserati nu s-au descurcat mai bine.
În prima jumătate a anului, aceștia au vândut doar 300 de mașini în Germania, cu 56.9% mai puține comparativ cu prima jumătate a anului trecut.Revenind la producătorii care se află pe plus, vânzările Seat au crescut cu 37.9%, Skoda raportează și ea o creștere de 24.9%, iar Volvo o creștere de 59.6%.
via Carscoops
Tot anul acesta este primul in care unii se vor răzgândi în privința certitudinilor pe care le aveau, iar alții nu vor recunoaște.
Problemele apar pentru că prin aceste comparații te “bagi” în acea “relație”. Este practic inutil și chiar mai mult aduce efecte negative. De acolo cred ca a apărut acel “hate” care este de fapt are prea puțină legătură cu obiectul și cel mai mult cu valorile, principiile, drepturile etc ale fiecăruia care au fost negate, puse sub semnul întrebări sau chiar mai rău ridiculizate, etichetate samd… valabil de ambele părți (ICE-uri sau BEV-uri).
Din păcate nu-i despre mașini, este aceeași poveste veche, ego-ul și mândria.
Când vreau ceva o să scot în evidență doar plusurile și voi ignora sau justifica (cel puțin subiectiv) minusurile. Așa dar și prin urmare încercarea de a convinge sau de a ne convinge între noi are șanse ZERO.
Practic lumea s-a convins ca toata povestea e inca o minciuna dintr-un lung sir. Oamenii au vazut ca nu fac nicio branza cu masinile lor electrice. Ca sunt extrem de scumpe si practic sunt o bataie de cap inutila in utilizarea de zi cu zi. Stai prin parcari la incarcat, trebuie sa-ti faci itinerariu din incarcator in incarcator, masina trebuie protejata si vara si iarna de temperaturi extreme samd samd. Si atunci bula s-a spart. Eu cred ca chinezii o sa aiba cel mai mult de suferit, nu Tesla. Ceilalti, care au masini Diesel si pe benzina in portofoliu vor avea doar pierderi uriase. Facute pe mana lor din lipsa curajului de a spune NU. Dar se vor redresa.
PS: am auzit in romania ca la Tesla, daca se strica ceva, ai pus-o de mamaliga. Lucrurile astea se afla. Cand tu ca producator nu repari nicio piesa de caroserie ci doar schimbi totul la niste preturi absurde, lucrurile astea se intorc impotriva ta. Un far e pe la 6200 de lei aftermarket. Am inteles ca original ar fi 5000 de eur, nu-mi vine sa cred, dar asa ziceau unii. O reparatie de capac portbagaj indoit la model Y costa pe la 10.000 de lei. O lovitura frontala in dar nu majora costa peste 10.000 EUR. In fine, o sa vada ei cat timp merge cu inselatul clientului. Iar daca vor gasi un bazin fara fund de clienti dispusi sa plateasca asemenea aberatii, bravo lor! :)