Esential
34 | procente reprezintă scăderea de vânzări înregistrată în luna mai în Germania în comparaţie cu aceeaşi lună a anului trecut. |
34 | procente reprezintă scăderea de vânzări înregistrată în luna mai în Germania în comparaţie cu aceeaşi lună a anului trecut. |
Vânzările de automobile noi din Germania urmează pentru cea de-a şasea lună la rând aceeaşi tendinţă de scădere. Vânzările au scăzut cu 34% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar scăderea vânzărilor de automobile noi din Germania este prezentă încă de la încheierea programului de înnoire a parcului auto din ţara respectivă. Cea mai mare piaţă auto din Europa a scăzut cu 28% în primele cinci luni ale acestui an, scădere cauzată de situaţia economică dificilă şi de oprirea programului de casare din Germania.
Spre comparaţie, vânzarile de autoturisme noi din Italia au scăzut cu 13.79 procente în luna mai 2010 faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Creşterea vânzărilor din Italia nu a fost la fel de importantă precum cea din Germania, de unde şi diferenţa atât de mare dintre scăderile din Italia şi scăderile din Germania. Programul de casare german a costat circa 5 miliarde de euro şi s-a încheiat în luna septembrie, după ce a fost suplimentat în vara anului trecut.
Alte ţări europene, precum Spania, au înregistrat vânzări crescute de autoturisme noi graţie programelor de casare derulate de guvernele acestora.Exporturile de autoturisme din Germania au crescut cu 46 procente în luna mai, semn că vânzările nemţilor în alte tări nu sunt la fel de rele precum cele de pe piaţa internă. Producători mari din Germania, precum Volkswagen, speră să îşi revină prin concentrarea pe alte pieţe, cum au făcut cei de la Mercedes-Benz şi de la BMW, prin orientarea pe piaţa din China, dar şi prin creşterea vânzărilor către flote.
Via | Autocar
poate lumea nu mai are bani ... iar in vremurile astea te bucuri daca ai un "tractor german" fiabil (putem sa mai includem "tractoare" si de alte nationalitati aici) si sigur :)
p.s. nu sunt fan dacia si nici vag
Ar fi interesanta o statistica cu total unitati vandute din 2000 pana in 2010 in Germania, Franta , Italia poate chiar defalcat pe marci sa vedem cum stam !
Multumesc.
PS: cred ca piata auto e barometrul iesirii din criza.Ce ziceti?
Ceea ce a fost pe anumite piete vestice, gen Spania, Italia, Germania, Franta....acele cresteri de 20-40 % din perioadele trecute s-a datorat anumitor politici guvernamentale de incurajare a consumului....gen rabla....si alea dupa cum se pare s-au cam terminat....si atunci e clar ca incep si pietele alea sa prinda ceva regres in vanzari.
Iar faptul ca multi constructori se canalizeaza cu productia pentru export...in primul rand China....pai e simplu si stie toata lumea faptul ca.....tara aia mare are si popor urias de mare.....si in ultimii ani cererea a crescut foarte mult la ei pentru ca treaba merge la chinezi, cu cominusmul lor cu tot care cam bate capitalismul la ora actuala, din toate punctele de vedere.
China nu cred ca va cunoaste prea curand ideea de criza, in ritmul dezvoltarii actuale si a felului de a pune problema la ei, in orice domeniu....iar dupa mine, ar fi un exemplu extrem de bun de urmat, daca nu in totalitate, macar pe ici pe colo.
Asta la noi, insa strainii cand nu au bani isi cumpara masini low-cost, nu second-hand ca noi. De-asta s-a vandut Dacia ca painea calda in Germanica.
Sunt de acord cu China, la ei merge treaba pentru ca ei produc intr-una tot felul de chestii de la haine la masini. Noi ne-am obisnuit ca produsele chineze sa fie proaste asta pentru ca la noi asa se face, se importa chestiile ieftine si proaste din China. Insa ei produc si lucruri de calitate chiar uimitor de buna. De ex, daca iti cumperi un telefon premium si te uiti sub carcasa o sa gasesti Made in China. Am si eu unul si pana acum nu m-a dezamagit.
Ar fi frumos sa se schimbe si la noi mentalitatea, sa incepem sa facem si noi ceva, sa investim, sa producem. Dacia este exemplul cel mai elocvent si ar trebui urmat de intreaga Romanie. Dar asta cand se va eradica din coruptia si birocratia de la nivel inalt care nu iti permite sa iti deschizi o afacere de orice fel fara spaga.
Toate cele bune