Publicația Car Industry Analysis a realizat recent o analiză cu privire la evoluția mărcii Dacia pe plan global în primele trei luni ale acestui an.
Potrivit datelor compilate de sursa citată, Dacia a comercializat aproximativ 184.000 de unități la nivel global în primele trei luni ale anului, în creștere cu 7.2% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
La fel ca în ultimii ani, Dacia Sandero este cel mai vândut model al constructorului de la Mioveni, cu 69.914 unități. Totuși, ca urmare a faptului că se apropie de finalul actualului ciclu de viață, subcompacta a stagnat la vânzări față de anul trecut.
În schimb, Dacia Duster a înregistrat o creștere spectaculoasă a vânzărilor, cu peste 106%, la 56.447 de unități în primul trimestru al anului. În acest ritm, este practic doar o chestiune de timp până când Duster va deveni cel mai vândut model din gama producătorului român. De altfel, o astfel de tendință s-a remarcat recent și pe piața din România, întrucât Duster a obținut mai multe înmatriculări decât Sandero în perioada ianuarie-martie.
Podiumul Dacia este ocupat de Dokker, care a înregistrat 24.391 de unități după o creștere cu 8% a vânzărilor, în timp ce locul patru i-a revenit lui Logan, cu 17.556 de unități. Cel mai popular model din România a înregistrat și pe piața internațională o creștere a vânzărilor de 14%.
Singurul model Dacia cu vânzări în regres în primul trimestru a fost Lodgy, care s-a oprit la 8.874 unități, în scădere cu 8%.
De asemenea, datele Car Industry Analysis arată că Dacia a comercializat în primul trimestru și 6.824 unități din generația anterioară Duster.Dacia is still Renault’s main source of growth and profits. Its global sales increased in Q1-19 thanks to the second generation #DaciaDuster, quite popular in Europe #dacia #daciasandero #dacialogan #daciadokker #dacialodgy pic.twitter.com/SNcgMbD7LZ
— CarIndustryAnalysis (@lovecarindustry) April 18, 2019
Comentarii (0)