Franța a anunțat recent că va introduce un nou sistem de penalizări financiare pentru constructorii care comercializează mașini care emit peste 110 grame de dioxid de carbon pe kilometru, conform vechiului standard NEDC, comparativ cu limita de 117 grame valabilă în prezent.
Astfel, mașinile care emit între 110 și 132 grame de dioxid de carbon pe kilometru vor fi penalizate cu sume mai mici de 1.000 de euro, în timp ce mașinile care emit peste 133 de grame vor fi penalizate cu peste 1.000 de euro.
De asemenea, penalizarea financiară minimă va crește de la 35 de euro la 50 de euro, iar ambele măsuri vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2020.
Noul sistem de penalizări va afecta în special constructorii care nu au în gamă modele hibride și/sau electrice, iar Dacia se numără printre producătorii are vor suferi cel mai mult.
Datele sunt evidențiate în cadrul unei analize realizate de compania franceză Autoway pe baza vânzărilor înregistrate în primele nouă luni ale anului.
Astfel, analiza Autoways arată că 12% dintre unitățile Dacia vândute în Franța depășesc pragul de 133 de grame, în timp ce 77% dintre unități se încadrează în intervalul 110-132 grame.Compania oferă și un exemplu de calcul: pentru un Dacia Duster cu motor TCE de 1.3 litri clienții vor plăti în plus între 1.629 euro și 2.726 de euro, în funcție de versiune, ceea ce echivalează cu aproximativ 15% din prețul de vânzare al mașinii.
Acest lucru ar putea avea un impact negativ asupra vânzărilor Dacia, în special în contextul în care producătorul roman este popular în Hexagon datorită raportului preț-calitate mai bun decât în cazul mărcilor cu care concurează.
Franța este cea mai importantă piață pentru Dacia, care contribuie semnificativ la performanțele constructorului pe piața europeană, acolo unde Sandero și Duster au fost modelele cu cele mai multe înmatriculări în segmentele lor în luna august.
Via Caradisiac, Autoactu, Linternaute, Le Figaro
Mai este ceva, clientul trebuie sa aleagă sa dea +3500€ pentru un pseudo hibrid (care nu-l ajuta) sau sa dea 2600€.
De asta se forțează prin orice mijloace trecerea la electric, ca industria să mai meargă o bucată de timp.
Cine mai crede că UE-ul vrea binele oamenilor, mai bine s-ar pune la somn, totul este vorba de bani și afaceri.
1. Ori elimină Dacia ca marcă şi o înglobează în Renault (foarte puţin probabil)
2. Ori electrifică gama Dacia cu mild hibrid şi plugin PHEV sau chiar Dacia KZE/Sandero electrică (aici este riscul ca o maşină Dacia electrică să canibalizeze vânzările lui Zoe!!)
3. Ori plătesc taxele ridicând preţurile
Soluţii se găsesc, nu e nicio problemă.
Si parca dieselurile sunt alea interzise.
Interesant...
Ca idee.....cati din banii colectati pentru poluare se cheltuiesc pentru masiri ani-poluare?
La fel si in Romania: cati bani de la taxa de drum, accize benzina...etc se cheltuies pentru strazi, autostrazi etc?????
Banii sunt folositi ca sa se astupe gaura de ozon si sa raceasca pamantul pana in 2050 cu 0,5 grade. Plus powerpointuri, grafice si tabele excel. Niscaiva secretare eco, conferinte in diverse zone ale lumii, congrese. Aaaa, si sa nu uit, plimbarea cu iahtul Europa-New York ca sa se strambe Greta la ONU. Amin.