Piața din Franța este cea mai importantă pentru Dacia. Anul trecut, constructorul de la Mioveni reușea să mențină un trend pozitiv la capitolul vânzări, în ciuda crizei mondiale de semiconductori care a afectat și afectează, în continuare, industria auto.
Însă, Dacia începe 2022 cu scăderi pe piața din Franța. Astfel, producătorul de la Mioveni a reușit să vândă, în ianuarie, 7.475 de mașini în această țară, mai puțin cu 4.000 de vehicule față de aceeași perioadă din 2021. Drept consecință, cota de piață Dacia în Franța a scăzut de la 9.03% la 7.26%.
Nici ceilalți producători nu se bucură de rezultate bune în prima lună a anului. Renault a reușit să vândă 15.665 de mașini, o scădere de 17% față de ianuarie 2021. La rândul său, Grupul Stellantis a raportat scăderi de peste 18% față de aceeași perioadă a anului trecut. Dintre mărcile grupului, Peugeot a înregistrat scăderi de 21%, iar Citroen a vândut cu 14% mai puține mașini.
Piața auto din Franța este, de altfel, în scădere.
Numai în prima lună, au fost vândute în total 102.901 de mașini și 28.201 de vehicule comerciale, lucru care se traduce printr-o scădere de peste 18% față de ianuarie 2021. Doar 5 producători au raportat creșteri în ultima lună, în Franța: Hyundai, Kia, Mitsubishi, Lexus și Alpine.via Profit
Cei care cumpără Dacia, nu au bani în ianuarie - februarie care sunt oricum luni moarte în comerţ, turism (parte)