Vânzările Dacia au crescut în 2024. Cotă de piață record în Europa

de Tiberiu Safta
Joi, 16.01.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a publicat rezultatele financiare finale pentru 2024. Marca de la Mioveni a înregistrat o creștere a vânzărilor la nivel mondial și a avut și o cotă de piață record în Europa.

Anul trecut, Dacia a vândut 676.340 de mașini noi în toată lumea. Asta înseamnă o creștere a vânzărilor de 2.7% prin comparație cu nivelul înregistrat în 2023. Numai în România, marca de la Mioveni a vândut 45.729 de mașini noi și a fost liderul detașat al pieței auto din țara noastră, cu o cotă de piață de 30%.

Și pentru că tot am menționat cota de piață, Dacia s-a bucurat în 2024 de o cotă de piață record în Europa. Astfel, marca românească a avut o cotă de 4.5% pe piața autoturismelor în Europa, respectiv o cotă de 3.9% pe piața autoturismelor și vehiculelor utilitare ușoare.

Cel mai vândut model al mărcii la nivel internațional a fost Sandero. Modelul subcompact a fost vândut în 309.392 de exemplare, ceea ce reprezintă o creștere de 14.5% față de 2023. Pe locul al doilea a fost Duster, cu 215.024 unități comercializate, mai multe cu 7.3%. Urmează Jogger, cu 96.440 de bucăți vândute, ceea ce înseamnă un plus de 2.4%.

Singurul model care a scăzut considerabil a fost Dacia Spring.

Modelul electric de oraș al mărcii și-a găsit 22.884 de clienți în toată lumea, însă vânzările lui Spring au fost mai mici cu 63% față de 2023.

via Dacia

Comentarii (13)

  • Jian de la Calafat
    Dacia, readuceţi si poziționați motorul Diesel acolo unde ii este locul, in compartimentul motor al Logan; Sandero; Jogger; Duster; Bigster !
    .....si printr-un artificiu ingineresc deloc de neglijat si pe Spring, oferindui-se un cochet bicilindru de 730 cm3 (1/2 din 1.5 dCi).
    Pana si anomalia Spring trebuie ajutata sa se dezvolte.

    Numai astfel, printr-o strategie lucida si coerenta la nevoile consumatorului, puteti spera cu adevarat la o cotă de piață de doua cifre in Europa (minim 10%)!
    5 6
  • 4.5% cota de piata cu practic 2 modele Duster si Sandero cu declinarile Jogger si Logan (pe cateva piete).
    Daca nici asta nu e lectie pentru ce cauta clientii atunci nu stiu care este.
    8 1
  • @Jian
    Nu e voie cu dizel ca vine tanti ursula si te dezbraca la cardanul gol si-ti da cu rigla peste biele de nu te vezi.
    Dar intr-adevar un 1.5 m-h revizuit un pic ar putea avea emisii sub 100g codoi pus pe Duster. Dar e frica mare de rigla lu Ursula.
    8 3
  • Jian de la Calafat
    @alex_cu_a_mic

    Singurul aspect demn de mentionat este urmatorul:
    Coana Ursula este efemeră, motorul Diesel este nepieritor !
    4 4
  • Conform viitoarelor reglementari, diesel moare definitiv la mașinile noi, cu 1 ianuarie 2028, din cauza dust-emission (nano-particule). Ok sunt mulți fani diesel, face mai putin CO2(imi aduc aminte de Logan ECO cu cele 85g CO2/km), dar GPL este o alternativa mai ieftina practic cu aceeași autonomie si CO2( a nu se uita ca la masinile diesel noi se pune si uree)
    6 1
  • @alex cu creier mic & jenel
    Când aberezi despre diesel in doi cilindri și Ursula ar trebui să realizezi ca ești paralel cu realitatea. Nici nu vreau sa ma gândesc ce sunteți în viata off-line. Vouă v-a dat natura cu rigla peste bile, preventiv, când erați prunci.
    4 4
  • Jian de la Calafat
    @John Doe
    Colapsul vanzarilor la Spring nu se poate rezolva sub nicio forma cu malițiozitatea care-ti domina interventia, ci discutii mature si aplicate care sa identifice rapid solutiile optime in a salva modelul Spring de la pieire.
    Consumatorul a constatat rapid anomalia, Spring in format BEV, acelasi consumator, cel care are intotdeauna dreptate, a decis sa o si pedepseasca drastic.
    Asta-i tot !
    4 4
  • @jenică
    Salată de cuvinte.
    Cum merge diesel-ul ăla imaginar in doi cilindri?
    4 5
  • Jian de la Calafat
    @John Doe
    Nu-ți da cu tesla in nucile de cocos !
    Fii cerebral, cruță tesla !
    4 3
  • merge bine ... la altii

    Suzuki Motor Corporation has developed a lightweight and compact 2-cylinder 0.8L E08A diesel engine for compact cars.

    Dacia nu e in stare decat sa si bata joc de cumparatori. Atata dai, atata face
    2 4
  • @13:04 .. facusem o metafora mai sus cu cardan si biele cu trimitere la stim noi ce .. tie daca ti-au iesit "bile" la numaratoarea de litere e bun si-asa. Iar de 2 cilindri nu vad sa se fi vorbit pana la tine.
    Ma intreb daca nu cumva ai primit cumva cand erai mic vreo rigla peste "bilele" oculare?
    4 1
  • @alex cu creier mic
    Mai grav e ăa îi dai palme la fund lui jenel dar nici nu citești ce scrie: "bicilindru de 730 cm3".

    Ți-ai dat singur cu rigla/tesla în biele/bile.

    Nu știi tu ce înseamnă metaforă, nu mai încerca să pari educat.
    Era metaforă dacă foloseai cuvântul bile dar în alt sens.
    1 2
  • Elektrikkk
    Cleştele Tesla Dacia face jocurile în Europa, cum era de aşteptat.

    Concurenţa locală a Ford prin maşina EV a Ford va pune presiune pe Dacia să vină cu un EV real (nu Dongfeng Spring China)
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru