Anul trecut, Dacia a vândut 676.340 de mașini noi în toată lumea. Asta înseamnă o creștere a vânzărilor de 2.7% prin comparație cu nivelul înregistrat în 2023. Numai în România, marca de la Mioveni a vândut 45.729 de mașini noi și a fost liderul detașat al pieței auto din țara noastră, cu o cotă de piață de 30%.
Și pentru că tot am menționat cota de piață, Dacia s-a bucurat în 2024 de o cotă de piață record în Europa. Astfel, marca românească a avut o cotă de 4.5% pe piața autoturismelor în Europa, respectiv o cotă de 3.9% pe piața autoturismelor și vehiculelor utilitare ușoare.
Cel mai vândut model al mărcii la nivel internațional a fost Sandero. Modelul subcompact a fost vândut în 309.392 de exemplare, ceea ce reprezintă o creștere de 14.5% față de 2023. Pe locul al doilea a fost Duster, cu 215.024 unități comercializate, mai multe cu 7.3%. Urmează Jogger, cu 96.440 de bucăți vândute, ceea ce înseamnă un plus de 2.4%.
Singurul model care a scăzut considerabil a fost Dacia Spring.
Modelul electric de oraș al mărcii și-a găsit 22.884 de clienți în toată lumea, însă vânzările lui Spring au fost mai mici cu 63% față de 2023.via Dacia
.....si printr-un artificiu ingineresc deloc de neglijat si pe Spring, oferindui-se un cochet bicilindru de 730 cm3 (1/2 din 1.5 dCi).
Pana si anomalia Spring trebuie ajutata sa se dezvolte.
Numai astfel, printr-o strategie lucida si coerenta la nevoile consumatorului, puteti spera cu adevarat la o cotă de piață de doua cifre in Europa (minim 10%)!
Daca nici asta nu e lectie pentru ce cauta clientii atunci nu stiu care este.
Nu e voie cu dizel ca vine tanti ursula si te dezbraca la cardanul gol si-ti da cu rigla peste biele de nu te vezi.
Dar intr-adevar un 1.5 m-h revizuit un pic ar putea avea emisii sub 100g codoi pus pe Duster. Dar e frica mare de rigla lu Ursula.
Singurul aspect demn de mentionat este urmatorul:
Coana Ursula este efemeră, motorul Diesel este nepieritor !
Colapsul vanzarilor la Spring nu se poate rezolva sub nicio forma cu malițiozitatea care-ti domina interventia, ci discutii mature si aplicate care sa identifice rapid solutiile optime in a salva modelul Spring de la pieire.
Consumatorul a constatat rapid anomalia, Spring in format BEV, acelasi consumator, cel care are intotdeauna dreptate, a decis sa o si pedepseasca drastic.
Asta-i tot !
Cum merge diesel-ul ăla imaginar in doi cilindri?
Nu-ți da cu tesla in nucile de cocos !
Fii cerebral, cruță tesla !
Suzuki Motor Corporation has developed a lightweight and compact 2-cylinder 0.8L E08A diesel engine for compact cars.
Dacia nu e in stare decat sa si bata joc de cumparatori. Atata dai, atata face
Ma intreb daca nu cumva ai primit cumva cand erai mic vreo rigla peste "bilele" oculare?
Ți-ai dat singur cu rigla/tesla în biele/bile.
Nu știi tu ce înseamnă metaforă, nu mai încerca să pari educat.
Era metaforă dacă foloseai cuvântul bile dar în alt sens.
Concurenţa locală a Ford prin maşina EV a Ford va pune presiune pe Dacia să vină cu un EV real (nu Dongfeng Spring China)