Grupul Renault a publicat vineri rezulatele financiare pentru al treilea trimestru al anului și, implicit, pentru perioada ianuarie - septembrie.
Datele producătorului francez arată că Dacia a avut parte de un an 2019 prolific, ca urmare a creșterii generalizate a vânzărilor.
Astfel, Dacia a comercializat 156.194 de unități la nivel global în perioada iulie - septembrie, în creștere cu 10.4% comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, vânzările pentru primele nouă luni ale anului au ajuns la 527.977 de unități, corespunzător unei creșteri de 6.4%.
Pe de altă parte, în trimestrul recent încheiat, Dacia a consemnat o scădere cu 5.6% a vânzărilor de utilitare, la 9.982 de unități. Chiar și așa, pe primele nouă luni ale anului, constructorul cu sediul central la Mioveni este pe plus inclusiv în segmentul utilitarelor, cu 35.291 de utilitare comercializate, cu 4.5% mai multe decât în perioada similară a anului trecut.
O altă statistică interesantă din raportul financiar al Grupului Renault este că România este a 15-a piață globală pentru constructorul francez.
Astfel, în perioada ianuarie - septembrie, în România s-au comercializat 52.871 de mașini Dacia și Renault, iar Grupul are o cotă de piață de peste 37% în țara noastră.De asemenea, România este foarte aproape de zona topului 10, întrucât vânzările au fost doar marginal mai slabe decât cele înregistrate în state precum India (54.500 unități), Polonia, Argentia și Turcia (toate cu circa 53.000 de unități).
Via Renault
noutatea din informatia de acum este ca producatorul este francez si nu roman, ca pana acum!
În acest cleşte al acestor două extremităţi, ceilalţi producători vor suferi o concurenţă acerbă, pentru partea lor de piaţă care se micşorează
Cererea în creştere fiind ori lux ori smart buy, datorită continuării polarizării societăţii.
”Noutăți: ” în 1999 Renault a devenit acționar majoritar la Dacia (cu 51%) iar în 2003 a ajuns la 99%.
Oare e relevant că Dacia e o marcă românească deținută de Renault sau mai degrabă că ”industria auto în România reprezintă 14% din PIB şi contribuie cu 26% la exporturi. E cea mai mare industrie a României”.