Piața auto europeană a înregistrat o scădere de 2.4% față de aceeași perioadă a anului trecut. Ceea ce este remarcabil, însă, este faptul că România a fost una dintre puținele piețe care a înregistrat creșteri în luna ianuarie. Astfel, țara noastră a avut un plus de 55.5%, a doua cea mai mare creștere după Slovacia.
România stă bine și la capitolul mărcilor. În luna ianuarie, Dacia a reușit să vândă 34.150 de mașini în țările membre Uniunii Europene, EFTA și în Marea Britanie. Asta se traduce printr-o creștere de 19.1%, fiind una dintre cele mai mari ale mărcilor de volum.
Mai mult, vânzările din ianuarie arată că Dacia reprezintă jumătate din vânzările totale ale Grupului Renault, din care marca românească face parte. Marca Renault a reușit să vândă 42.219 de vehicule în luna ianuarie. Astfel, cota de piață a Daciei a crescut la 4.2% în prima luna din 2022, față de 3.4% în aceeași lună a anului trecut.
Poziția de lider este ocupată de Grupul Volkswagen, cu 173.262 de vehicule vândute.
Germanii sunt urmați de Stellantis, cu 139.949 de mașini, apoi de Grupul Renault (71.349 de exemplare), Hyundai (66.249 de unități) și Toyota (57.155 de bucăți). Dintre acestea, doar Hyundai și Toyota au înregistrat creșteri. Grupul sud-coreean a avut parte de o creștere de 28.7%.Și la nivelul mărcilor, Volkswagen rămâne lider, cu 85.933 de modele vândute. Locul al doilea este ocupat de Toyota (64.365 de unități), iar podiumul este completat de Peugeot (52.160 de exemplare). În primii 5 se mai află Kia (47.137 de mașini) și BMW (46.777 de unități).
via ACEA
Comentarii (0)