Fiat 500 electric a debutat anul trecut la Milano, iar reprezentanții companiei se așteptau să aibă priză mare la public. Potrivit celor de la Automotive News, acest lucru nu s-a prea întâmplat.
Olivier Francois, directorul Fiat, se aștepta ca vânzările noului 500 electric să totalizeze 15.000 de exemplare până la finalul anului trecut. Datele puse la dispoziție de către Jato Dynamics arată, însă, că italienii au comercializat numai 6.353 de unități.
Mai mult, în perioada iulie-februarie, au fost comercializate 10.000 de mașini 500e în Europa. În acest ritm, Fiat ar ajunge la 15.000 de unități anual, departe de cele 80.000 prefigurate de constructorul italian.
Aceeași sursă a aflat că Fiat a asamblat până acum 32.000 de unități 500e. Cum nu a reușit să le vândă, mai marii companiei au decis să scadă ritmul de producție.
Totodată, Automotive News a descoperit că, pentru a mai crește vânzările, 500e ar putea primi o variantă cargo. Aceasta ar putea renunța la banchetă, iar habitaclul va fi despărțit de compartimentul din spate de un perete separator.
via Automotive News
Daca tot voiau s-o e-arda, puteau face un plugin cu 7-8 kwh baterie si un motor electric de 20-30kw totul la sub 20k euro si impuscau 90% din iepurii posibili cu mult mai putine costuri.
Deseori, revolutiile se termina prost pentru unii din actori.
Vedeti aici de ce.
Nu cred ca restul electricelor sunt departe de fiat 500.
am auzit că dna Șoșoacă a probat una și încă se lucrează în showroom la descarcerarea dânseia.
nu doar cu asta electric !!!
NU SE VINDE !!!!!
oari di ce ???
in primul rind ca e muuult prea scump pt ce ofera !
lumea e saraca si pe deasupra si zgircita !
daca "iezista" pe piata si altceva, atunci de ce sa cumperi fiat ?
intrebare (retorica):
cu ce m-ar putea convinge pe mine ei sa le iau trocile ?
raspuns : cu nimik !!!
drumuri bune !
ps: am vazut si eu filmul care l-a recomandat @ionel ... dar am vazut si ale altora ... cu alte marci; totusi fiat e muuult prea scump pt ce ofera !!!
pps: macaronii aia, acu ca s-au vazut cu "gipu'n caruta" ii cam doare la basca ... aia trag din greu sa trindaveasca macaronii !!!
ba i-au tras si pe francii de la peugeot in hora !
halal alianta !
nu stiu cum s-au nimerit cele mai slabe companii sa faca o alianta !!! toate-s varza la fiabilitate ! ce poate iesi bun de acolo ?
bietii americani ... au ajuns sa ii duca in spate pe prapaditii aia de europeni ...numa' fitele le-au ramas !!!
in afara de jeep si ram nu as lua vreun produs din "stelantis" ...
Da, există şi geniu malefic – concret, italienii avea nevoie de investiţii masive în Jeep şi atunci le-a venit ideea de “alianţă” cu PSA. Dar şi francezilor tot la aceeaşi entitate le stătea gândul, numai că se codeau să mărturisească, până să se nască Stellantis. Să nu uităm că italienii i-au curtat pe francezi, nu invers. Şi mai mult ca sigur le-au sucit minţile, turuind despre cum vor duce împreună trena comercială a imperiului VAG şi mai ales despre cum se vor pricopsi cu reducerea accentuată a costurilor. Pur şi simplu l-au făcut mândru pe Fusione, “acolo” unde este acum.
PS. Iar Lancia tot pe butuci va rămâne.
Pfiu, trebuie să scap de fănelikkkizare.
Omul din clip prezinta intr-un mod infantil si partinitor o masina electrica dedicata in principal orasului doar intr-o singura ipostaza de utilizare, care ii este total nespecifica, uitand intentionat sa aminteasca despre restul beneficiilor pe care le ofera in afara acestui mediu ostil de utilizare pentru specificatiile sale. Apoi generalizeaza neajunsurile acestui mod de utilizare (adica unul singur, recte autonomia redusa) asupra tuturor masinilor electrice, ceea ce nu poate decat sa enerveze un posesor de Kona, Zoe sau Tesla, de exemplu.
In definitiv, nu ne-a spus nimic nou, interesul, comercial, in primul rand, al producatorilor de a reliefa consumurile care se pot obtine in conditii optime fiind de mult timp cunoscut, indiferent ca vorbim de electrice sau termice, dupa cum si el a confirmat, trecand in revista, intr-o nota vadit exagerata, consumurile fostei lui Alfa Romeo 159. Spun exagerata, pentru ca o astfel de Alfa am condus si eu timp de circa doi ani, cu acelasi motor de 2.4 JTD, si desi profilul masinii imbie la o conducere mai incisiva, consumurile obtinute de mine nu se apropiau nici pe departe de ceea ce a pomenit prezentatorul.
Ceea ce l-a frustrat atat de tare pe vlogger se pare ca a fost faptul ca estimarile de autonomie indicate la bord nu i-au permis sa mentina un ritm constant de 130 pe toata lungimea autostrazii si ca a fost depasit de tiruri. Daca in asta consta un drum reusit, ma tem ca optica lui este gresita si are la baza evaluari imature, ca sa nu zic a la Domnul Goe. Pe o lungime de 200 km, cat are autostrada soarelui intre limitele oraselor pe care le uneste, un rulaj constant cu 130 la ora inseamna o durata a parcursului de 92 minute, un rulaj cu 100 la ora, inseamna 120 minute (+28 minute), iar un rulaj cu 80 la ora inseamna 150 minute, (deci +58 minute fata de rulajul cu viteza maxima). El, folosind modul Range, si apoi in partea finala a traseului, modul Sherpa, probabil ca a scos o viteza medie pe autostrada in jurul a 85-90 km/h, deci a avut un surplus de timp de circa trei sferturi de ora fata de timpul obtinut daca ar fi rulat cap-coada cu viteza maxima de 130 km/h. Pentru un drum ocazional (relativ lung) nu este un capat de tara, raportat la numarul total de ore per luna sau per an, pe care omul le-ar petrece in acea masina daca ar fi a lui proprie. Timpul acela suplimentar, compenseaza totusi cu o calatorie mai relaxata, in lipsa zgmotului constant de motor turat. In cazul lui, se pare ca nu a fost nicio relaxare, din cauza stresului sau personal cu autonomia, plus presiunea din partea sotiei/familiei, care i-au amplificat sentimentul de range anxiety, aceasta (sotia) fiind tributara modului de calatorie in masini cu motor termic si la fel ca prezentatorul, uita ca o masina, ca de fapt orice obiect, prezinta un cumul de avantaje si dezavantaje. Acest cumul le poate face pretabile in cadrul unei aplicatii si improprii altei aplicatii. Orice masina este un compromis, orice obiect care are la baza inginerie este un compromis. Daca ar exista o masina fara compromis, atunci pretul ar fi unul astronomic, insa atunci compromisul ar fi chiar pretul, ceea ce ne aduce inapoi la faptul ca orice obiect care are la baza inginerie este un compromis.
Nu mai amintesc de limbajul folosit, bogat in obscenitati, in incercarea lui de a se face mai credibil. Nu stiam de existenta acestui youtuber, dar acest clip sugerat de tine, ma face sa nu il caut sau revizitez vreodata, practic, pentru mine a fost timp irosit. Ca nota personala, nu am putut sa agreez nici accentul pregnant de sudist necizelat de mediu rural, eu fiind bucurestean, sudist deci si fiindu-mi foarte dragi, de altfel, graiurile regionale ardelenesti si moldovenesti.