BMW revine pe primul loc în clasamentul premium
Marca BMW a fost aproape să atingă pragul de 200.000 de unităţi livrate într-o lună, cu 195.593 de automobile vândute în martie 2015. Este un nou maxim pentru această lună. Faţă de anul trecut, vânzările BMW au crescut cu 5.1%. Cel mai bun prim trimestru din istoria mărcii se încheie cu un total de 451.576 unităţi livrate, cifră care duce BMW pe primul loc în clasamentul constructorilor premium la nivel global. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, marca BMW a înregistrat o creştere de 5.4%.
Principalele modele "vinovate" pentru această creştere sunt Seria 2, Seria 2 Active Tourer, dar şi SUV-urile X4, X5 şi X6. În luna martie, BMW a livrat şi peste 2.600 de automobile cu propulsie electrică din gama i.Noua generaţie Mini se bucură în continuare de o popularitate ridicată şi a reuşit, la rândul său, cea mai bună lună martie din istorie: 36.635 unităţi. Această cifră înseamnă o creştere de aproape 40 de procente în comparaţie cu anul trecut. Noile modele Mini Hatch şi Mini 5 uşi sunt responsabile pentru această creştere.
Singura marcă din grupul BMW care a înregistrat o scădere este Rolls-Royce. Marca britanică de lux a înregistrat vânzări modeste în luna martie, iar totalul de automobile livrate în primul trimestru se situează la 781 unităţi, în scădere cu 13 procente faţă de 2014.
În România, BMW încheie primul trimestru cu un trend ascendent, marca germană efectuând un total de 351 livrări, ceea ce semnifică o creştere de 31% faţă de primul trimestru al anului trecut.
63 de luni consecutive de creştere pentru Audi
Audi a vândut 4.4 procente mai multe maşini în luna martie faţă de anul trecut. Marca din Ingolstadt a livrat 177.950 de automobile, ceea ce duce totalul de maşini vândute în primul trimestru al acestui an la 438.250 de exemplare. Recordul înregistrat de Audi în luna martie 2015 marchează 63 de luni consecutive în care marca germană a înregistrat creşteri.
"Noul nostru record în materie de vânzări completează un început de an plin de succese. Intenţionăm să continuam în acelaşi ritm. În a doua parte a anului va veni rândul noului model Audi Q7 să contribuie la aceste cifre, mai ales pe piaţa europeană. Reacţiile iniţiale ale clienţilor au fost foarte bune, iar listele de comenzi deja ne depăşesc aşteptările, chiar dacă modelul încă nu a ajuns în showroom-uri", a declarat Luca de Meo, membru în Consiliul de Administraţie Audi AG, responsabil pentru vânzări şi marketing.
Cele mai vândute modele Audi au fost cele din familia A3 - care au înregistrat o creştere de aproape 44 procente -Audi Q3 şi Audi A6. Cererea pentru modelul de clasă mare a crescut în special în Germania, iar cifrele au fost susţinute şi de vânzările înregistrate de A6 pe pieţele din America de Nord.
Trimestru-record pentru Mercedes-Benz
"Mercedes-Benz a înregistrat o creştere solidă în luna martie, iar acest prim trimestru a fost cel mai bun din istoria mărcii", a declarat Ola Kallenius, membru în Consiliul de Administraţie, responsabil pentru vânzări şi marketing.
Vânzări premium în lunile ianuarie-martie 2015
Poz. | Marcă | Vânzări martie 2015 |
Total ian-martie 2015 |
+/- |
1 | BMW | 195.593 | 451.576 | +5.4% |
2 | Audi | 177.950 | 438.250 | +6.1% |
3 | Mercedes-Benz | 183.467 | 429.602 | +14.8% |
4 | Volvo | n/a | n/a | n/a |
5 | Land Rover | 49.099 | 104.916 | n/a |
6 | MINI | 36.635 | 74.312 |
+28.4% |
7 | Infiniti | n/a | 52.000 | +12% |
8 | Porsche | 20.222 | 51.102 | +32.2% |
9 | Jaguar | 9.382 | 19.391 | n/a |
10 | Smart | 8.303 | 16.760 | +20.8% |
11 | Rolls-Royce | 328 | 781 | -12.9% |
12 | Maserati | n/a | n/a | n/a |
13 | Bentley | n/a | n/a | n/a |
14 | Lexus* | n/a | 15.753 | +37% |
*cifre doar pentru piaţa europeană
Audi e o marca inutila atat timp cat exista Mercedes-Benz, BMW, Infiniti si Lexus.
Nu e chiar asa. E o marca buna dar trebuie neaparat ca masinile pe care le cumperi de la ei, sa nu depaseasca la pret si sa fie cu cateva mii bune de euro mai accesibile ca BMW si Mercedes. Altfel nu merita. Audi e o marca sub BMW si Benz din pct meu de vedere.
e pt oameni care nu stiu ce vor si stau cu fundul in doua barci.