Vânzări premium martie 2015: BMW depăşeşte Audi şi revine pe primul loc după primele trei luni

de Dragoș Băltățeanu
Vineri, 17.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Anul 2015 a început excelent pentru majoritatea constructorilor premium din industria auto. Primele trei luni au adus creşteri solide pentru Audi, BMW şi Mercedes-Benz, iar ierarhiile s-au schimbat din nou. Iată cifrele după primul trimestru al anului în curs.

Esential 1.319.428 este numărul total de automobile livrate de cei trei constructori germani de pe podium în primul trimestru 2015.
Primul trimestru al anului 2015 s-a încheiat, iar cifrele sunt extrem de bune pentru principalii constructori de automobile premium. Toţi cei trei constructori germani de pe primele poziţii ale clasamentului au raportat din nou creşteri record, iar luna martie a fost extrem de profitabilă pentru BMW, Audi şi Mercedes-Benz. Tripleta constructorilor premium a vândut în luna martie mai mult decât anul trecut, iar BMW a reuşit să răstoarne din nou ierarhiile. După ce Audi a ţinut capul de afiş şi a fost lider în ianuarie şi februarie, constructorul din Ingolstadt a pierdut din avânt şi a trecut pe locul doi în clasamentul general, în spatele bavarezilor de la BMW. Oficialii de la Munchen sunt probabil foarte mulţumiţi de cifrele înregistrate după primul trimestru. 

BMW revine pe primul loc în clasamentul premium

BMW X5

Acesta a fost cel mai bun trimestru dun istoria companiei noastre şi am reuşit, la nivel global, crepteri ale vânzărilor în toate regiunile

Ian Robertson
membru în Consiliul de Administraţie BMW AG
BMW Group (mărcile BMW, Mini şi Rolls-Royce) încheie primul trimestru cu un nou record all-time de vânzări. Grupul bavarez a vândut în cele trei luni 526.669 unităţi, ceea ce semnifică o creştere de 8.1 procente faţă de anul trecut. De asemenea, luna martie este cea mai bună din istoria mărcii, cu livrări de 232.556 de automobile. "Acesta a fost cel mai bun trimestru din istoria companiei noastre şi am reuşit, la nivel global, creşteri ale vânzărilor în toate regiunile", a declarat Ian Robertson, membru în Consiliul de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru vânzări şi marketing BMW. 

Marca BMW a fost aproape să atingă pragul de 200.000 de unităţi livrate într-o lună, cu 195.593 de automobile vândute în martie 2015. Este un nou maxim pentru această lună. Faţă de anul trecut, vânzările BMW au crescut cu 5.1%. Cel mai bun prim trimestru din istoria mărcii se încheie cu un total de 451.576 unităţi livrate, cifră care duce BMW pe primul loc în clasamentul constructorilor premium la nivel global. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, marca BMW a înregistrat o creştere de 5.4%.

Principalele modele "vinovate" pentru această creştere sunt Seria 2, Seria 2 Active Tourer, dar şi SUV-urile X4, X5 şi X6. În luna martie, BMW a livrat şi peste 2.600 de automobile cu propulsie electrică din gama i.

Noua generaţie Mini se bucură în continuare de o popularitate ridicată şi a reuşit, la rândul său, cea mai bună lună martie din istorie: 36.635 unităţi. Această cifră înseamnă o creştere de aproape 40 de procente în comparaţie cu anul trecut. Noile modele Mini Hatch şi Mini 5 uşi sunt responsabile pentru această creştere.

Singura marcă din grupul BMW care a înregistrat o scădere este Rolls-Royce. Marca britanică de lux a înregistrat vânzări modeste în luna martie, iar totalul de automobile livrate în primul trimestru se situează la 781 unităţi, în scădere cu 13 procente faţă de 2014.

În România, BMW încheie primul trimestru cu un trend ascendent, marca germană efectuând un total de 351 livrări, ceea ce semnifică o creştere de 31% faţă de primul trimestru al anului trecut. 

63 de luni consecutive de creştere pentru Audi

Audi Q7

Audi a vândut 4.4 procente mai multe maşini în luna martie faţă de anul trecut. Marca din Ingolstadt a livrat 177.950 de automobile, ceea ce duce totalul de maşini vândute în primul trimestru al acestui an la 438.250 de exemplare. Recordul înregistrat de Audi în luna martie 2015 marchează 63 de luni consecutive în care marca germană a înregistrat creşteri. 

"Noul nostru record în materie de vânzări completează un început de an plin de succese. Intenţionăm să continuam în acelaşi ritm. În a doua parte a anului va veni rândul noului model Audi Q7 să contribuie la aceste cifre, mai ales pe piaţa europeană. Reacţiile iniţiale ale clienţilor au fost foarte bune, iar listele de comenzi deja ne depăşesc aşteptările, chiar dacă modelul încă nu a ajuns în showroom-uri", a declarat Luca de Meo, membru în Consiliul de Administraţie Audi AG, responsabil pentru vânzări şi marketing.

Cele mai vândute modele Audi au fost cele din familia A3 - care au înregistrat o creştere de aproape 44 procente -Audi Q3 şi Audi A6. Cererea pentru modelul de clasă mare a crescut în special în Germania, iar cifrele au fost susţinute şi de vânzările înregistrate de A6 pe pieţele din America de Nord.

Trimestru-record pentru Mercedes-Benz

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Urmareste Automarket
Oficialii Grupului Daimler au motive de mulţumire după ce au văzut cifrele de vânzări de la finalul lunii martie, chiar dacă Mercedes-Benz se menţine pe ultimul loc al podiumului premium. Daimler (Mercedes-Benz şi Smart) încheie luna cu aproape 200.000 de unităţi vândute.
Dintre acestea, 183.500 exemplare au fost maşini Mercedes-Benz, iar 12.000 au fost automobile Smart. După primele trei luni, Mercedes-Benz are deja efectuate 429.600 de livrări, iar Smart aproape 29.000. Pentru Mercedes-Benz, cifrele semnifică o creştere de 14.8% faţă de primul trimestru al anului 2014. Deşi a vândut mai multe maşini în luna martie faţă de rivalii de la Audi, Mercedes nu reuşeşte să urce pe locul al doilea. Diferenţa faţă de Audi în ceea ce priveşte livrările totale pentru primele trei luni din 2015 este însă relativ mică, de doar 9000 de maşini la nivel mondial.

"Mercedes-Benz a înregistrat o creştere solidă în luna martie, iar acest prim trimestru a fost cel mai bun din istoria mărcii", a declarat Ola Kallenius, membru în Consiliul de Administraţie, responsabil pentru vânzări şi marketing. 

Vânzări premium în lunile ianuarie-martie 2015

Poz. Marcă Vânzări 
martie 2015
Total
ian-martie 2015
+/-
1 BMW 195.593 451.576 +5.4%
2 Audi 177.950 438.250 +6.1%
3 Mercedes-Benz 183.467 429.602 +14.8%
4 Volvo n/a n/a n/a
5 Land Rover 49.099 104.916 n/a
6 MINI 36.635 74.312 +28.4%
7 Infiniti n/a 52.000 +12%
8 Porsche 20.222 51.102 +32.2%
9 Jaguar 9.382 19.391 n/a
10 Smart 8.303 16.760 +20.8%
11 Rolls-Royce 328 781 -12.9%
12 Maserati n/a n/a n/a
13 Bentley n/a n/a n/a
14 Lexus* n/a 15.753 +37%

*cifre doar pentru piaţa europeană

Comentarii (9)

  • Din nou a-ti omis Cadillac din lista, desi includeti idiotenii ca Smart sau Mini. Sunteti normali la cap?
    4 11
  • Scrie clar, pentru piata Europeana, tu vezi Cadillac in Europa?
    4 3
  • Singura marca pentru care se face referire explicit la piata europeana este Lexus.Cifrele din dreptul marcii Lexus sunt doar pentru piata din europa, in timp ce cifrele pentru restul constructorilor sunt la nivel mondial.
    2 2
  • Sam@Alex
    Scrie clar ca la Lexus bai ! Tu crezi ca BMW vinde jumatate de million de unitati numai in Europa in 3 luni. Bahahahah!
    2 0
  • Aveti dreptate, greseala mea.
    6 0
  • audi80
    Chiar nu inteleg de ce cumpara lumea Audi.

    Audi e o marca inutila atat timp cat exista Mercedes-Benz, BMW, Infiniti si Lexus.
    14 11
  • Scorpionul.negru
    @audi80
    Nu e chiar asa. E o marca buna dar trebuie neaparat ca masinile pe care le cumperi de la ei, sa nu depaseasca la pret si sa fie cu cateva mii bune de euro mai accesibile ca BMW si Mercedes. Altfel nu merita. Audi e o marca sub BMW si Benz din pct meu de vedere.
    7 4
  • @audi80
    Exista un cuvant de caracterizare pentru cei care nu inteleg lucruri. Uita-te in oglinda si poate iti da seama.
    2 6
  • arogantul
    @audi80
    e pt oameni care nu stiu ce vor si stau cu fundul in doua barci.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru