Vânzările celor mai mari constructori auto premium din lume au înregistrat un declin puternic în prima jumătate a anului. Pandemia de coronavirus SARS-CoV-2 a dus la închiderea showroom-urilor în lunile martie și aprilie, iar acest lucru s-a reflectat în vânzările înregistrate.
Potrivit datelor oficiale publicate recent, Mercedes-Benz își păstrează în continuare prima poziție în clasamentul celor mai mari constructori auto premium.
Producătorul din Stuttgart a raportat vânzări globale de 935.089 de unități (nemții au inclus în această valoare și vânzările modelelor Clasa V și Clasa X) în prima jumătate a anului, în scădere cu 17.6% comparativ cu aceeași perioadă din 2019.
Cea mai mare scădere în primele șase luni a fost raportată pe piața din Europa: 313.490 de unități, -31.5%. Și pe piața din America de Nord a fost raportată o scădere de 16% (146.538 de exemplare). În schimb, pe piața din China, nemții au vândut 346.067 de mașini în prima jumătate a anului, în creștere cu 0.4%.
BMW a raportat 842.153 de mașini vândute la nivel global în prima jumătate a anului, în scădere cu 21.7%.
Cu toate acestea, grupul bavarez a înregistrat și valori pozitive în dreptul vânzărilor de mașini electrice și hibride comercializate su bradurile BMW și Mini: 61.652 de unități, +3.4%.Audi ocupă a treia poziție în clasamentul celor mai mari producători premium. Vânzările globale realizate de constructorul din Ingolstadt în prima jumătate a anului au scăzut cu 21.9% (707.225 de unități). La fel ca în cazul Mercedes-Benz, cea mai importantă scădere a fost raportată în Europa: -36.8%, 265.047 de unități. În schimb, pe piața din China, Audi a avut un parcurs mai bun, iar scăderea raportată este de doar 3.2% (302.512 unități).
Loc | Constructor |
Vânzări ian - iun 2020 |
Evoluție |
1 | Mercedes-Benz | 935.089 | -17.6% |
2 | BMW |
842.153 |
-21.7% |
3 | Audi | 707.225 | -21.9% |
Via Daimler, BMW, Audi
Cu celelalte ce facem?
Nu vei sa ne spui?
Este drept ca Mercedes are divizie de utilitare usoare, dar acestea nu intra in totalul vanzarilor de autoturisme premium, la fel si camioanele sau autobuzele Mercedes. Se contorizeaza doar la totalul vanzarilor pe tot grupul Daimler.