Mercedes pare de neoprit în anul 2017. Constructorul german a raportat vânzări cu peste 11% mai mari și pentru luna iunie, când a comercializat peste 209.000 de unități, astfel că în ansamblul primelor 6 luni ale anului a depășit 1.144 milioane de unități.
A fost cea mai bună jumătate de an din istoria producătorului de la Stuttgart, iar performanțele se datorează în special pieței din China, care a crescut cu aproape 35%. Aproximativ 20% dintre vânzările primei jumătăți de an (210.000 unități) au fost trecute în dreptul lui Mercedes Clasa C, urmat la mică distanță de Mercedes Clasa E (180.000 de unități), în timp ce SUV-urile au acumulat peste 385.000 de unități.
Prin aceste performanțe, Mercedes a surclasat din nou BMW, care în luna iunie a raportat o creștere firavă de numai 2%, la aproape 193.000 de unități. Chiar și așa, bavarezii au avut cea mai bună lună iunie și cea mai bună jumătate de an, cu vânzări totale de peste 1.038 milionae de unități, în creștere cu 5.2% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Din păcate, germanii raportează vânzările pe regiuni la nivelului întregului grup din care mai fac parte mărcile Mini și Rolls-Royce, însă BMW a raportat creșteri majore în vânzările lui X1 (+45%), Seria 7 (+27%) sau X5 (+10%).
Între timp, Audi a avut un moment de respiro în luna iunie, când vânzările au crescut la nivel global cu 1%, la 170.000 de unități. Totuși, pe ansamblul primelor 6 luni, vânzările au înregistrat o scădere de 4.7%, la aproape 909.000 de unități, ca urmare a scăderii puternice din China (-12%).
În schimb, în Europa vânzările au crescut cu 0.8%.Loc | Constructor |
Vânzări iunie 2017 |
Creștere | Vânzări ian-iun 2017 |
Creștere |
1 | Mercedes | 209.309 | 11.1% | 1.144.274 | 13.7% |
2 | BMW | 192.873 | 2% | 1.038.030 | 5.2% |
3 | Audi | 170.650 | 1% | 908.950 | -4.7% |
Via Mercedes, BMW, Audi
Dar, ah, stați, că aceia care vizează, ȋn general, creațiile Triadei, recte “realizații”, le vor pentru o folosință relativ scurtă, având, evident, de unde și cu ce să-și ȋmprospăteze mereu parcul auto personal. Ȋn ziua de astăzi, doar nu-ți iei ghermancă “premium” cu ideea clară ȋn minte, de la bun ȋnceput, s-o călărești 10-15-20 de ani, până când sufletul ei va deveni parte integrantă din sufletul tău (sau invers). De fapt, chiar mă ȋntreb: tu, ca membru al Triadei, cui vinzi un milion (și peste…tendința este aceasta: dacă te respecți, trebuie să atingi cota două milioane!) de mașini, an de an? De fiecare dată altui lot de cumpărători? Hai că, logic, așa se ȋntâmplă câțiva anișori consecutivi, dar să ȋnțeleg că, de exemplu, ȋn zece ani de acum ȋnainte, vei servi zece milioane de clienți distincți unul de altul? Și conturile ți se vor umple cu sute de miliarde de euro numai ȋn zona “premium” ? (VAG și Daimler produc și alte categorii, mai accesibile ca prețuri, deci ar rezulta profituri și mai mari!). Bașca reducerea costurilor de producție lucrează ȋn avantajul tău…Bașca high tech-ul devine din ce ȋn ce mai ieftin ca investiție, ajungând să conducă efectiv mașinile, așa că nu-ți mai bați capul cu cercetarea pur tehnică…Nici cu arta design-ului; trântești un touchscreen care ține loc de tot ce ȋnseamnă arhitectură și comenzi și gata, ai rezolvat tărășenia. De fapt, nici nu-l fabrici tu, ci firmele specializate. Mda, asta afacere!
Oricum, chiar dacă, să zicem, mi-ar pica peste noapte vreo moștenire babană de la o neȋnchipuită mătușă Tamara, aș achiziționa inclusiv un W126 (că ăsta-i boala mea de la teutoni, deși nu mă ȋncântă interiorul), adică o splendoare aspirată și non-computerizată pe care m-aș strădui s-o mențin ȋn stare bună măcar pentru zece ani, prin urmare Triada nu și-a făurit prosperitatea curentă pe seama unora ca mine, ci pe seama hipnotizaților calității totale (pardon, ai “rezonanței mondiale de brand”) și a snobilor care urcă pe scara noutăților cu viteză warp.