În ultimii ani, vânzările înregistrate de Mercedes, BMW şi Audi au fost relativ apropiate din punct de vedere cantitativ, însă anul 2017 aduce discrepanţe majore între performanţele celor trei mari constructori premium.
La fel ca în primele două luni ale anului, Mercedes a raportat o nouă creştere consistentă, de data aceasta cu aproape 15%, la 228.000 de unităţi. Cu acest rezultat, producătorul de la Stuttgart a înregistrat cea mai bună lună din întreaga sa istorie, pe fondul creşterii puternice de pe piaţa chineză (50.000 de unităţi, +32%).
Vânzările au crescut puternic şi în Europa, cu aproape 12%, însă au fost ceva mai temperate în Germania, unde progresul a fost de 7%. În plus, este de remarcat că vânzările Mercedes au atins recorduri atât pentru sedanuri şi break-uri, cât şi pentru SUV-uri.
Rivalii de la BMW se menţin în continuare pe locul doi după o creştere a vânzărilor cu 212.000 de unităţi, cu 5.3% peste nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. Acest rezultat a contribuit la obţinerea celui mai bun trimestru din întreaga istorie a companiei, după ce a totalizat peste 500.000 de unităţi vândute.În schimb, lucrurile nu merg deloc bine pentru Audi, întrucât constructorul german a început anul în scădere, iar luna martie a adus un nou recul al vânzărilor.
Astfel, Audi a comercializat doar 173.000 de unităţi în a treia lună a anului, în scădere cu aproape 7% comparativ cu martie 2017. Germanii de la Ingolstadt au în continuare probleme majore pe piaţa din China, acolo unde vânzările au scăzut cu aproape 20%, la 41.000 de unităţi. Pieţele din Europa şi Statele Unite au înregistrat creşteri moderate de câteva procente.Loc | Constructor |
Vânzări martie 2017 |
Creștere | Vânzări ian-mar 2017 |
Creștere |
1 | Mercedes | 228.296 | 14.8% | 560.625 | 16% |
2 | BMW | 212,093 | 5.3% | 503.445 | 5.2% |
3 | Audi | 173.450 | -6.8% | 422.600 | -7.3% |
Via Mercedes, BMW, Audi
Părerea mea este că și BMW și Audi plătesc tribut designului evolutiv care nu aduce lucruri noi. Sunt mașini cu motoare excelente și interioare la fel, deci cred că diferența se face la imagine și design. Când dai atâția bani pe o mașină, nu prea vrei să arate cu doar puțin mai modernă față de suratele sale din generațiile precedente. În clasele astea, nu prea merge strategia VW cu designul evolutiv pentru că targetul de clienți este cu totul altul.
Nu are legătură cu copy-paste, Mercedes face același lucru cu C, E, S și clienții nu se supără. În continuare China înclină balanța, creșterea Mercedes este de trei ori mai mare față de Bmw pe această piață, pe restul piețelor importante cifrele sunt mult mai apropiate, în martie au fost depășiți la limită în SUA, de Bmw.
Audi are creștere frumoasă în SUA, în Europa stă bine
Da, mai ales GLA, ceva deosebit, mai ales din spate, cu stopuri imense ca nuca-n perete, cu bratele spate care se vad mai ceva ca la Duster, cel mai urat model din istoria lor. La Mercedes deosebit este de la clasa E in sus,
Asta nu inseamna ca asiaticii nu apreciaza sportivitatea, dar mai degraba dpdv al imaginii decat al masinii in sine.
Astfel ca MBR este producatorul multiplu campion mondial in F1, dar este campion si la confot si spatiu. Combinatia ideala pentru un asiatic, imagine de number 1, confort si utilitate.