Anul acesta începe într-un ritm ceva mai lent pentru constructorii premium. Audi și Mercedes-Benz au raportat scăderi în dreptul vânzărilor înregistrate în luna ianuarie, în timp ce BMW reușește o creștere extrem de mică.
Mercedes-Benz, liderul din 2018, a început anul în scădere. În luna ianuarie, constructorul din Stuttgart a raportat vânzări de 180.539 de unități, în scădere cu 6.7% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Nemții pun această scădere pe seama schimbărilor care s-au petrecut în gama compactă (schimbarea generațiilor în dreptul modelelor CLA și Clasa B). Cu toate acestea, Mercedes-Benz reușește rămână lider pe piețele din Germania, Marea Britanie, Franța, Elveția, Portugalia, Danemarca, Finlanda, Coreea de Sud, SUA, Canada și Brazilia.
În Europa, vânzările au scăzut în ianuarie cu 11.2%, în timp ce în China, Mercedes-Benz a reușit o creștere a vânzărilor cu 4.8% (71.697 de unități). Clasa C reușește un început de an excelent (36.000 de unități vândute în ianuarie, +2.8%), în timp ce gama de SUV-uri a adunat peste 60.000 de unități vândute, în scădere cu 15.9%.
BMW a început anul cu o creștere de doar 0.8%.
În luna ianuarie, bavarezii au comercializat 149.616 unități la nivel global. În Europa, vânzările au scăzut cu 2.1%, piața din Germania având un cuvânt important de spus (-6.8%). Cu toate acestea, BMW reușește să începă anul în creștere în China (+15.5%, 63.135 de unități).Și în cazul BMW, schimbările efectuate în dreptul modelelor X5 și Seria 3 au afectat din plin rezultatul obținut în luna ianuarie.
Luna trecută, Audi a comercializat la nivel global 144.650 de unități, în scdere cu 3%. Și în cazul constructorului din Ingolstadt, piața din Europa a influențat din plin rezultatul general. În ianuarie, Audi a vândut pe Bătrânul Continent 55.300 de mașini noi, în scădere cu 8.5%. Cu toate acestea, pe piața din Germania, Audi a reușit o creștere cu 1.5%. O performanță bună a fost înregistrată și în China, unde Audi a raportat în ianuarie o creștere cu 5.1% (64.000 de unități).
Sa fim seriosi, masinile noi actuale oricum polueaza muuuult mai putin ca cele de acum 10 ani