Vânzări premium în februarie 2019: Mercedes-Benz rămâne lider, dar marii constructori germani înregistrează scăderi puternice

de Daniel Popescu
Marti, 12.03.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz, BMW și Audi au înregistrat vânzări în scădere puternică în luna februarie, însă producătorul de la Stuttgart rămâne lider în clasamentul general în fața celor doi mari rivali germani.

Anul 2019 a început cu o piață auto în scădere puternică pentru cei mai mari trei constructori premium din Europa, potrivit datelor raportate pentru luna februarie.

Astfel, Mercedes-Benz a anunțat că a comercializat aproape 153.000 de unități la nivel global în a doua lună a anului, în scădere cu 6.7% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Constructorul german susține că scăderea este cauzată în principal de eliminarea din gamă a predecesorilor lui CLA și GLE, însă remarcă în același timp o creștere a vânzărilor cu 16% pentru noua generație Clasa B.

În Europa, piață a rămas practic constantă (-0.1%), scăderile fiind înregistrate pe piața asiatică (-9.8%), în timp ce principalele creșteri pe modele au fost înregistrate de Clasa A (+20.8%) și Clasa C Estate (+15.8%).

Între timp, rivalii de la BMW au comercializat puțin peste 148.000 de unități în luna februarie, în scădere cu 4.7%. Producătorul bavarez susține că scăderea vânzărilor este generată de schimbarea generației pentru Seria 3, în condițiile în care noua generație tocmai își fac loc în showroom-uri.

Pe de altă parte, BMW remarcă creșterea cu aproape 20% a vânzărilor pentru modelul electric i3 în primele două luni ale anului.

În Europa, germanii au înregistrat o scădere de 3.2%, însă aceste date includ și marca Mini și brandul de motociclete BMW Motorrad, în timp ce piața asiatică este de asemenea pe minus cu 5.1%, în ciuda unei creșteri firave de 0.6% în China.

Nu în ultimul rând, Audi a raportat aproape 120.000 de unități vândute în luna februarie, în scădere cu 8.5%. De altfel, constructorul de la Ingolstadt a înregistrat un declin puternic pe toate piețele majore pe care activează, singura excepție notabilă fiind creșterea de 1.8% înregistrată în China.

Spre deosebore de Mercedes-Benz și BMW, cei de la Audi au pus scăderea puternică pe seama ofertei limitate de modele care respectă noul standard de emisii WLTP.

Loc Constructor Vânzări
februarie 2019
Creștere Vânzări
ian-feb 2019
Creștere
1 Mercedes 152.690 -6.7% 333.229 -6.7%
2 BMW 148.012 -4.7% 297.640 -2.0%
3 Audi 119.800 -8.5% 264.500 -5.5%

Via Mercedes-Benz, BMW, Audi

Comentarii (3)

  • Normal, s-a prins lumea ce reprezinta "mitul german". Si asta de cel putin 10 ani...
    6 7
  • Clar, nemții scad, în timp ce Lexus, Infiniti, Jaguar au creșteri de două cifre. Auf wiedersehen.
    6 3
  • Sunt curios daca Bmw va depasi Mercedes la vanzari pana la sfarsitul anului, s-au apropiat destul de mult de ei. Din punctul meu de vedere, Seria 3 este peste C in acest moment, la fel si 5 peste E, in plus parca si la SUV-uri (din pacate aici conteaza cu adevarat) cei din Munchen sunt peste.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru