Anul 2015 să semne interesante în zona premium a industriei auto. Lideri incontestabili ai vânzărilor la nivel mondial în ultimii 10 ani, cei de la BMW s-au clătinat în luna ianuarie 2015, iar rivalii Audi şi Mercedes-Benz au profitat imediat de situaţie şi au trecut în faţa bavarezilor în primul clasament de vânzări al anului.
Deşi vânzările tuturor celor trei mărci au crescut în ianuarie 2015 faţă de aceeaşi lună a anului 2014, creşterea BMW (+6.3%) nu a ţinut pasul cu creşterile rivalilor (+10.3% pentru Audi şi +13.6% pentru Mercedes). Una dintre cauzele răsturnării clasamentului general din 2014 este însă legată de faptul că o serie de dealeri mari din China ai mărcii BMW au refuzat să preia comenzi pentru o bună parte a lunii ianuarie pe fondul unor neînţelegeri legate de target-uri şi bonusuri. Să vedem cum stă fiecare dintre cele trei mărci germane care conduc topul vânzărilor premium la nivel mondial.
Audi preia conducerea
Constructorul din Ingolstadt începe anul cu 137.700 de unităţi livrate în prima lună a anului 2015. Este cel mai bun început de an din istoria companiei, creşterea faţă de luna ianuarie a anului 2014 fiind de 10.3 procente. După rezultatele-record de anul trecut, oficialii mărcii Audi au de ce să zâmbească la acest început de an. Vânzările puternice au fost susţinute mai ales de pieţele americane, unde livrările de modele Audi au crescut cu 15.1% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Cele mai populare modele din gama Audi s-au dovedit a fi cele ale familiei compacte A3 şi Q3, în timp ce sportivul TT, care tocmai a primit o generaţie nouă, a plusat şi el în comenzi. În Germania, creşterea mărcii este susţinută şi de un comportament solid al modelelor A4 (+36.1%), A6 (+14.2%) şi A7 Sportback (+35.2%).
"Audi a început anul bine, dar incertitudinile economice sunt încă considerabile. Însă cu rezultatele înregistrate în luna ianuarie am pus bazele unui nou an de creştere", spune Luca di Meo, membru în consiliu de conducere Audi.
Mercedes-Benz depăşeşte BMW şi trece pe locul al doilea
O lună istorică a înregistrat şi Mercedes-Benz. Marca germană a vândut 125.865 de unităţi în luna ianuarie, cel mai bun rezultat pentru această lună din întreaga istorie Mercedes-Benz. Faţă de luna ianuarie 2014, creşterea înregistrată a fost de 13.6%.
Creşterea a fost susţinută de piaţa europeană unde în luna ianuarie au fost vândute 47.693 automobile Mercedes, creşterea fiind de 14.5%. Urcări semnificative au fost înregistrate în Marea Britanie (+20.4%), Italia (+16.3%), Spania (+47.1%) şi Franţa (22.1%). În Statele Unite ale Americii, Mercedes a crescut cu aproape 9 procente în luna ianuarie a anului 2015. Marca germană a reuşit să-şi ridice nivelul vânzărilor chiar şi în Rusia, unde climatul economic nu este cel mai favorabil. În luna ianuarie, vânzările Mercedes-Benz pe piaţa din Rusia au crescut cu 16.2%.
Cele mai populare modele din gama Mercedes-Benz în luna ianuarie 2015 s-au dovedit a fi automobilele din clasa compactă. 33.719 clienţi au achiziţionat modele din Clasele A, B, CLA şi GLA. Aproape tot atât de multe modele C-Klasse au fost livrate în luna ianuarie. S-Klasse, modelul de lux produs de marca din Stuttgart, a înregistrat 8.111 comenzi în prima lună a acestui an.
"Am început un an an al SUV-urilor, pentru că am asistat la o creştere de 37% în acest segment. În 2015 vom continua să creştem, păstrând trendul început anul trecut", a spus Ola Kallenius, membru în Consiliul de Administraţie Daimler AG.
BMW: de pe primul loc în 2014, pe al treilea în ianuarie 2015
Chiar dacă vânzările BMW au fost mai mari decât în precedenta lună ianuarie - 124.561 de automobile ale mărcii BMW au fost livrate clienţilor, cu 6.3% mai multe decât în aceeaşi lună din 2014 - marca nu a reuşit să echilibreze creşterile adversarilor direcţi şi a trecut pe ultima poziţie a podiumului premium în lume.
Conform Automotive News, unul dintre principalele motive ale creşterii modeste BMW are la bază protestele unor dealeri mari din China, care au refuzat să preia comenzi pentru o bună parte a lunii ianuarie din cauza unor neînţelegeri financiare.La nivel de modele, 4.247 de clienţi au intrat în posesia recent lansatului Seria 2 Active Tourer, iar cererea pentru noile modele BMW Seria 4 a rămas la fel de mare, cu un total de 8.537 de livrări pe mapamond.
"Privind înainte, avem drept obiectiv noi creşteri în 2015, în ciuda condiţiilor economice care sunt în continuate dificile pe unele pieţe. În cursul acestui an vor fi lansate modele foarte atractive, iar obiectivul nostru este să creştem vânzările la nivel global pentru a cincea oară consecutiv", a spus Ian Robertson, unul dintre înalţii oficiali ai Grupului BMW, care susţine că marca germană are toate atuurile să revină în vârful clasamentului şi să termine şi anul 2015 pe prima poziţie.
Vânzări premium în luna ianuarie 2015
Poz. | Marcă | Maşini vândute | Evoluţie |
1 | Audi | 137.700 | +10.3% |
2 | Mercedes-Benz | 125.865 | +13.6% |
3 | BMW | 124.561 | +6.3% |
4 | Land Rover | 31.632 | -1% |
5 | Volvo | 30.854 | +1.6% |
6 | Lexus | n/a | n/a |
7 | MINI | 17.373 | +12% |
8 | Porsche | 16.044 | +31.2% |
9 | Infiniti | n/a | n/a |
10 | Smart | 8.457 | +29.9% |
11 | Jaguar | 5.505 | -27.1% |
12 | Maserati | n/a | n/a |
13 | Bentley | n/a | n/a |
14 | Rolls-Royce | n/a | n/a |
Așa a fost și cu Cayenne în 2002. Sigur, Seria 2 AT și GT poate nu vor ajunge la volumul de vânzări al lui Cayenne, dar cu siguranță NU vor fi un eșec.
Nu e vorba de nedreptate, e vorba ca intre cele trei marci exista diferente destul de mici de cativa ani, mai ales intre Bmw si Audi, iar lansarile de modele noi sunt foarte importante pt ca pot face diferenta la clasament, Bmw a avut un an 2014 bogat in lansari, dar nu la modele care pot face volume importante, exceptand X5, a lansat M3/M4, i3 si i8, Mercedes a lansat noul C, iar S a avut primul an complet de vanzari, cu care vinde serios pt clasa lui, a mai ramas Audi, care ce modele noi a lansat? Noul Q7 de abia a fost prezentat la sfarsitul anului trecut, mai este noul TT, dar care n-a influentat prea mult cresterea, deci logic vorbind este putin surprinzatoare cresterea, care din stire intelegem ca se bazeaza pe clasa compacta, foarte bine, dar cred ca ceilalti trebuie sa invete de la Audi, despre cum sa cresti sanatos doar cu o clasa de modele cu doua caroserii, fara sa lansezi modele noi:)