În luna septembrie au fost vândute 1.118.083 mașini în toată Europa. Asta include atât țările din Uniunea Europeană, cât și cele membre EFTA și Marea Britanie. Față de aceeași perioadă din 2023, vânzările de mașini noi au scăzut cu 4.2%, potrivit noului raport ACEA.
Cele mai multe mașini vândute în prima lună din toamnă au fost cu motoare hibride. Europenii au cumpărat 377.168 de vehicule cu acest tip de propulsor, mai multe cu 12.3% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pe locul 2 au fost mașinile cu motoare pe benzină, vândute în 329.207 bucăți. Aici vorbim de o scădere de 18.8% față de septembrie 2023.
Urmează apoi mașinile pur electrice, comercializate în 213.443 exemplare, ceea ce înseamnă un plus de 13.9% prin comparație cu aceeași perioadă de anul trecut. Mașinile cu motoare diesel se află pe locul 4, la mare distanță, după ce au fost vândute doar 93.304 vehicule, o scădere de 23.8%. Mașinile cu motoare hibride PHEV s-au vândut în 81.321 unități, mai puține cu 11.7%.
În perioada ianuarie – septembrie, europenii au cumpărat 9.779.605 mașini noi, ceea ce înseamnă o creștere de 1% față de același interval din 2023. electrice (1.433.225 unități, scădere de 2.6%), diesel (1.058.545, scădere de 11.5%) și hibride PHEV (694.215 mașini, scădere de 3.8%).
Aici, mașinile cu motoare pe benzină au fost cele mai vândute (3.337.265 exemplare, scădere de 5.6%), urmate de cele hibride (3.008.233 mașini, creștere de 19.2%),La nivelul producătorilor, Grupul Volkswagen își menține prima poziție în clasament, urmat de Stellantis și Grupul Renault. În septembrie, Grupul Volkswagen a vândut 288.459 mașini, mai multe cu 1% față de septembrie 2023. Pe locul 2 este Stellantis, cu 148.306 mașini vândute, o scădere de 26%, iar Grupul Renault este pe locul 3 cu 100.613 mașini vândute și o scădere de 1.8%.
În intervalul ianuarie – septembrie, Grupul Volkswagen a vândut 2.541.640 mașini noi, un plus de 1.2% față de aceeași perioadă de anul trecut. Urmează Stellantis, cu 1.550.437 mașini noi vândute, mai puține cu 6%, iar podiumul este completat de Grupul Renault, cu 938.173 unități vândute, în creștere cu 1.4%.
La final, Dacia a vândut 39.808 mașini noi la nivel european în septembrie, ceea ce înseamnă o scădere de 7%.
În perioada ianuarie – septembrie, constructorul de la Mioveni a vândut 427.032 mașini noi, o creștere de 2%.via ACEA
Și manipulările continuă, cele cu motoarele pe benzină scad, în timp ce hibridele cresc, astea având și motoare pe benzină.
Una peste alta, Georgeta e virgină cu gemeni, electricele crapă.
Ce e foarte clar e că-n primele 3 trimestre electricele cu baterie și hibridele cu încărcare la priză scad ușor, piața crescând foarte puțin (1%).
Deșteptule, YOY înseamă sa compari septembrie 2024 cu septembrie 2023.
Cea ce e fix ce spune articolul: "Față de aceeași perioadă din 2023"
Manipularea e in capul tău ca nu îți convin cifrele.
Bagati baieti.
Spuneti-ne voi cum sta treaba.
Să vezi atunci ce părere vor avea oamenii despre prostovanii care-și petrec viețile pe site-uri de manipulat și în jurul unor mașini uzate moral.
P.S. Diesel crește! :))))))))))))
Ce să vorbesc?, pentru tine nici cifrele nu sunt suficiente să accepți realitatea că BEV-urile sunt varză.
Cifrele vorbesc, ai dreptate.
Europa nu e Romania sa conteze parerile cocalarilor.
Vezi ce scrie despre masini cu motoare diesel.
Oare germanii ce fac?
Cat mai iau amenzi pe langa miliardele platite pentru Dieselgate?