Vânzări mașini noi în Europa: creștere pentru mașinile electrice și hibride, scădere pentru cele termice

de Tiberiu Safta
Marti, 22.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi în Europa au scăzut cu 4.2% în septembrie. Noul raport relevă o creștere a vânzărilor de mașini electrice și hibride și o scădere a mașinilor cu motoare termice.

În luna septembrie au fost vândute 1.118.083 mașini în toată Europa. Asta include atât țările din Uniunea Europeană, cât și cele membre EFTA și Marea Britanie. Față de aceeași perioadă din 2023, vânzările de mașini noi au scăzut cu 4.2%, potrivit noului raport ACEA.

Cele mai multe mașini vândute în prima lună din toamnă au fost cu motoare hibride. Europenii au cumpărat 377.168 de vehicule cu acest tip de propulsor, mai multe cu 12.3% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pe locul 2 au fost mașinile cu motoare pe benzină, vândute în 329.207 bucăți. Aici vorbim de o scădere de 18.8% față de septembrie 2023.

Urmează apoi mașinile pur electrice, comercializate în 213.443 exemplare, ceea ce înseamnă un plus de 13.9% prin comparație cu aceeași perioadă de anul trecut. Mașinile cu motoare diesel se află pe locul 4, la mare distanță, după ce au fost vândute doar 93.304 vehicule, o scădere de 23.8%. Mașinile cu motoare hibride PHEV s-au vândut în 81.321 unități, mai puține cu 11.7%.

În perioada ianuarie – septembrie, europenii au cumpărat 9.779.605 mașini noi, ceea ce înseamnă o creștere de 1% față de același interval din 2023.

Aici, mașinile cu motoare pe benzină au fost cele mai vândute (3.337.265 exemplare, scădere de 5.6%), urmate de cele hibride (3.008.233 mașini, creștere de 19.2%), electrice (1.433.225 unități, scădere de 2.6%), diesel (1.058.545, scădere de 11.5%) și hibride PHEV (694.215 mașini, scădere de 3.8%).

La nivelul producătorilor, Grupul Volkswagen își menține prima poziție în clasament, urmat de Stellantis și Grupul Renault. În septembrie, Grupul Volkswagen a vândut 288.459 mașini, mai multe cu 1% față de septembrie 2023. Pe locul 2 este Stellantis, cu 148.306 mașini vândute, o scădere de 26%, iar Grupul Renault este pe locul 3 cu 100.613 mașini vândute și o scădere de 1.8%.

În intervalul ianuarie – septembrie, Grupul Volkswagen a vândut 2.541.640 mașini noi, un plus de 1.2% față de aceeași perioadă de anul trecut. Urmează Stellantis, cu 1.550.437 mașini noi vândute, mai puține cu 6%, iar podiumul este completat de Grupul Renault, cu 938.173 unități vândute, în creștere cu 1.4%.

La final, Dacia a vândut 39.808 mașini noi la nivel european în septembrie, ceea ce înseamnă o scădere de 7%.

În perioada ianuarie – septembrie, constructorul de la Mioveni a vândut 427.032 mașini noi, o creștere de 2%.

via ACEA

Comentarii (11)

  • Clique
    Acum câteva zile parcă era scădere pentru electrice, acum e creștere.... Ehh... ce-mi plac statisticile astea propagandiste...-
    8 7
  • nobody
    Niste statistici din care nu se pot trage concluzii serioase. Se compara mere cu pere si rezulta banane
    7 1
  • George Simion
    Trebuie sa le pună fir la toate! Și motorul sa meargă doar ca să încarce bateria.
    3 6
  • Banditos
    Link-ul "ACEA" ofera TOATE informatiile necesare.
    3 10
  • Titlul e o manipulare de 2 lei. Vânzările de electrice scad YOY. Dar au crescut în septembrie cu 13,9%, după ce scăzuseră în august cu 36%.
    Și manipulările continuă, cele cu motoarele pe benzină scad, în timp ce hibridele cresc, astea având și motoare pe benzină.

    Una peste alta, Georgeta e virgină cu gemeni, electricele crapă.
    5 1
  • Nu prea le oferă, cât timp la hibride sunt amestecate și mild-urile adică diferitele forme prin care sunt mascate motorizări în special pe benzină, dar și diesel.
    Ce e foarte clar e că-n primele 3 trimestre electricele cu baterie și hibridele cu încărcare la priză scad ușor, piața crescând foarte puțin (1%).
    3 1
  • @Lae

    Deșteptule, YOY înseamă sa compari septembrie 2024 cu septembrie 2023.
    Cea ce e fix ce spune articolul: "Față de aceeași perioadă din 2023"

    Manipularea e in capul tău ca nu îți convin cifrele.
    2 7
  • Predam cuvantul lui Danut si Dutz, acesti experti in dieseluri care scad si se duc pravale.
    Bagati baieti.
    Spuneti-ne voi cum sta treaba.
    0 4
  • @prostan electric
    Da, dar dacă iei ianuarie-septembrie YOY e mai aproape de YOY. Rămâi același retardat cu probleme de personalitate.
    BEV la 5% din piață, chinezi suprataxați și europeni necompetitivi înseamnă ce-ți spuneam acum 3 ani, BEV este și va rămâne o nișă.
    2 1
  • @e-dick
    BEV era viitorul absolut, care nu mai e. BEV nu se va impune decât după un salt tehnologic, care se va întâmpla abia peste vreo câțiva ani, caz în care toate cazanele BEV vândute acum și în viitorul apropiat vor avea instant valoare zero.

    Să vezi atunci ce părere vor avea oamenii despre prostovanii care-și petrec viețile pe site-uri de manipulat și în jurul unor mașini uzate moral.

    P.S. Diesel crește! :))))))))))))
    2 0
  • PWC, socheres maduro?
    Au trecut 2h și ai învățat diferența dintre retard și retardat. Acum nu mai ești cel mai retardat din șatră.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru