Vânzări Europa noiembrie: Grupul VW creşte, francezii scad
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Luna noiembrie a fost oglinda întregului an 2011. Vânzările de maşini la nivelul Uniunii Europene au scăzut cu 3.5% în noiembrie în raport cu aceeaşi lună a anului anterior. Europenii au achiziţionat 1.030.414 maşini în penultima lună a acestui an, totalul anului 2011 ajungând astfel la 12.157.119.
VÂNZĂRI PE ŢĂRI
Scăderea are la bază o deteriorare a pieţelor importante din Europa. Germania a fost, de altfel, singura ţară importantă în care vânzările au crescut în noiembrie (+2.6%), ceilalţi piloni importanţi ai Europei clătinându-se pe fondul acutizării crizei financiare: Marea Britanie (-4.2%), Spania (-6.4%), Franţa (-7.7%) şi Italia (-9.2%). La nivelul întregului an, situaţia se menţine. Dacă Germania a crescut cu 9.1%, celelalte pieţe importante au scăzut vizibil: -0.3% în Franţa, -4.5% în Marea Britanie, -10.6% în Italia şi -18.8% în Spania.
România s-a alăturat trendului în scădere. În luna noiembrie, pe piaţa noastră au fost achiziţionate 10.279 de maşini, o scădere de 10.1% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. La nivelul întregului an, în România s-au vândut 73.998 de maşini noi, scăderea faţă de anul trecut fiind de 9.8%.
VÂNZĂRI PE MĂRCI
La capitolul vânzări pe mărci, Volkswagen şi-a consolidat poziţia de lider absolut al acestui an, germanii fiind singurii care au trecut în noiembrie peste 100.000 de unităţi vândute la nivelul UE. VW este, de altfel, singura marcă ce reuşeşte să treacă peste o cotă de piaţă de 10%, aflându-se la o distanţă considerabilă de Renault, locul al doilea în clasamentul lunii noiembrie. De remarcat şi comportamentul foarte bun al mărcii Audi, care a bătut BMW şi Mercedes atât în luna noiembrie, cât şi în perioada ianuarie-noiembrie.
Avansul Audi este destul de consistent, marca din Ingolstadt urmând să termine anul pe prima poziţie în segmentul premium în Uniunea Europeană.Dacia a atins o cotă de piaţă de 2.5% în luna noiembrie, cu 25.373 de unităţi vândute. Vânzările mărcii româneşti au crescut faţă de penultima lună a anului trecut, dar au scăzut la nivelul întregului an. Per total, anul 2011 le-a adus celor de la Dacia o cotă de piaţă de 1.9% (mai bună decât cea a mărcii Chevrolet şi aproape de cea a mărcii Kia), cu 227.839 de maşini vândute în Uniunea Europeană.
|
NOIEMBRIE | IANUARIE-NOIEMBRIE | |||||||||
Cota de piaţă % | Unităţi | +/- % | Cota de piaţă | Unităţi | +/- % | ||||||
2011 | 2010 | 2011 | 2010 | 11/10 | 2011 | 2010 | 2011 | 2010 | 11/10 | ||
1. | VOLKSWAGEN | 12.6 | 10.8 | 130.282 | 115.209 | +13.1 | 12.4 | 11.3 | 1.503.322 | 1.387.349 | +8.4 |
2. | RENAULT | 8.4 | 8.4 | 86.538 | 89.336 | -3.1 | 7.8 | 8.5 | 952.632 | 1.042.550 | -8.6 |
3. | FORD | 7.6 | 7.8 | 77.856 | 83.015 | -6.2 | 8.0 | 8.2 | 974.822 | 1.011.956 | -3.7 |
4. | OPEL | 7.0 | 7.6 | 72.481 | 81.316 | -10.9 | 7.4 | 7.3 | 897.416 | 900.901 | -0.4 |
5. | PEUGEOT | 6.1 | 7.4 | 63.280 | 78.662 | -19.6 | 6.8 | 7.4 | 830.322 | 907.337 | -8.5 |
6. | CITROEN | 5.7 | 5.9 | 58.679 | 62.624 | -6.3 | 5.8 | 6.2 | 702.952 | 761.990 | -7.7 |
7. | AUDI | 5.4 | 4.8 | 55.367 | 50.728 | +9.1 | 5.0 | 4.5 | 608.585 | 555.736 | +9.5 |
8. | BMW | 4.9 | 4.9 | 50.397 | 52.052 | -3.2 | 4.7 | 4.4 | 568.985 | 539.055 | +5.6 |
9. | MERCEDES | 4.7 | 4.9 | 48.035 | 51.984 | -7.6 | 4.4 | 4.3 | 529.328 | 529.234 | +0.0 |
10. | FIAT | 4.6 | 5.3 | 47.024 | 56.489 | -16.8 | 5.2 | 6.2 | 628.560 | 759.143 | -17.2 |
... | |||||||||||
15. | DACIA | 2.5 | 2.2 | 25.373 | 24.008 | +5.7 | 1.9 | 1.9 | 227.839 | 238.811 | -4.6 |
via | ACEA
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Daca eu nu aveam dreptate, atunci de ce toata lumea cumpara VW si AUDI ? :))))
daca ceva se vinde bine nu automat inseamna ca e si bun.
Esti sigur ca vrei sa-mi dai un vot verde? :)Asa este, daca se vinde bine nu inseamna neaparat ca este si bun, dar daca se vinde prost inseamna ca e neaparat bun? Acum nu stiu pt ce-am primit voturi verzi si rosii, adica cei cu rosii care nu sunt de acord ca lovesc in masinile germane, sau cei cu verzi observand ironia...
La clasa premium, BMW a scazut pt ca cel mai vandut model al sau, seria 3 este la ora schimbului de generatii.
Sa nu uitam totusi ca si Mini face parte din grupul BMW.
Per total, la premium BMW ramane nr 1!
In plus Audi a ingenunchiat BMW si MERCEDES, cu toata gama lor de modele cu +/- 10cm mai lungi sau mai scurte, anul trecut ma amuzam cand vedeam acest lucru.