Vânzări Europa noiembrie: Grupul VW creşte, francezii scad

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 19.12.2011
Luna noiembrie a adus o scădere de 3.5% a pieţei auto din Uniunea Europeană. Volkswagen şi-a consolidat poziţia de lider, francezii au scăzut in corpore, Dacia a crescut cu 5.7%.

Luna noiembrie a fost oglinda întregului an 2011. Vânzările de maşini la nivelul Uniunii Europene au scăzut cu 3.5% în noiembrie în raport cu aceeaşi lună a anului anterior. Europenii au achiziţionat 1.030.414 maşini în penultima lună a acestui an, totalul anului 2011 ajungând astfel la 12.157.119.

VÂNZĂRI PE ŢĂRI

Scăderea are la bază o deteriorare a pieţelor importante din Europa. Germania a fost, de altfel, singura ţară importantă în care vânzările au crescut în noiembrie (+2.6%), ceilalţi piloni importanţi ai Europei clătinându-se pe fondul acutizării crizei financiare: Marea Britanie (-4.2%), Spania (-6.4%), Franţa (-7.7%) şi Italia (-9.2%). La nivelul întregului an, situaţia se menţine. Dacă Germania a crescut cu 9.1%, celelalte pieţe importante au scăzut vizibil: -0.3% în Franţa, -4.5% în Marea Britanie, -10.6% în Italia şi -18.8% în Spania.

România s-a alăturat trendului în scădere. În luna noiembrie, pe piaţa noastră au fost achiziţionate 10.279 de maşini, o scădere de 10.1% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. La nivelul întregului an, în România s-au vândut 73.998 de maşini noi, scăderea faţă de anul trecut fiind de 9.8%.

VÂNZĂRI PE MĂRCI

La capitolul vânzări pe mărci, Volkswagen şi-a consolidat poziţia de lider absolut al acestui an, germanii fiind singurii care au trecut în noiembrie peste 100.000 de unităţi vândute la nivelul UE. VW este, de altfel, singura marcă ce reuşeşte să treacă peste o cotă de piaţă de 10%, aflându-se la o distanţă considerabilă de Renault, locul al doilea în clasamentul lunii noiembrie. De remarcat şi comportamentul foarte bun al mărcii Audi, care a bătut BMW şi Mercedes atât în luna noiembrie, cât şi în perioada ianuarie-noiembrie.

Avansul Audi este destul de consistent, marca din Ingolstadt urmând să termine anul pe prima poziţie în segmentul premium în Uniunea Europeană.

Dacia a atins o cotă de piaţă de 2.5% în luna noiembrie, cu 25.373 de unităţi vândute. Vânzările mărcii româneşti au crescut faţă de penultima lună a anului trecut, dar au scăzut la nivelul întregului an. Per total, anul 2011 le-a adus celor de la Dacia o cotă de piaţă de 1.9% (mai bună decât cea a mărcii Chevrolet şi aproape de cea a mărcii Kia), cu 227.839 de maşini vândute în Uniunea Europeană.



NOIEMBRIE IANUARIE-NOIEMBRIE
Cota de piaţă % Unităţi +/- % Cota de piaţă Unităţi +/- %
2011 2010 2011 2010 11/10 2011 2010 2011 2010 11/10
1. VOLKSWAGEN 12.6 10.8 130.282 115.209 +13.1 12.4 11.3 1.503.322 1.387.349 +8.4
2. RENAULT 8.4 8.4 86.538 89.336 -3.1 7.8 8.5 952.632 1.042.550 -8.6
3. FORD 7.6 7.8 77.856 83.015 -6.2 8.0 8.2 974.822 1.011.956 -3.7
4. OPEL 7.0 7.6 72.481 81.316 -10.9 7.4 7.3 897.416 900.901 -0.4
5. PEUGEOT 6.1 7.4 63.280 78.662 -19.6 6.8 7.4 830.322 907.337 -8.5
6. CITROEN 5.7 5.9 58.679 62.624 -6.3 5.8 6.2 702.952 761.990 -7.7
7. AUDI 5.4 4.8 55.367 50.728 +9.1 5.0 4.5 608.585 555.736 +9.5
8. BMW 4.9 4.9 50.397 52.052 -3.2 4.7 4.4 568.985 539.055 +5.6
9. MERCEDES 4.7 4.9 48.035 51.984 -7.6 4.4 4.3 529.328 529.234 +0.0
10. FIAT 4.6 5.3 47.024 56.489 -16.8 5.2 6.2 628.560 759.143 -17.2
...
15. DACIA 2.5 2.2 25.373 24.008 +5.7 1.9 1.9 227.839 238.811 -4.6

via | ACEA

Comentarii (19)

  • Anonim
    Bravo VAG! Concurenta sper sa conduca la cresterea calitatii produselor si serviciilor pentru toti producatorii auto, pentru ca noi, ca si clienti, vom avea numai de castigat.
    31 21
  • VAG
    felicitari vag, si mai ales audi. oamenii vad ca incep sa se gandesc si la costul de intretinere ulterior al masinii.
    21 20
  • @
    As vrea sa vad ce au de zis cei care ma injurau...
    Daca eu nu aveam dreptate, atunci de ce toata lumea cumpara VW si AUDI ? :))))
    17 15
  • Un lucru este clar...cei care cumpara VW sunt niste tarani in mare parte, cei cu Audi tot niste tarani dar cu ceva mai multi bani, cei cu Mercedes tigani si manelisti iar cei cu BMW cocalari( care tot un fel de tigani sau manelisti, dar prefera sportive) si asta in toata Europa si-n lume, nu doar in Romania, in special cu Bmw, hai ca la Mercedes mai vezi si-un doctor, dar la bavarezi doar cocalari si pesti si interlopi, deci astia sunt cumparatorii dupa parerea mea, se duce lumea de rapa, Sarbatori Fericite:)
    20 22
  • un vot verde pt dan_grc
    daca ceva se vinde bine nu automat inseamna ca e si bun.
    14 16
  • @alin
    Esti sigur ca vrei sa-mi dai un vot verde? :)Asa este, daca se vinde bine nu inseamna neaparat ca este si bun, dar daca se vinde prost inseamna ca e neaparat bun? Acum nu stiu pt ce-am primit voturi verzi si rosii, adica cei cu rosii care nu sunt de acord ca lovesc in masinile germane, sau cei cu verzi observand ironia...
    7 6
  • Grupul VAG si marcile premium
    Este imposibil sa nu recunosti superioritatea VW intre marcile populare.
    La clasa premium, BMW a scazut pt ca cel mai vandut model al sau, seria 3 este la ora schimbului de generatii.
    Sa nu uitam totusi ca si Mini face parte din grupul BMW.
    Per total, la premium BMW ramane nr 1!
    5 7
  • Tot respectul
    Nu sunt fan VOLKSWAGEN. Nu imi plac ca design si nici nu cred ca sunt masini cu o super calitate (excluzand AUDI) dar este sigur ca fac masini asa cum vor clientii. DECI - TOT RESPECTUL (daca punem la socoteala si Skoda scorul este mult mai bun).
    In plus Audi a ingenunchiat BMW si MERCEDES, cu toata gama lor de modele cu +/- 10cm mai lungi sau mai scurte, anul trecut ma amuzam cand vedeam acest lucru.
    10 9
  • pe scurt
    la vw ma asteptam.......dar audi a crescut incredibil
    11 7
  • IAnuarie - Noiembrie BMW are avans 50 mii de masini fata de Audi la nivel mondial, inseamna ca i-a snobit pe cei de la AUDI ??? Dupa tine faptul ca Audi are avans ca 15 mii de masini in Europa este de rau ??? esti copil
    4 2
  • C-G-C
    Unde a intrat ca nu-i vad comentariile?A ,e sub Logan(are unul) si-i schimba pivotii.Mda...
    9 4
  • ho ho ho
    Cu toate ca sunt contestati, la inceput chiar si de mine care eram ahtiat dupa japoneze, vad ca se tin tare, chiar foarte tare! Bravo lor, inseamna ca stiu ce vor clientii! Eu personal prefer masinile mai conservatoare fara artificii inutile de design sau bord analogic.........si vad ca nu sunt singurul!
    5 7
  • tot eu
    Bravo dan_grc! Putina ironie si sarcasm nu strica! Sarbatori cu bucurie tuturor!
    5 1
  • @dan_grc
    Ai dreptate, niste afumaturi VW si Audi, bmw si mercedes isi iau fotabalistii.
    1 5
  • @dan_grc
    "la bavarezi doar cocalari si pesti si interlopi", ai zis DOAR, eu zic ca Gica Hagi, imaginea BMW romania, este cocalar, Marcel Iures un actor cunoscut este peste , interlop cine sa fie ?
    2 4
  • @@LSM
    Vorbesc de Europa =>Noiembrie 2011 +5000 peste BMW per totale +40 000 in 2011. Poate cresterea lui Audi se datoreaza clasei mici
    1 1
  • Cel mai interesant mi se pare ca toata lumea zice cat de proaste sunt masinile VAG si cat de bune sunt Renault-urile. Si cu toate astea VAG face masini apreciate in toate clasele, clientii sunt destul de multumiti iar vanzarile sunt cele mai mari... dar cu toate astea vand pe imaginea de marca. Ce clienti "tampiti"!
    7 2
  • Nu te inteleg ianuarie - noiembrie AUDI are 16.681 masini peste BMW. IAr luna noiembrie are 4.970 peste BMW. Unde sunt cele 40 mii ????? Tine cont ca luna noiembrie este inclusa in calculul ianuarie-noiembrie. Oare cate "duzini" de A1 au vandut ?
    0 2
  • PSA
    Daca va uitati atent grupul PSA,cu toata scaderea lui,sta cel mai bine la cota de piata si la nr. de unitati vandute!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru