Vânzări Europa în ianuarie-aprilie 2015: înmatriculările de maşini noi au crescut cu aproape 7%, Dacia se află în creştere

de Dragoș Băltățeanu
Miercuri, 20.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Piaţa europeană a înregistrat a 20-a lună consecutivă de creştere. În luna aprilie, înmatriculările de automobile noi au crescut cu 6.9 procente, în timp ce pentru primele patru luni creşterea este de 8.1%.

Esential 20 de luni de creştere consecutivă a înregistrat piaţa auto europeană.
+185% este creşterea înregistrată de marca Jeep în primele patru luni ale anului.
135.683 de automobile Dacia au fost înmatriculate în Europa din ianuarie şi până la finalul lunii aprilie.
Piaţa auto europeană îşi revine mai repede faţă de previziunile iniţiale. Luna aprilie a adus o nouă creştere pentru producătorii auto, marcând astfel 20 de luni consecutive de creştere pentru înmatriculările de automobile noi în Europa. Creşterea pentru luna aprilie a fost de aproape 7 procente faţă de aceeaşi lună a anului trecut, iar creşterea a fost susţinută de economiile europene în revenire, dar şi de modele noi de la Renault, BMW şi Fiat. Înmatriculările pentru Uniunea Europeană şi ţările EFTA au ajuns la 1.21 milioane de automobile în luna aprilie, iar de la începutul anului, în Europa s-au înmatriculat 4.85 milioane de automobile. 

Vârfuri: Renault Captur, Jeep Renegade şi BMW X5

Cele 20 de luni consecutive de creştere marchează cea mai lungă perioadă în care piaţa europeană a crescut în istoria modernă. ACEA a început să compileze date statistice în 1990. Vânzările pe piaţa europeană sunt impulsionate de economiile care merg bine, ca de exemplu piaţa germană aflată în a zecea lună de creştere consecutivă, dar şi de automobile ca Renault Captur, Jeep Renegade sau BMW X5, căutate de clienţii europeni în luna aprilie. 

Toţi constructorii de automobile din Europa au raportat creşteri în luna aprilie. Grupul Volkswagen a înregistrat o creştere de 5.4% pentru marca VW, 18.4% pentru Porsche, 9.5% pentu Skoda şi 3.7 procente pentru Audi. Singura marcă din grup care nu o duce prea bine este Seat, cu o scădere de 1.1%. Volkswagen este cea mai vândută marcă pe piaţa europeană, reuşind să treacă de jumătate de milion de automobile înmatriculate în primele patru luni.

Pe locul doi a urcat Ford, cu 354.500 de unităţi înmatriculate în Europa, în timp ce Renault completează podiumul cu un total de 330.800 de automobile vândute în perioada ianuarie-aprilie 2015. 

Grupul FCA se află în creştere, cererea pentru modelele Jeep fiind aproape triplă, iar Fiat se afla din nou în atenţia clienţilor datorită crossover-ului 500X. Veşti bine şi pentru Grupul BMW, care a înregistrat o creştere de 12 procente în luna aprile, mai ales datorită interesului pentru modelul BMW X5 şi pentru noua gamă Mini. 

Jeep, creştere spectaculoasă

În perioada ianuarie-aprilie, Jeep a fost marca cu cea mai mare creştere, +185.8% şi un total de 28.800 de automobile înmatriculate. Jeep îşi datorează creşterea spectaculoasă introducerii modelelor Renegade şi Cherokee. Mitsubishi şi Smart au înregistrat, de asemenea, creşteri importante faţă de perioada similară a anului trecut. La polul opus, Honda se zbate încă pentru a creşte, cifrele fiind însă mai mici faţă de cele înregistrate în 2014. Alfa Romeo şi Lancia se afla şi ele în scădere, dar gama de modele este învechită, în timp ce Jaguar încă nu îşi găseşte suficienţi clienţi pentru a vinde mai multe maşini ca anul trecut.

La nivel european, cea mai mare piaţă auto rămâne Germania, cu aproape un milion de automobile noi înmatriculate în primele patru luni ale anului curent. Marea Britanie şi Franţa completează podiumul, în timp ce pe locul patru a urcat Italia, aflată în reviriment. În aprilie, piaţa italiană a crescut cu peste 24 de procente, creştere motivată de achiziţiile de flote pentru companiile de rent a car, iar pe toată perioada anulului curent, în Italia au fost înmatriculate aproape jumătate de milion de automobile, ceea ce semnifică o creştere de 16.2%.

IANUARIE-APRILIE 2015: Număr de maşini înmatriculate (mărci)
Poz. Marcă Unităţi +/- faţă de ian.-feb. 14
1 Volkswagen 590.709 +9.4%
2 Ford 354.507 +6.0%
3 Renault 330.840 +13.3%
4 Opel 319.650 +6.8%
5 Peugeot 296.489 +6.5%
...
15 Dacia 135.683 +7.7%

IANUARIE-APRILIE 2015: Topul creşterilor/scăderilor
Poz. Marcă Unităţi +/- faţă de ian.-feb.
14
1 Jeep 28.816 +185.8%
2 Mitsubishi 45.878 +57.9%
3 Smart 32.291 +49.0%
4 Porsche 23.806 +39.3%
5 Lexus 13.149 +36.4%
...
15 Dacia 135.683 +7.7%
...
26 Honda 46.278 -7.3%
29 Alfa Romeo 19.881 -7.7%
30 Lancia/Chrysler 23.916 -9.9%
31 Jaguar 9.452 -12.3%
31 DS 27.236 -16.3%

Dacia creşte semnificativ în aprilie

După un an-record în care a crescut cu peste 23% şi a livrat 363.000 de maşini către clienţii europeni, Dacia reuşeşte să încheie primele patru luni din 2015 cu o creştere de 7.7%. În luna aprilie a acestui an, marca autohtonă a înmatriculat 38.934 unităţi, ceea ce semnifică o creştere de 14.7 procente faţă de luna aprilie 2014. Per total, de la începutul anului, în Europa au fost înmatriculate 135.683 de automobile Dacia.

În ceea ce priveşte piaţa din România, trendul ascendent se păstrează după primele patru luni ale anului în curs. În aprilie, în România au fost înmatriculate 5.482 de automobile noi, ceea ce semnifică o creştere de 11.2 procente. Pe toate cele patru luni, în ţara noastră au fost vândute 19.915 automobile. Faţă de perioada similară a anului trecut, creşterea este de 9%.

IANUARIE-APRILIE 2015: Număr de maşini înmatriculate (ţări)
Poz. Ţară Unităţi +/- faţă de ian-apr 14
1 Germania 1.049.025 +6.4%
2 Marea Britanie 920.366 +6.4%
3 Franţa 648.084 +5.6%
4 Italia 578.088 +16.2%
5 Spania 349.857 +23.9%
6 Belgia 198.496 -1.7%
7 Olanda 137.306 +1.5%
8 Polonia
120.196 -4.4%
9 Suedia 106.269 +11.5%
10 Austria 104.654 -5.3%
...
22 România 19.915 +9.0%

via ACEA

Comentarii (2)

  • Cosmin
    Nu imi vine sa cred ca exista o diferenta asa mare intre noi si polonezi. Plus ca ei sunt si in scadere iar noi suntem in crestere. Cum au putut dracii sa se dezvolte! Fantastic.
    4 1
  • @Cosmin cand toata Europa era in criza ei nu au suferit, iti dau un exemplu, pe cand noi scoteam pe o multime de absolventi la drept, management international si jurnalisti, ei au investit in scoli profesionale si-au scos sudori, electricieni, instalatori care lucreaza acum in toata Europa (cred ca nu le pute munca)
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru