Calculul care ia în considerare ţările din Uniunea Europeană plus statele EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia) arată că creşterea vine pe fondul unei reveniri a marilor pieţe de pe continent. Astfel, Spania (+27.5%), Italia (+10.9%), Marea Britanie (+6.7%), Franţa (+6.2%) şi Germania (+2.6%) au terminat prima lună a anului pe plus, totalul maşinilor vândute în UE+EFTA depăşind un milion de unităţi (1.03 milioane).
Creşterea de 6.2 procente este mai mare decât cea medie din 2014 (5.4%), ceea ce le dă speranţe constructorilor că vânzările din Europa vor continua panta ascendentă pe care au început să urce anul trecut, primul terminat pe plus după şase ani consecutivi de scădere.
Totuşi, există analişti care avertizează că vorbim de o creştere relativ mică şi de o piaţă europeană aflată încă la un nivel scăzut, astfel că va fi nevoie de timp pentru ca statisticile şi cifrele atinse pe continent în 2007-2008 să fie atinse din nou.Nissan, Opel şi Seat, în topul creşterilor
Majoritatea mărcilor au înregistrat creşteri în ianuarie, cea mai mare dintre brandurile de volum fiind atinsă de Nissan şi Opel, cu +34.6%, respectiv +15.1%. Seat beneficiază de suflul nou dat de noua generaţie Leon şi vinde cu 14% mai mult decât anul trecut, iar Renault beneficiază de plusul adus de Captur şi creşte la rândul său cu 11.4%. În Grupul VAG, marca Volkswagen urcă cu 8.3%, iar Skoda înregistrează un plus de trei procente în aşteptarea lansărilor noilor Fabia şi Superb.
În zona mărcilor premium, Porsche a reuşit cea mai spectaculoasă creştere, de aproape 50%, cifre datorate mai ales lansării noului SUV compact Macan. Mercedes (+12.7%), BMW (+4.8%) şi Audi (+0.2) au terminat şi ele luna pe plus.
IANUARIE 2015: Număr de maşini înmatriculate (mărci) | |||
Poz. | Marcă | Unităţi | +/- faţă de ian. 14 |
1 | Volkswagen | 133.388 | +8.3% |
2 | Ford | 70.170 | +5.4% |
3 | Renault | 66.110 | +11.4% |
4 | Opel | 63.715 | +15.1% |
5 | Peugeot | 63.647 | +3.5% |
... | |||
15 | Dacia | 30.742 | +7.4 |
IANUARIE 2015: Topul creşterilor/scăderilor | |||
Poz. | Marcă | Unităţi | +/- faţă de ian. 14 |
1 | Jeep | 5.880 | +164% |
2 | Mitsubishi | 10.343 | +89.9% |
3 | Lexus | 3.310 | +46.3% |
4 | Porsche | 5.268 | +46.1% |
5 | Smart | 6.506 | +34.8% |
... | |||
15 | Dacia | 30.742 | +7.4% |
... | |||
29 | Suzuki | 11.346 | -9.8% |
30 | Alfa Romeo | 4.009 | -11.1% |
31 | DS | 5.364 | -18.4% |
32 | Lancia/Chrysler | 5.578 | -18.8% |
33 | Jaguar | 1.468 | -22.8% |
Dacia pe plus, România pe minus
După un an-record în care a crescut cu peste 23% şi a livrat 363.000 de maşini către clienţii europeni, Dacia reuşeşte să urce din nou în luna ianuarie, deşi gama de modele ale mărcii nu a primit niciun update în cursul anului 2014.
Creşterea înregistrată în prima lună a anului 2015 este de 7.4%, SUV-ul Duster stând la baza reuşitei brandului de la Mioveni.După ce anul 2014 a fost primul cu creştere din 2008 încoace, piaţa auto din România speră să reuşească un an 2015 stabil. Deocamdată, luna ianuarie a înregistrat o scădere uşoară a înmatriculărilor, 4978 versus 5118 în ianuarie anul trecut (-2.7%). România se află astfel pe lista scurtă a ţărilor care au coborât media creşterii în zona central-est-europeană, alături de Slovacia (-16.2%), Austria (-2.3%) şi Grecia (-8.4%). Recordurile de creşteri au fost înregistrate în Irlanda (+30.6%), Portugalia (+28%) şi Spania (+27.5%), statul iberic având ca bază a creşterii revitalizarea unui program Rabla autohton.
IANUARIE 2015: Număr de maşini înmatriculate (ţări) | |||
Poz. | Ţară | Unităţi | +/- faţă de ian. 14 |
1 | Germania | 211.337 | +2.6% |
2 | Marea Britanie | 164.856 | +6.7% |
3 | Franţa | 133.170 | +6.2% |
4 | Italia | 131.385 | +10.9% |
5 | Spania | 68.118 | +27.5% |
6 | Olanda | 47.946 | +8.1 |
7 | Belgia | 47.324 | -4.6% |
8 | Irlanda | 29.898 | +30.6% |
9 | Polonia | 29.673 | +1.7% |
10 | Austria | 23.427 | -2.3% |
... | |||
22 | România | 4.978 | -2.7% |
via ACEA
De ceva vreme publicitatea din newletter-ele AM e in poloneza (cred).
Ar fi cazul sa incep oare sa invat si limba asta?