După ce în prima jumătate a anului a crescut puternic, piața auto europeană a început în ultimele luni să dea primele semne de oboseală, iar luna septembrie a adus și o scădere a vânzărilor.
Astfel, potrivit datelor furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), vânzările de mașini din Europa au atins pragul de 1.42 milioane de unități, în scădere cu 1.2% comparativ cu perioada similară a anului trecut. În ansamblu, europenii au achiziționat 11.66 milioane de mașini în primele 9 luni ale anului, corespunzător unei creșteri de 3.7%.
Dintre numeroasele mărci prezente pe piața europeană, doar 12 au raportat creșteri de vânzări, în special cele de volum. Printre ele se numără și Dacia, care a înregistrat în septembrie vânzări de 35.132 de unități, în creștere cu 5.6%. Astfel, în primele 9 luni ale anului, constructorul de la Mioveni a comercializat aproape 350.000 de unități, cu peste 10% mai mult decât în perioada similară din 2016.
Printre celelalte mărci care au crescut la capitolul vânzări se numără Skoda (3.9%), Seat (10.5%), Citroen (1.6%) sau Toyota (3.6%), dar și Nissan (3.4%), Hyundai (2%) și Kia (6.5%).
În schimb, marii constructori europeni au raportat scăderi de vânzări, așa cum este și cazul Volkswagen (-3%), Peugeot (-1.1%) sau Renault (-1.2%), în timp ce Ford a înregistrat cea mai drastică scădere: -13%. De asemenea, este de remarcat că, cu excepția celor de la Mercedes care au stagnat, toate mărcile premium au scăzut: Audi (-3.9%), BMW (-0.5%), Lexus (-2.7%), Volvo (-1.3%), Porsche (-10%) și DS (-27%).
Via ACEA
Se pare ca odata cu inceperea scolii europenii au devenit mai zgarciti :)
apropo, diesel tot la vale? ca-mi place sa aud asta...