Anul 2019 a început cu o evoluție contrastantă a pieței de mașini ecologice din România, potrivit datelor furnizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Astfel, pe piața din România au fost comercializate 35 de mașini electrice, în creștere cu 12.9% comparativ cu ianuarie 2018.
APIA susține că marca cu cele mai bune vânzări a fost Smart cu 9 unități, potrivit datelor estimate de organizație, în timp ce locul doi este ocupat de Volkswagen cu modelele e-Golf și e-Up.
Nissan a ajuns pe podium datorită celor 6 unități Leaf (foto) pe care le-a comercializat și a reușit să vândă mai multe unități decât BMW i3 (3 unități) și Renault Zoe (2 unități) la un loc.
Mașini electrice
Loc | Marcă | Vânzări BEV ianuarie 2019 |
Evoluție |
1 | Smart | 14 | 16% |
2 | Volkswagen | 9 | 12% |
3 | Nissan | 6 | - |
4 | BMW | 3 | -57% |
5 | Renault | 2 | - |
6 | Mercedes-Benz | 1 | - |
Total | 35 | 31 |
Mașini plug-in hybrid
În schimb, piața de modele plug-in hybrid a înregistrat un declin surprinzător de 75.5%: doar 12 unități au fost comercializate în ianuarie, comparativ cu cele 49 din ianuarie 2018, iar singurele mărci care au fost căutate de cumpărători au fost Volvo, Mini și Land Rover.
Loc | Marcă | Vânzări PHEV ianuarie 2019 |
Evoluție |
1 | Volvo | 7 | 40% |
2 | Mini | 3 | 200% |
3 | Land Rover | 2 | - |
Total | 12 | -75% |
Mașini hibride
Între timp, piața de modele hibride fără încărcare la priza a înregistrat o creștere puternică de 143%, la 275 de unități.
Ca de obicei, Toyota deține de departe cea mai bună cotă de piață, cu 244 de unități, și este urmată de brandul său premium Lexus cu 15 unități. Podiumul este completat de Ford cu 9 unități, în timp ce Kia, Hyundai și Suzuki au raportat de asemenea câteva unități hibride comercializate.
Loc | Marcă | Vânzări HEV ianuarie 2019 |
Evoluție |
1 | Toyota | 244 | 141% |
2 | Lexus | 15 | 200% |
3 | Ford | 9 | - |
4 | Kia | 9 | -25% |
5 | Hyundai | 3 | - |
6 | Suzuki | 2 | - |
Total | 275 | 143% |
Mașinile electrice, plug-in hybrid și hibride au ajuns în ianuarie la o cotă de piață de 3.6%, în condițiile în care 63.1% dintre cumpărători au ales o mașină cu motor pe benzină, în timp ce 33.2% dintre clienți au ales o mașină diesel.
Via APIA
Domnul de mai sus ce a scris că hibridul este o păcăleală, îl rog să se uite în curtea producătorului Toyota, ca de exemplu Prius, până la ora actuală nu am auzit să fie probleme de fiabilitate.
Au fost câteva cazuri, însă izolate.