La finalul primei bucle din prima zi, clasamentul general era compus din liderul Kevin Abbring (Skoda), Esapekka Lappi şi Craig Breen (Peugeot), însă toţi cei trei au abandonat în a cincea probă specială.
La scurt timp, noul lider Roman Kresta a suferit o defecţiune la sistemul de evacuare, astfel că Vaclav Pech a preluat conducerea raliului la finalul primei zile cu un avans de circa un minut. Din acest punct, cehul a avut un parcurs fără greşeală în a doua zi şi a câştigat raliul fără emoţii în faţa propriilor suporteri, la fel cum s-a întâmplat şi la ediţia de anul trecut.
Seria de abandonuri i-a permis lui Sepp Wiegand să urce pe locul doi şi să reducă la numai 19 puncte diferenţa care îl separă de liderul Lappi în clasamentul general, în ciuda faptului că nu a obţinut nicio victorie.
Clasamentul a fost completat de piloţi mai puţin cunoscuţi la nivel european, precum Tomas Kostka, Jaroslav Orsak sau Jaromir Tarabus, în timp ce polonezul Katejan Kajetanowicz şi-a adjudecat locul şase în faţa lui Ott Tanak.
România a fost reprezentată de Florin Tincescu, care a ocupat locul 11 în clasamentul ERC Junior după o zi de sâmbătă în care a a avut probleme la motor şi a pierdut şase minute după o ieşire în decor în urma căreia spectatorii i-au ajutat să schimbe roata.
Tot sub culorile Napoca Rally Academy au luat startul şi echipajele Andrea Crugnola/Michele Ferrara cu un Peugeot 208 R2 şi Ekaterina Stratieva/Carmen Poenaru cu un Citroen C2 R2.
Andrea Crugnola a terminat pe locul 4 în Junior ERC, iar Ektaterina Stratieva a câştigat Ladies Trophy.Raliul Cehiei - Clasament final:
1. Vaclav Pech Invelt Mini 2h16m28.7s 2. Sepp Wiegand Skoda +51.5s 3. Tomas Kostka Rufa Ford +51.7s 4. Jaroslav Orsak Orsak Skoda +1m12.8s 5. Jaromir Tarabus Kresta Skoda +1m13.6s 6. Katejan Kajetanowicz M-Sport Poland Ford +1m14.4s 7. Ott Tanak CA1 Ford +2m41.5s 8. Martin Vicek Svarmetal Skoda +5m30.2s 9. Antonin Tlustak GPD Skoda +6m05.8s 10. Bruno Magalhaes Delta Peugeot +7m07.3s
Comentarii (1)