Nemții de la Mercedes-Benz au luat decizia introducerii acestei tehnologii în oferta E-Klasse pentru a asigura competitivitatea cu rivalii de la BMW și Audi, care îi surclasează la vânzări în prezent. Competitorii mărcii din Stuttgart nu sunt deloc departe de Mercedes-Benz în ceea ce privește conducerea autonomă, atât Audi, cât și BMW prezentând sisteme capabile să conducă fără intervenția șoferului pe orice distanță.
Noul sistem de conducere autonomă al lui Mercedes-Benz E-Klasse promite să fie mai inteligent decât cel al lui S-Klasse și va putea funcționa la viteze de până la 130 km/h.
Cu toate că este capabil din punct de vedere tehnic de viraje strânse, sistemul nu va efectua aceste manevre, solicitând șoferului din timp să preia comanda volanului înainte ca acesta să trebuiască să fie manevrat. Potrivit celor de la Mercedes-Benz, peste 90% dintre clienții lui S-Klasse din Germania au ales dotarea de 2.250 de euro care permite această capacitate. La fel ca S-Klasse, viitorul E-Klasse va putea să frâneze automat la detectarea obstacolelor, să prevină schimbarea benzii de rulare atunci când are un vehicul în unghiul mort și să urmeze coloana de mașini la viteze de până la 60 km/h.Via Automotive News (înreg.)
Nu as cumpara asa ceva. Mai trebuie sa treaca ani sa fie cu adevarat un sistem care sa isi merite banii. Momentan e la stadiul de fitza. Hai sa zic ceva indraznet dar periculos pana la urma . Nu toti stiu sa il foloseasca si vor fi accidente din cauza lui.
Din punct de vedere juridic nu ai cum sa elimini soferul. De asta trebuie sa faci in asa fel incat soferul sa fie in permanenta atent.
Un astfel de sistem merita toti banii, sunt sisteme care in conditii de laborator sunt complet autonome dar nu pot fi omologate pentru drumurile publice din cauze juridice. Cea mai mare dilema ar fi cine isi va asuma greseala in cazul unui accident? Soferul, Producatorul, Inginerul care a proiectat, inginerul care a testat, autoritatea de control sau cine? Si pentru ca nu s-a gasit un raspuns general valabil la aceasta problema soferul trebuie sa-si tina mainile pe volan :)
Aveam acasa o revista intitulata "Transporturile Americane" pe care taica-meu o procurase, habar n-am cum, de la ambasada. Cred ca tin minte si acum majoritatea paginilor din revista aia. Era editata in 1962-1963, cand Kennedy inca nu fusese asasinat. Pe una din pagini era o masina neagra, facuta de GM, Buick sau Olds, si in cateva randuri spuneau ca era un prototip pentru conducerea autonoma.
Ei bine, au trecut 50 de ani si Mercedes a scos prima masina in productia de serie (S Class) care a parcus neasistata traseul Mannheim - Pforzheim, o reeditare istorica a drumului facut de Bertha Benz cu primul automobil. Ideea este ca masina se descurca singura bine merci asa cum este, dar nu exista legislatie s-o catalogheze "autonoma". Iar Mercedes, desi are tehnologia de 2 ani pe piata, inca nu poate s-o promoveze ca atare :)
Este pe youtube un filmulet cu o romancuta care se dadea de ceasul mortii cand derbedeul de la volan s-a mutat in timpul mersului de pe scaunul soferului pe bancheta din spate in timp ce masina isi vedea de treaba ei pe drum. Noaptea. Se merita vazut :)
in urma studierii acestor cazuri si a comentariilor facute nu pot decat sa trag urmatoarea concluzie, ca Zarnesteanu si Lache e posibil sa fie frati, in sensul ca au aceeasi mama, dar...fiind copii din flori, n-au cum sa aiba si acelasi tata
:):):)
se pare ca tovarasu' Zarnesteanu are oglinda numai la baie, banuiesc deasupra chiuvetei, caci face legatura dintre aceste doua obiecte (sa speram ca doar mental)
probabil ca locuieste intr-un apartament (poate camera de motel) destul de modest
compatimiri!