Înlocuitorul lui 370Z este noul Nissan Z, un model cu design retro care va fi lansat inițial pe piața din America de Nord.
Japonezii anunță că Nissan Z va fi echipat cu un motor V6 de 3.0 litri, care dezvoltă 405 CP și un cuplu de 475 Nm. Clienții vor putea alege între două versiuni în SUA: Sport și Performance.
Totodată, modelul va putea fi comandat cu o cutie manuală cu 6 trepte, sau cu una automată cu 9 trepte.
La interior, japonezii au introdus un instrumentar digital de bord de 12.3 inch și un ecran central cu diagonala de 8 inch.
Nissan Z promite o mai mare rigiditate structurală decât în cazul lui 370Z, dar și o mai bună stabilitate pe viraje. Japonezii au revizuit suspensia și amortizoarele. Încă nu se cunosc detaliile privind accelerația și viteza maximă, dar noul coupe promite să fie mai rapid în repriza 0-100 km/h decât 370Z.
Noul Z va costa circa 40.000 de dolari în versiunea entry-level, potrivit reprezentanților companiei.
Nissan va produce și o serie limitată Z Proto în doar 240 de exemplare. Constructorul nu a oferit deocamdată detalii despre lansarea pe piața europeană a noului Nissan Z.
Ajuns la a șaptea generație, cu un număr de 1,8 milioane de unități vândute, Nissan Z este una dintre cele mai vândute mașini sport din lume.
Japonezii nu ştiu să facă electrice. Sunt cu pantalonii în vine, când sunt deja producători care fac juma de milion maşini electrice pe an şi se îndreaptă spre cifra de 1milion.
Mai bine îţi cumperi o maşină termică personalizată în garaj, dacă tot vrei termice.
notiunea de diversitate e clar ca nu o cunosti. dupa tine daca au facut unii ceva (in speta masini electrice), toti trebuie sa faca DOAR acel ceva. mda. ipocrizie CRASA!
daca nu e electric, pute. asta in timp ce in zonele rurale, in romania, pica curentul intr-o fericire. il taie cand au chef pt orice. dar na, totul sa fie electric. si inca nu avem consumurile alea pe care le vor aduce masinile electrica. sa te tii atunci intreruperi!
Că deh, planeta gaia-gaga suferă -- și eu odată cu ea, așa că-mi mai aprind o țigară...
(Poate așa o rupe la fugă și Edikkk. :-))
Serios acu, Z-ul va fi practic identic cu Proto-Z (adică ”pocit” conform proorocirii amicului @zărne, recunoscut fan japoneze :-P), diferențele fiind minore - un mini-spoiler spate și grila-față ușor contrastantă cu etajul destinat senzorilor.
Filiația cu Datsunul 240Z din 1969 (3.500 $ :-)) se simte en-gros, dar și cu 300ZX oarecum.
La cca. 40K $ va fi în orice caz mult mai ieftin decât BMW-ul numit Toyota Supra. Poate și mai performant, cu 20 CP în plus și destul aluminiu (capotă-portiere-hayon), cardan din fibră de carbon etc.
Nissan-san nu-i deci rapace (350 Z-ul de doar 287 hp din 2003 costa 27K $, adică la fel ca 400 hp acum cu inflația actualizată.)
E și mai sexy ca Supra zic eu (la fel de compact, dar cu ampatament mai lung cu 7 cm deci mai puțin caraghios), chiar dacă interiorul nu mă dă pe spate.
Plus că Taiota vine cu c.v. aut. exclusiv.
Aștept însă primele teste comparative înainte să emigrez. :-)
Acum serios, nu e vina mea că este uzată moral de nouă.
GRILA CU DREPTUNGHIURI NEINSPIRATA, DAR PROBABIL VA EXISTA LA OPTIONALE UNA TIP FAGURE.
Mai dute la şcoală şi află ce înseamnă ipocrit !
Spui de parcă aş lauda maşini pe benzină mereu şi aş critica maşini diesel mereu....
Din anumite părți din România, din coteţ, poate nu se vede că în 202x orice maşină termică este uzată moral. Mai citeşte, mai vezi cifre, grafice, statistici
iar dacă astea nu te conving.... uită-te la schimbătorul de viteze care este de pe timpul Ford T 1800 toamna.
Trebuie să ai IQ negativ să nu îţi dai seama.