Esential
2004 | este anul în care a debutat pe piaţă Dacia Logan. |
54 | de furnizori locali produc piese pentru Dacia Logan. |
134 | de furnizori externi sunt folosiţi pentru producţia lui Logan. |
2004 | este anul în care a debutat pe piaţă Dacia Logan. |
54 | de furnizori locali produc piese pentru Dacia Logan. |
134 | de furnizori externi sunt folosiţi pentru producţia lui Logan. |
Cei de la Automobile Dacia vor înlocui actualul Logan în 2012 cu un model care poartă numele de cod X52.Proiectul X52 este deja la jumătatea drumului şi va beneficia de motorizări mai performante, cu emisii de carbon mai scăzute şi un consum de carburant mai redus. Viitoarele motorizări vor fi realizate pe aceeaşi arhitectură a motoarelor K7 de 1.4 şi 1.6 litri. Cel mai probabil, motorul de 1.2 litri cu 16 supape nu va primi prea multe modificări odată cu trecerea pe succesorul lui Logan.
"Avem proiecte noi şi cu VW, şi cu Renault. În cazul viitorului model Dacia avem în principiu aceleaşi motorizări, cu mici schimbări. Au devenit mai performante, cu emisii de carbon şi consum de combustibil mai scăzute", a declarat Cătălin Tischer, directorul general al Mahle, furnizorul de filtre de aer pentru Dacia şi alţi constructori importanţi la nivel european.
Cei 54 de furnizori locali şi 134 de furnizori externi ai Automobile Dacia negociază cu Renault contractele pentru furnizarea de componente pentru succesorul lui Logan. Unii dintre aceştia desfăşoară deja teste, iar alţii au trecut la implementarea şi modificarea fluxului de producţie pentru a furniza piese pentru testele inginerilor Renault.
Nici furnizorii nu ştiu însă ce aspect va avea urmaşul lui Logan."Există posibilitatea implementării tehnologiei LED în farurile pentru Dacia. Trebuie însă să fie decizia lor. Totul ţine de adaptare. Acum ne gândim la viitoarea generaţie Logan, la viitoarele modele şi la comenzile pentru fabricile din Maroc şi Rusia. Acolo este bătălia între furnizori", a declarat Gheorghe Cocian, directorul general al Elba Timişoara. Cei de la ELBA furnizează blocuri optice pentru modelele Dacia şi au investit sume importante în tehnologia LED, dar depinde de Renault dacă proiectul X52 va folosi sau nu acea tehnologie.
Succesorul lui Logan va avea de furcă în 2012, deoarece acelaşi an va fi marcat de lansarea unor rivali de la Peugeot şi Citroen. Pe lângă aceştia, Skoda promite de ceva vreme un model low-cost care va rivaliza Logan, iar alţi constructori importanţi au şi ei în plan un asemenea model low-cost. Rămâne de văzut dacă Dacia-Renault va reuşi să aplice din nou reţeta de succes care a caracterizat modelul Logan şi în cazul celei de-a doua generaţie.
De data aceasta, producătorul român de automobile are ochii întregii pieţe din Europa aţinţi asupra sa.Există şanse ca succesorul lui Logan să nu fie produs integral la Mioveni, ci la fabricile Renault din Rusia şi Maroc. Problema apare la fabrica din Mioveni, care este foarte aproape de capacitatea maximă de producţie – urmând să producă peste 300.000 de unităţi în acest an. În decursul anului 2009, cei de la Renault au dublat capacitatea de producţie a fabricii Avtoframos din Moscova – aceasta fiind acum de 120.000 de unităţi pe an, iar fabrica din Maroc va fi gata în 2012. În cazul fabricii din Tanger, cei de la Renault anunţă o capacitate de producţie de 400.000 de automobile pe an.
Via | ZF
Si mai lasati-ma cu concurentul Skoda pt Logan!!
Asta chiar ca e tare.
Si-au dat si ei seama ca ar cam fi cazul sa mai faca si cate o masina, nu numai case cu roti.
O sa fie interesant.
Oricum o sa aiba iar un succes nebun, o sa se vanda in prostie, iar aceiasi ciumpalaci care comenteaza acum ca Dacia e naspa probabil vor fi tot aici facand acelasi lucru.
Toate cele bune
Viitorul Logan va avea faruri mai subtiri (asta e moda acum) si motoare pe benzina cu 4 supape pe cilindru.
Butoanele de deschis geamurile vor fi sub scaun la sofer - ca tot se plange lumea ca e pe consola centrala si e aiurea.
BONUS Reducere 50% la accesorii auto din trag Vitan.
1.Multe branduri vor lansa modele low-cost. Dintre o Dacia si un model Toyota low-cost, oare ce ati alege?
2.Cat va fi criza, se vor vinde Dacii. Cand nu va mai fi criza iar bancile vor relua creditarea, cred ca multi se vor fi saturat de dacii si vor cumpara altceva. Macar ca vor adauga 1-2 ani la plata ratelor, dar tot nu vor mai lua dacie. S-a ajuns la suprasaturatie. Sau se vor cumpara modele second de 2-3-4 ani, care pot fi niste alternative ok pt unii.
3.Cred ca ar fi ok o rebranduire, o revizuire a designului si tehnologii mai simple si mai fiabile. De fapt, marea majoritate a proprietarilor de masini Renault-Dacia, vorbesc de doua chestii non stop, si asta ii face pe multi sa nu cumpere aceste modele:
-MASINI SLABUTE
-TEHNOLOGII PUTIN RAFINATE SI NEFIABILE
-DESIGN BIZAR
-MASINI SLABUTE
-TEHNOLOGII PUTIN RAFINATE SI NEFIABILE
-DESIGN BIZAR
Frate, nu esti in stare nici sa numeri pana la trei si mai ai si de comentat? Mi-ar fi jena, sincer...:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Ti se potriveste un BMW de-ala... "pisicutza", 318i, model '94, 500.000km, fara A/C, trapa stricata, geamul de la sofer blocat, folie neagra "Made in Vitan" toata masina, "jenti" KM, toba sport si gata, baga CD-ul cu manele si rupe soseaua-n doua! Succes!
A, si nu uita sa mergi cu stopurile de ceata aprinse pe spate. Asta pentru ca in prealabil facusesi stopurile fumurii cu sparay-ul... Bye!
Oricum va fi doar un Logan imbunatatit,un fel de facelift mai amplu
pt. a corespunde normelor de securitate UE valabile din ianuarie 2012.
Mai mult va fi legat de intarirea masinii,posibil motoare mai noi si un design mai placut.
bai sa-i spui lu mata...
important este ca se face ceva nou.
iar unde lucrez eu si ce legatura am cu industria auto nu are importanta pentru tine dar e adevarat cu nu lucrez pt dacia.
am zis mai sus un facelift mai amplu iar daca nu stii ce e aia....
Am in schimb doua neplaceri : 1. la depasiri trebuie sa bag in viteza inferioara si s-o calc serios pentru a face depasirea in conditii de siguranta (1,4mpi).
2. Lipsa climei (producatorii sunt niste idioti ca nu monteaza in standard clima).