Update ora 13:00: Renault a anunțat într-un comunicat de presă, în urma întâlnirii Consiliului de Administrație, "a decis să studieze cu interes oportunitatea unei astfel de afaceri care să conducă la o valoare suplimentara pentru Alianță".
Cu alte cuvinte, francezii sugerează că decizia finală va lua în calcul și opinia partenerilor de Alianță de la Nissan și Mitsubishi.
ȘTIREA INIȚIALĂ:
Speculațiile cu privire la intenția Alianței Fiat-Chrysler (FCA) de a-și redresa situația financiară prin intermediul unei fuziuni cu un alt constructor încep să prindă contur.
Renault a anunțat luni dimineață că a primit o propunere concretă de fuziune din partea Alianței Fiat-Chrysler, iar aceasta va fi analizată de Consiliul de Administrație în cadrul unei întâlniri care va avea loc chiar luni. Constructorul francez menționează că va publica un comunicat de presă pe marginea deciziei la scurt timp după finalizarea întâlnirii.
"Grupul Renault confirmă că a primit o propunere din partea FCA cu privire la o potențială fuziune 50-50 între Grupul Renault și FCA.
Consiliul de administrație al Renault se va întâlni în această dimineață pentru a discuta această propunere. Un comunicat de presa va fi publicat la finalul acestei întâlniri", menționează Renault într-un scurt comunicat de presă.Cu numai câteva ore în urmă, agenția de presă Bloomberg a anunțat pe baza unor surse că cei doi producători negociază un "parteneriat operațional care ar putea conduce la o fuziune", fără să ofere însă alte detalii concrete.
Interesant este că FCA dorește o fuziune doar cu Renault, nu cu Alianța Renault-Nissan din care face parte și Mitsubishi. De altfel, Bloomberg susține că Renault va negocia fuziunea fără să aibă o aprobare formală din partea partenerilor de la Nissan și Mitsubishi. Pentru moment nu este însă clar cum va arăta o fuziune între Renault și FCA în contextul în care francezii sunt implicați într-o Alianță puternică cu Nissan și Mitsubishi.
Via Renault, Bloomberg
Europa, USA, Japonia
Apoi Africa, America de sud plus Asia
Ar fi cea mai capabilă alianţă şi ar da trendul viitorului în industria auto.
Cred ca asistam la nasterea unui grup forte in industrie.
Desigur, va ramane de rezolvat structura marelui conglomerat care va reuni noua companie FCA - Renault, cu partenerii Nissan si Mitsubishi.
Ceea ce va rezulta de aici e un colos care vinde cam 16 milioane de masini anual (fata de 11 pentru VAG si tot pe acolo in cazul Toyota).
Sincer, mi-as dori ca demersul sa aiba succes. Pana la urma, Dacia ar fi parte a celui mai mare grup auto din lume. Nu-i prea rau...
Aşa şi cu coconul FCA. Parfumat cu idei globaliste “tentante”, umblă din poartă în poartă, în speranţa că “poate-poate”…
Fusione nu mai este, dar spiritul său bântuie.
Mă rog, nu exclud posibilitatea înjghebării conglomeratului RNMFCA. Întrebarea este: ce se va întâmpla mai departe? Cel mai probabil, se va face un aranjament, pe care îl reproduc într-o manieră tribală: “Eu Jeep. Tu electric. Jeep electric. Mu-mu, bu-bu, uga-uga”.
P.S. Şi, totuşi, scroafa rămâne moartă în coteţ: Lancia.
Până atunci ar merge poate un semi-haiku-baladă: :-)
Tusea și cu junghiul
Calculau ieri unghiul
Fuziunii-n stare
Să dea grav la gioale
Febrei gălbejite
Pe bulău pornite,
Ce-ar vrea să dispară
Și blândă mioară
Din hexa-saivan
Cu profit baban.
...Șulfa japoneză
Și-o va lua în freză?!
Nu-i aşa că-i minunat acest “capitalism” ?
O să devină un ghiveci, Renault și cutiile automate, mda, cutii cu dublu ambreiaj, la fel de proaste ca DSG-urile, nefiabile și foarte scumpe de reparat.
Pe americani îi interesează să fie fiabilă și să meargă, de asta preferă și vor prefera japonezele, Toyota-Lexus, Honda-Acura.
Stai în state și vrei o mașină care să nu-ți facă probleme de fiecare dată ?
Te uiți la Toyota-Lexus, Honda-Acura, sunt singurele mărci de care sunt mulțumiți americanii.
Spre ex. Ford, Ford nu mai produce sau nu va mai produce mașini, se va axa doar pe utilitare și Mustang-uri, din cauza vânzărilor foarte slabe, pe lângă asta, cutiile automate cu dublu-ambreiaj Powershift și Getrag foarte păcătoase, ca să nu zic de câte reclamații au primit din întreaga Americă de la clienți.