UPDATE: Măsurile anti-poluare de la Paris au fost anulate după numai o zi

de Sebastian Toma, Bogdan Mirică
Marti, 18.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nivelul ridicat de poluare înregistrat în Paris a obligat autorităţile la măsuri de urgenţă: circulaţia a fost restricţionată pe zile, în funcţie de numărul de înmatriculare, par sau impar. După numai o zi, regula a fost anulată.

Esential 180 de micrograme de particule PM10 pe metrul cub este nivelul de poluare maxim atins în ultimele cinci zile.
22 de euro a fost amenda pentru cei care au circulat cu maşini cu numere pare.
3859 de amenzi au fost acordate şoferilor care au circulat cu maşini cu numere pare.
UPDATE: Parisul ridică restricţiile de circulaţie după numai o zi

La numai o zi după ce a fixat restricţii pentru circulaţia automobilelor în Paris, administraţia franceză a revenit asupra deciziei. Toate interdicţiile au fost anulate. Autorităţile susţin că nivelul alarmant al poluării s-a redus.

În cursul zilei de ieri, doar vehiculele cu numere impare ar fi trebuit să circule pe străzile capitalei franceze. Unii şoferi s-au conformat, însă alţii au ignorat avertismentele şi au fost amendaţi. Nu mai puţin de 700 de poliţişti au fost mobilizaţi pe străzi pentru a sancţiona şoferii care conduc maşini cu numere pare. Aceştia au acordat în total 3859 de amenzi în valoare de 22 de euro celor care nu au respectat restricţia.

Experţii francezi în protecţia mediului susţin că nivelul de poluare a scăzut mai degrabă condiţiilor meteo, care s-au schimbat de la o zi la alta.

Impactul restricţiei de circulaţie va fi evaluat în următoarea perioadă pentru a vedea dacă a fost sau nu o iniţiativă bună.

Prima zi cu restricţii de circulaţie în Paris

Poluarea aerului a adus măsuri drastice în Paris, autorităţile restricţionând circulaţia pentru a reduce emisiile de particule din aer la un nivel care să nu mai fie periculos pentru sănătate. Pentru a rezolva rapid problema, cel puţin temporar, francezii au decis să restricţioneze circulaţia în funcţie de plăcuţele de înmatriculare ale vehiculelor, vehiculele cu numere de înmatriculare pare având voie să circule într-o zi, ca apoi să aibă voie să circule vehiculele care au numere impare la plăcuţa de înmatriculare. Sigurii care au fost exceptaţi de la regulă sunt cei care conduc hibrizi şi vehicule electrice, alături de vehiculele care ţin de transportul public, taxiuni, vehicule de urgenţă şi autoturismele care transportau mai mult de trei persoane. Circulaţia camioanelor în Paris a fost interzisă, iar vehiculele conduse de străini vor trebui să respecte şi ele normele.

Comparaţie foto: turnul Eiffel în 10 martie 2010 şi turnul Eiffel în 14 martie 2014 (sursă)

În 50 de ani de carieră, n-am întâlnit pe nimeni care să fi decedat din cauza poluării aerului.

Între cei care fumează două pachete de ţigări pe zi şi cei care merg pe străzile din Paris, nici nu putem face o comparaţie.

Prof. Jean-Philippe Derenne
Pneumolog
Circulaţia a fost restricţionată începând de luni, 17 martie 2014 pe o perioadă determinată doar de îmbunătăţirea vremii şi reducerea drastică a emisiei de particule în aer. Meteorologii explică fenomenul prin lipsa vântului şi a zilelor călduroase, care au dus la blocarea în atmosferă a particulelor, depăşind nivelul "oficial" de periculozitate, de 80 de micrograme de particule pentru fiecare metru cub de aer. Nivelul de poluare al aerului a atins 180 de micrograme de particule PM10 pe metru cub, vreme de cinci zile la rând, ceea ce a dus la introducerea acestei măsuri.

Legislatorii au instituit o amendă de 22 de euro pentru şoferii care vor încălca această regulă, iar 700 de poliţişti au fost trimişi pe străzile Parisului pentru a asigura amendarea contravenienţilor. Primele vehicule care au avut voie să circule în Paris în prima zi de aplicare a noii reguli au fost cele cu plăcuţe de înmatriculare care se termină în număr impar.

Via TheIndependent

Comentarii (22)

  • pentru un pneumolog cunoscut mai mult pentru pasiunea legata de bucataria fina nu ma mira faptul ca nu a intalnit nici macar unul dintre cei 4.000 de morti inregistrati in Londra anului 1952. Pe vremea aia avea doar 10 ani, deci e de inteles....

    Dar e simplu sa fluturam o opinie ce ne linisteste si sa ne ascundem dupa deget: poluarea din Paris e rezultatul unor conditii meteo extraordinare.
    3 11
  • Asta se intampla din cauza ca EU se concentreaza in mod stupid pe emisiile CO2 ale masinilor si nu pe substantele emise care sunt cu adevarat periculoase.
    10 6
  • BaditzaEx
    francezii copiaza din masurile lui Ceausesc, ungurii la fel prin Viktor Orban, numai noi o ardem neaderthalianus-occidentalis :))
    11 3
  • Mda... Solutia va fi o masina cu cu numar par si una cu numar impar.
    22 1
  • gun cometa
    O sa iasa cu scandal...
    5 2
  • Asta a fost valabil ln Romania.Prin anii 80.Dar din alte motive.Si nu a iesit scandal!
    6 2
  • PM10 in Paris - 180 masuri extreme
    Pm10 beijing - 461 everything gona' be alright....
    12 0
  • Nicolae Ceausescu
    Dragi tovarasi, ma bucur....pentru ca.....statele occidentale.... au ales....metoda....implementata de de mine.....inainte de 1989....in societatea multilateral dezvoltata din RSR Romania.
    20 3
  • Nu imi vine sa cred ca fotografia comarativa arata ca dupa o eruptie de vulcan.....oare asa e Parisul in fiecare zi ? Daca fac o poza maine la turn arata gri ?
    6 0
  • Ma refer la ce e in jur gri...ca el e gri de fel :))
    4 0
  • AndreiRN
    Bun, deci o sa am voie sa conduc doar jumatate din zilele pt care am platit anual.
    Or sa dea ianpoi jumatate din taxele de inregistrare daca am rezidenta in Paris?
    9 4
  • AndreiRN
    Bun, deci o sa am voie sa conduc doar jumatate din zilele pt care am platit anual.
    Or sa dea ianpoi jumatate din taxele de inregistrare daca am rezidenta in Paris?
    6 3
  • O masura buna !
    Sigur se va lua si la Bucuresti una similara CANDVA !

    PS: Cei ce reduc totul la taxe si confort ,nu prea inteleg ca si automobilul e un viciu ca toate celelalte si ca SANATATEA e mai importanta ca orice.

    Apoi mai sunt si copii sau batrani care nu folosesc automobilul, pentru ei sanatatea e lucrul de pret ,nu taxele ,numerele pare sau impare si demagogia.

    Sa fiti sanatosi!
    5 6
  • @AndreiRN

    Asa numita organizare "democratica" incepe sa-si arate adevarata fata
    Nu ai sa primesti nimic inapoi, prietene. Daca, ai rezidenta im Paris, nu ai decat sa urmezi modelul Depardieu si sa emigrezi in Rusia!
    5 0
  • si iata cum fotografiile demonstreaza clar ca in doar 4 ani de la un paradis verde s-a ajuns la uniad gri si poluat... astia chiar ne cred prosti... Sigur sa ne intoarcem in secolul 18 si sa mergem toti cu bicicletele si sa nu facem nimic cu poluarea adevarata, doar sa ne lansam in ipocrizia hibridelor... vai de viitorul nostru de creduli si indoctrinati si manipulati...
    3 4
  • hmm..22 euro amenda..pai un taxi sint sigur ca costa mai mult...oare n-o fi un tertip romanesc pt a mai aduna niste bani la buget??(pt ca 22 euro este un cuantum al amenzii ,care te invita la incalcarea legii)
    2 0
  • @Mihai
    Gandeste si dupa scrie. Iei masuri de genul asta cand ai un transport in comun foarte bine dezvoltat. Statii de metrou in Paris ai la fiecare colt de strada, autobuzele circula si ele f bine, au piste de bicicleta si mopede. Cand Bucurestiul va avea toate aceste lucruri, cand ghertoii nu vor mai parca in mijlocul bulevardelor sau a trotuarelor autinci mai putem vorbi de lucruri similare. Intr-o civilizatie trebuie sa dai alternative viabile atunci cand interzici ceva.
    6 1
  • clausss
    mda, oricum e tare faza, caci daca ati fost atenti e doar pt cei care sunt 1 sau maxim 2 intr-o masina..daca te cuplezi deja e altfel..si oricum au infrastructura..
    1 0
  • de fapt aia din dreapta e poza turnului Eiffel, din Beijing
    sa auzim numai de bine!




    cUaNtIc
    0 0
  • Salut
    Pe langa toate presupunerile care se fac probabil nu stiti dar sambata in Paris sunt alegerile pentru primarie...think about.In alta ordine de idei nu a fost un dezastru,dar Turnul chiar se vedea gri aproape ca in poza.Lucrurile aici au mai multe conotatii,dar lumea este foarte calma si se adapteaza.
    2 0
  • FAN EV (energie verde/electric vehicle)

    http://www.youtube.com/watch?v=VPtKOrwf1h0

    http://www.youtube.com/watch?v=ofQvyXEGyrk

    PS: pe termen scurt auto hibride si electrice pot fi solutia.
    O masura extrema ,dar benefica e bicicleta .


    Cei care se gandesc doar la confort si taxe ,deloc la poluare sau alte consecinte , vor merge cu MASINA la spital cand apa , aerul si viata ne vor fi otravite de ZEUL automobil cu largul nostru concurs.

    Sanatate maxima !
    1 2
  • Ei ca sa vezi pe 9 martie 2014 totul era ok si nimic nu era gri... si.. in cateva zile, iadul poluat a acoperit tot... multi creduli au inghitit tot ce le-a intrat pe gat de la stiri si au sarit in sus... sfatul meu: nu va mai uitati la televizor si folositi organul ala numit creier sa judecati informatiile pe care le primiti http://edition.cnn.com/2014/03/19/travel/paris-pollution-car-ban/index.html?hpt=ieu_c2
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru