Update: Ginetta Akula: supercarul de peste 600 de cai putere va avea o ediție limitată de 20 de unități

de Daniel Popescu
Marti, 05.03.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Producătorul britanic Ginetta a dezvăluit la Geneva noul supercar Akula, care integrează un motor de peste 600 de cai putere și va fi disponibil în numai 20 de unități, dintre care 60% au fost deja vândute.

Update 05.03.2019: Noul supercar Ginetta se numește Akula, cuvânt care în limba rusă înseamnă rechin.

Producătorul britanic nu a oferit însă detalii despre pachetul tehnic și s-a limitat să afirme că produtia va fi limitată la numai 20 de unități, dintre care 60% au fost deja vândute. Cele 20 de unități vor fi produse în anul 2020.

În plus, fiecare client va avea parte de o experiență cu modelul de curse de anduranță G58, care utilizează un motor V8 de 583 de cai putere și cântărește doar 940 de kilograme. 

Producătorul britanic de supercaruri Ginetta va fi prezent la Salonul Auto de la Geneva de la începutul lunii martie pentru a prezenta cel mai nou model al său.

Numele acestuia nu a fost încă dezvăluit, însă Ginetta a publicat deja câteva informații tehnice și imagini înainte de lansare. Astfel, noul supercar se inspiră puternic din prototipul Ginetta pentru clasa de prototipuri LMP1 din cadrul Campionatului Mondial de Anduranță, ceea ce îi oferă performanțe aerodinamice îmbunătățite.

Supercarul are un șasiu realizat din fibră de carbon și beneficiază de jante de 19 inch pe puntea față și jante de 20 inch pe puntea spate. Scaunele pentru șofer și pasager ergonomice și ușoare, iar interiorul beneficiază de materiale precum Alcantara, fibră de carbon și inserții de aluminiu.

Modelul este echipat cu sistem de control al tracțiunii, cameră pentru marșarier, faruri care schimbă automat faza scurtă cu faza lungă, senzori de parcare și spațiu de încărcare wireless pentru telefon.

Între timp, supercarul Ginetta utilizează un motor aspirat V8 de 6.0 litri capabil să genereze peste 600 de cai putere, fără că valoarea exactă să fie anunțată. De asemenea, cuplul maxim oferit este de 700 Nm.

Ginetta menționează că unitatea de propulsie este montată mai în spate decât poziția centrală a celor mai multe supercaruri de pe piață, astfel că distribuția maselor este de 49% pe față și 51% pe spate.

Noul supercar Ginetta va fi produs în numai 20 de unități în cursul anului 2020, însă 12 dintre ele au fost deja vândute. Producătorul englez va oferi mai multe informații despre noul supercar, precum și prețul de vânzare, cu ocazia evenimentului de lansare de la Geneva.

Via Ginetta

Comentarii (5)

  • Ginetto, pe cât ești de fâșneață, p-atât ești de boccie !!! :-)
    Mai pe șleau, ca să-nțeleagă everybadea: NU arăți bine neam -- chiar dacă unii au prins șpilul *form follows function*, aplicat 101% la tine.

    Și mai clar (acu vorbește designeru din Je): geamurile alea laterale plane și practic verticale nu-s retro. Doar că nu puteau fi mai altfel, din moment ce motorișca V8 stă practic în centrul habitaclului, cutia de viteze fiind pe puntea spate - Transaxle (merita băgată de AM și imaginea cu secțiunea de sus a mașinii).
    Iar cei 2 ocupanți se înghesuie pe lângă motor, evident.

    Prețul nu-i nici el vreun mister - 400.000 Pounds Sterling. Mulți bani, evident, însă pe circuit nu cred să aibă mulți rivali.
    Pe șosea nu-s atât de sigur totuși - mai ales dacă-mi cipuiesc și eu Swiftul. :-)))
    11 1
  • someone
    @ kiro.....ceea ce nu ai observat ( sau nu ai vrut sa scri ) e ca motorul de 6.0 cu 600 cai si 700 cuplu imi suna a fi foarte aspirat. ceea ce azi e nebunie, nostalgie si regrete in aceeasi caroserie. sant curios la cat dezvolta puterea sa vad daca am dreptate sau nu
    3 3
  • pai da
    @someone -> Uau... ce mai revolutie la cel motor.... 100cp pe litru, gata au dat lovitura, ferrari trebuie neparat sa invete de la ei, ca ei nu stiu decat sa scoata 788 din 6.5 litri.
    "Ferrari's naturally-aspirated 6.5-liter V12 stands as a testament to impeccable automotive engineering."
    5 0
  • Costel
    ii riscant sa produca mai multe unitati ,pericolul sa ramana cu unitati
    pe stoc ii semnificativ fiindca designul ii en froid cu notiunea de supercar
    2 0
  • Eu imi aduc aminte de ginetta din surprizele turbo de la inceputul ailor '90
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru