Update 05.03.2019: Noul supercar Ginetta se numește Akula, cuvânt care în limba rusă înseamnă rechin.
Producătorul britanic nu a oferit însă detalii despre pachetul tehnic și s-a limitat să afirme că produtia va fi limitată la numai 20 de unități, dintre care 60% au fost deja vândute. Cele 20 de unități vor fi produse în anul 2020.
În plus, fiecare client va avea parte de o experiență cu modelul de curse de anduranță G58, care utilizează un motor V8 de 583 de cai putere și cântărește doar 940 de kilograme.
Producătorul britanic de supercaruri Ginetta va fi prezent la Salonul Auto de la Geneva de la începutul lunii martie pentru a prezenta cel mai nou model al său.
Numele acestuia nu a fost încă dezvăluit, însă Ginetta a publicat deja câteva informații tehnice și imagini înainte de lansare. Astfel, noul supercar se inspiră puternic din prototipul Ginetta pentru clasa de prototipuri LMP1 din cadrul Campionatului Mondial de Anduranță, ceea ce îi oferă performanțe aerodinamice îmbunătățite.
Supercarul are un șasiu realizat din fibră de carbon și beneficiază de jante de 19 inch pe puntea față și jante de 20 inch pe puntea spate. Scaunele pentru șofer și pasager ergonomice și ușoare, iar interiorul beneficiază de materiale precum Alcantara, fibră de carbon și inserții de aluminiu.
Modelul este echipat cu sistem de control al tracțiunii, cameră pentru marșarier, faruri care schimbă automat faza scurtă cu faza lungă, senzori de parcare și spațiu de încărcare wireless pentru telefon.
Între timp, supercarul Ginetta utilizează un motor aspirat V8 de 6.0 litri capabil să genereze peste 600 de cai putere, fără că valoarea exactă să fie anunțată. De asemenea, cuplul maxim oferit este de 700 Nm.
Ginetta menționează că unitatea de propulsie este montată mai în spate decât poziția centrală a celor mai multe supercaruri de pe piață, astfel că distribuția maselor este de 49% pe față și 51% pe spate.
Noul supercar Ginetta va fi produs în numai 20 de unități în cursul anului 2020, însă 12 dintre ele au fost deja vândute. Producătorul englez va oferi mai multe informații despre noul supercar, precum și prețul de vânzare, cu ocazia evenimentului de lansare de la Geneva.
Via Ginetta
Mai pe șleau, ca să-nțeleagă everybadea: NU arăți bine neam -- chiar dacă unii au prins șpilul *form follows function*, aplicat 101% la tine.
Și mai clar (acu vorbește designeru din Je): geamurile alea laterale plane și practic verticale nu-s retro. Doar că nu puteau fi mai altfel, din moment ce motorișca V8 stă practic în centrul habitaclului, cutia de viteze fiind pe puntea spate - Transaxle (merita băgată de AM și imaginea cu secțiunea de sus a mașinii).
Iar cei 2 ocupanți se înghesuie pe lângă motor, evident.
Prețul nu-i nici el vreun mister - 400.000 Pounds Sterling. Mulți bani, evident, însă pe circuit nu cred să aibă mulți rivali.
Pe șosea nu-s atât de sigur totuși - mai ales dacă-mi cipuiesc și eu Swiftul. :-)))
"Ferrari's naturally-aspirated 6.5-liter V12 stands as a testament to impeccable automotive engineering."
pe stoc ii semnificativ fiindca designul ii en froid cu notiunea de supercar