După ce am înțeles de unde a fost inspirat designul tăios al noilor modele Skoda, constructorul ceh rupe din nou tăcerea și alimentează nerăbdarea fanilor cu două noi imagini ale SUV-ului așteptat la Geneva. De această dată sunt două fotografii oficiale ale SUV-ului concept, botezat VisionS.
SUV cu șase locuri
Și în cazul acestui prototip 4x4, cehii nu se dezmint. Se inspiră din cristalele de Boemia și din cubismul ceh pentru a contura caroseria colțuroasă a noului VisionS. Liniile ascuțite și precise sunt evidențiate de o culoare de caroserie unică, botezată Island Green.
Cu o lungime de 4.7 metri, un ampatament de 2.79 metri, olățime de 1.91 metri și o înălțime de 1.68 metri, Skoda VisionS trădează înrudirea cu celelalte modele recent construite pe platforma modulară MQB a Grupului Volkswagen: Tiguan și noul Seat Ateca. Însă, spre deosebire de frații de concern, conceptul VisionS oferă o modularitate diferită: sunt trei rânduri de două scaune, ceea ce înseamnă că SUV-ul are o capacitate de șase persoane.
Sistem hibrid cu 225 de cai putere
O altă noutate absolută pentru Skoda este instalarea unui ansamblu hibrid. Este vorba despre asocierea unui motor electric de 40kW și 220 de Nm, poziționat în interiorul transmisiei DSG, cu un clasic ”benzinar” TSI de 1.4 litri, care dezvoltă 156 de cai putere și 250 de Nm. Există și un al doilea motor electric, cu 85kW și 270 de Nm, care, spre deosebire de primul, este poziționat în partea din spate și acționează doar axa posterioară. Ia naștere astfel o tracțiune integrală inteligentă, care nu are nevoie de o conexiune mecanică.
Prin combinarea celor trei unități rezultă un ansamblu cu o putere totală de 225 de cai. Resurse suficiente pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 7.4 secunde și o viteză maximă de 200 de km/h.Autonomie pur electrică: 50 de kilometri
Cele două motoare electrice sunt ținute în viață de o baterie litiu-ion de 12.4 kWh, poziționată pe axa frontală.
Ea garantează suficiente resurse pentru o autonomie pur electrică de 50 de kilometri. În ciclu combinat însă, Skoda Vision S promite un consum mediu de numai 1.9 litri/100 de kilometri și o autonomie de 1000 de kilometri.Prezența celor trei motoare îi oferă șoferului mai multe moduri de rulare: de la cel pur electric, la cel combinat și la cele în care bateria poate fi reîncărcată sau economisită.
Tehnologie din abundență și la interior, acolo unde Skoda a vrut să le arate tuturor că o mașină construită în Cehia poate livra gadget-uri atât de dorite într-o mașină. Prin urmare, fiecare pasager are la dispoziție un ecran tactil conectat la internet. Mai multe detalii vor fi însă disponibile atunci când vor apărea și primele imagini cu interiorul.
Pe hartie sta bine ca cifre, insa mai mult ca sigur ca in realitate vor avea 2-3 diesel-uri si 2 benzinare turbo iar varianta hibrida va aparea dupa ceva vreme...
As fi curios daca valorile consumului sunt cele dupa noile norme care intra in vigoare din 2017 (pana acum doar Opel a anuntat ca le foloseste de anul asta) sau sunt cele vechi...
,,nu are nevoie de o conexiune mecanica'' ...adica?se lucreaza independent dpv. mecanic (pe fiecare axa ,punte)dar...totusi nu ai doua pedale....si...deci sa inteleg ca totusi sunt coordonate electric/electronic din calculator deci exista o coordonare/ajustare....dar nu mecanica
Trebuie oricum repetat ca pt. hibridele "plug-in" consumul asa-zis oficial se calculeaza pe baza primei sute de km parcurse, cu bateria sistemului hibrid 100% incarcata - si aia in conditii departe de viatza reala.
Inutil de adaugat ca toate sint valori "din burta", testele demonstrind consumuri concret masurate de 3-4 ori mai mari.
Si-un pic offtopic, ca tot veni vorba de nemti: de remarcat termenul "Concept Car" utilizat (forma romaneasca a neologismului e "concept-car".)
Zic asta fiindca nu doar aici la AM vad o inflatie de... "conceptul" cutare - cuvint care are semnificatii strict abstracte luat izolat, fiind evident gresit folosit in sensul de "protoptip" sau "studiu".
Ca sa nu mai zic ca-i repetat penibil si-n titluri, si-n "biscuite" si-n textele propriu-zise - mai multa diversitate n-ar strica deci.
Stiu ca par prea carcotas, la fel cum stiu ca-i inutila observatia mea amicala, asa ca-mi cer scuze pentru deranj.
Lucrind insa 10 ani la un trust de presa german, se pare c-am ramas deformat profesional - ca sa nu zic diliu de-a dreptu'. :-)
Confuzia e normala, pentru ca in general Skoda are boala sa ofere mai mult masina decat suratele din concern. Vezi Octavia care desi e oficial compacta are dimensiuni de clasa medie.
prea seamana spatele cu seat-ul si cu q5-ul. se vede apartenenta la grup
sa aiba un rezervor mai mic de 20 litri? sau e o smecherie?
Doar tu, nu si nu - e Batman, e Batman ! :-)
De fapt chiar nu stiu de ce-mi mai pierd timpu' cu discutii inutile, din moment ce nu recunosti macar ca-i vorba de un hibrid PLUG-IN.
P.S. @someone: Nimeni din domeniul auto n-a zis vreodata ca o comparatie in cadrul aceluiasi segment (care tzine in primul rind de dimensiuni, apoi de arhitectura mono/2/3 volume, nr. locuri, garda la sol, tip tractiune etc.) ar fi interzisa pe motive de pozitionare a motorului.