Renault a pregătit o mulțime de premiere pentru ediția din acest an a Salonului Auto de la Geneva. Constructorul francez va renaște brandul sportiv Alpine și va continua împrospătarea gamei cu o nouă generație a modelului Scenic.
În așteptarea primelor imagini oficiale, organizatorii Salonului Auto de la Geneva au publicat accidental o imagine cu monovolumul francez. Renault a realizat că misterul a fost risipit și a decis să ofere informații preliminare despre noul său monovolum.
Așa cum ne așteptam, noua generație Scenic va împrumuta liniile de design ale fratelui mai mare, Espace, va poziționa logo-ul Renault supradimensionat în centrul unei grile simplificate, va avea o capotă cu nervuri și blocuri optice su semnătură luminoasă sub forma literei C și iluminare copletă LED Pure Vision. Caroseria va oferi ornamente din plastic lucios sau cromate și va include în lista de opționale jante în două culori. Parbrizul va fi unul panoramic și va asigura vizibilitate îmbunătățită.
De asemenea, noul Scenic va avea o gardă la sol ceva mai înaltă, urmând rețeta fratelui mai mare Espace, care a fost promovat ca fiind un monovolum cu veleități de crossover. Lățimea caroseriei pe ambele axe va crește, impunând astfel mai mult respect.Interiorul va împrumuta materialele și tehnologia lui Megane și Talisman, inclusiv afișajul central de 8.7 inch, amplasat vertical.
Noul Renault Scenic este dezvoltat pe aceeași platformă modulară CMF a grupului francez, ceea ce înseamnă că ar urma să ofere motorizări diesel și benzină similare cu cele ale lui Megane. Plaja de puteri va fi cuprinsă înre 90 și 205 cai putere. În 2017, atunci când Megane va primi și o versiune hibridă, este posibil să vedem același ansamblu transplantat și lui Scenic.
Lansare spre finalul anului. România se mai gândește
Așa cum era de așteptat, versiunea Grand Scenic, care va avea 7 locuri, va fi și ea relansată în cursul acestui an. Ambele variante vor intra în showroom-uri și în vânzare spre finalul acestui an. Renault România nu va aduce Scenic în prima fază, și nu este însă foarte clar dacă și când va fi comercializată noua generație în țara noastră din cauza faptului că cererea pieței pe segmentul monovolumelor compacte este foarte slabă.
Riscul e totusi acelasi ca-n cazul Audi, Mercedes sau chiar BMW - ale caror modele de clase diferite au ajuns sa fie greu de diferentziat in trafic, mai ales din fatza.
din intamplare
deliberat
Renault ma uimeste cu fiecare noua lansare....mai demult spuneam ca Renault va aborda un design bold, funky dar in acelasi timp matur si sobru pentru a contrabalansa designul teuton devenit un laitmotiv in industrie.
Nu pot spune superb, dar este foarte atrăgătoare.
Daca ar fi si in varianta cu roti de, hai sa zicem 17", benzina, echipata mediu la un preț maxim de 20 000€ (ideal pt mine ar fi 17 000, accept roti tabla) parca m-ar tenta.
Pe alta parte mi se pare interesant cum separa Renault gama monovolumelor / crossoverelor (Scenic, Karjar) de gama turismelor (Megane, Talisman). Tipul asta nou de la carma departamentului de design e priceput.
Scenic asta nou e absolut genial, combina designul patratos si ascutit volkswagen cu jocul de curbe de la renault, m-a lasat marca detaliul copiat 1:1 al geamurilor laterale cu conceptul de acum vreo 5 ani, destul de ciudat ca a trecut atata timp de la concept si totusi masina a pastrat liniile generale, daca te uiti din acelasi unghi la concept si apoi repede la scenicul nou, mai ca nu sesizezi vreo diferenta. :)