După ce a fost prezentat succint în cadrul târgului de electronice CES Las Vegas 2016, versiunea de producție a conceptului Chevrolet Bolt a fost dezvăluită și la Salonul Auto de la Detroit. Modelul păstrează același nume și vine cu un design ușor cumințit.
Un hatchback cu cinci uși, Bolt beneficiază de o grilă frontală activă care se poate închide sau deschide. Blocurile optice sunt ascuțite și beneficiază de LED-uri, spoilerul frontal este destul de generos, caroseria este animată de accente negre, plafonul este înlocuit de un geam, stopurile dispun de LED-uri, iar pe hayon a fost montat un eleron.
La interior, clienții vor găsi o planșă de bord diferită de ceea ce găsim în prezent în gama Chevrolet și un sistem multimedia MyLink, proiectat pe un ecran de 10.2 inch. Nu lipsește stația de încărcare pentru telefonul mobil, un sistem de camere la 360 de grade și o navigație specială, care indică punctele de încărcare de pe traseu. Clienții vor găsi și o aplicație online, care le va permite să concureze cu ceillți proprietari când vine vorba de condus eficient.
Chevrolet a oferit mai multe informații și despre trenul de propulsie cu ocazia Salonului Auto de la Detroit. Americanii au dezvăluit că pachetul de baterii va fi poziționat sub podeaua hatchback-ului și va înmagazina suficientă energie pentru a oferi o autonomie de 200 de mile, echivalentul a 320 de kilometri.Despre motor, Chevrolet susține că dezvoltă 200 de cai putere și garantează un cuplu îndestulător de 350 Nm. Cu asemenea resurse, electricul poate garanta un sprint de la 0 la 100 de km/h în aproximativ 7 secunde, o valoare extrem de bună dacă ne gândim că este vorba despre o mașină de familie.
Despre o premieră absolută putem vorbi atunci când ne referim la transmisie. Este primul Chevrolet care folosește Electronic Precision Shift, o cutie creată după principiul drive-by-wire, care presupune o masă mult mai redusă, spațiu mai puțin, conexiuni și complexitate minime. Despre baterie, Chevrolet susține că are 288 de celule, cu cinci secțiuni și 10 module.
Acest pachet, deși oferă 320 de kilometri autonomie, cântărește și 435 de kilograme, ceea ce influențează categoric masa totală. Ca și în cazul lui Chevrolt Volt, bateria este garantată pentru opt ani sau 160.000 de kilometri. Folosind o priză normal, energia necesară pentru a parcurge 80 de kilometri este acumulată în două ore. Folosind o priză cu încărcare rapidă, energia necesară unei autonomii de 144 de kilometri se acumulează în doar 30 de minute.
Pentru cei care se tem în continuare de autonomia limitată, Chevrolet oferă și un computer de bord care calculează cu exactitate kilometri rămași până la epuizarea bateriei, bazându-se pe topografia traseului, pe stilul de condus al șoferului, momentul zilei și vremea de afară.
P.S. Poate AM lamureste o nedumerire pe care probabil ca nu o am doar eu...E subcompacta (clasa mica - B) sau compacta (C)?
pare sa aiba dimensiunile unui Ford B-MAx
Autonomie neasteptata, e mare, la cate baterii poti inghesui in masina aia, deci e super. Pretul cam nah, tinand cont ca musk se lauda ca scoate tesla model 3 la 30.000 $, ori n-am inteles eu bine.
La 2600 mm ampatament si 4166 mm lungime pare compacta. E mai mare ca o subcompacta, asta e clar.
@hazard Succes au avut chiar si in Europa, doar ca GM a decis sa scoata firma de pe piata in favoarea Opel care e pe pierderi de mai bine de 10 ani. In 2012 au vandut peste 500.000 in Europa+Rusia. In Europa de vest aveau cota de piata 1.2%, mai mare ca Honda, Subaru si Mazda la vremea respectiva.
voturile negative anterioare au fost pentru ce?...intrebarea e retorica