UPDATE: După ce comenzile au fost deschis în data de 20 martie, iar românii au dat năvală să achiziționeze cea mai accesibilă mașină electrică din România, impulsul fantastic a continua și în zilele următoare. Platforma Dacia dedicată plasării precomenzilor a înregistrat un total de 4000 de comenzi în doar 48 de ore. Vă reamintim că pentru a plasa o precomandă este nevoie de un avans de 100 de euro. Pe baza codului primit, clienții merg la dealer și plasează o comandă fermă. Așa cum veți citi și mai jos, primele exemplare comandate zilele acestea vor ajunge în toamnă.
Data de 20 martie va intra în istoria Dacia și, de ce nu, în istoria României, țara cu care se identifică marca de la Mioveni. În 20 martie, Dacia a deschis precomenzile pentru primul său model electric, o realizare pe care nimeni nu ar fi putut să o anticipeze în urmă cu 16 ani, atunci când am făcut cunoștință cu primul Logan, modelul care a și marcat renașterea mărcii de la Mioveni.
Noul Dacia Spring a devenit disponibil pentru precomandă în data de 20 martie, la ora 14:00. Interesul pentru acest automobil a fost uriaș, Dacia fiind luată prin surprindere de numărul mare de aplicații.
În momentul deschiderii, pe platformă erau conectați 6000 de utilizatori. Asta în condițiile în care, de la începutul zilei, pe platformă fuseseră înregistrați 24.000 de utilizatori.Interesul pentru cea mai accesibilă mașină electrică din Europa s-a menținut, Dacia reușind să înregistreze peste 1500 de precomenzi în doar patru ore. Nici nu se putea altfel, având în vedere că modelul românesc se califică pentru ecobonusul oferit de statul român mașinilor electrice, în valoare de 45.000 de lei. În condițiile în care el poate fi cumulat și cu tichetul pentru Rabla Clasic (6500 de lei), Dacia Spring devine un adevărat chilipir.
Chilipir este și avansul plătit de client în momentul plasării configurației: doar 100 de euro. În schimbul sumei, clientul primește un cod alocat configurației sale. Pe baza acestuia se plasează precomanda la dealer.
Foarte important de reținut este că aceste precomenzi plasate în luna martie se vor concretiza cu mașini reale, livrate clienților abia în toamnă. Dacia Spring este disponibil din luna martie doar în regim de car-sharing în cadrul unor companii din Franța.
Pentru cei care au ratat știrea noastră despre prețurile noului Dacia Spring în România, vă reamintim că Dacia a deschis precomenzile pentru o echiparea Comfort Plus.
Aceasta costă 18.100 de euro și oferă standard sistemul multimedia Media Nav, sistem automat de frânare în situații de urgență, limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forței de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgență (buton SOS), aprindere automată a farurilor, aer condiționat manual și geamuri electrice. Opțional, clienții pot comanda și un cablu pentru încărcarea rapidă.Ulterior va fi disponibil și un nivel de echipare Comfort, care va costa doar 16.800 de euro, însă lista de dotări va fi modestă.
Mașina dispune de un motor electric de 33 kW (45 CP) și o baterie de 26.8 kWh, care poate fi alimentată atât la o priză casnică de 220V, cât și la un Wall Box sau o stație DC. Modelul are o autonomie de 230 km în regim mixt, conform ciclului WLTP, și de 305 km în oraș, conform ciclului WLTP City.
Comenzile se duc in CHINA
Este o mare CHINĂZĂRIE
O să vă convingeți Românilor
Banii pleacă în CHINA
De muncit vor munci chinezi, cu piese locale.
Iar profitul, in buzunarele Reno....
Despre siguranta "primaverii" Dumnezeu cu mila.
Cum mulţi constructori reuşesc să îşi facă fabrici de baterii şi maşini electrice în SUA şi Germania - ţări nu prea ieftine cu salariile şi taxele şi tu măi Renault nu eşti în stare să faci Dacia electrică în România?
Renault Zoe o faci în Franţa, dar Dacia electrică în România nu....
Nici la o firma de apartament nu ma asteptam la atata amatorism, dar trebuia sa ma astept, doar am si acum un Logan cu care, la prima vizita in service mi-au spus clasica fraza "N-avem ce-i face, asa face toate".
Cand o aplicatie (care include plati cu cardul) face asemenea figuri, e inacceptabil sa o lasi sa-si faca mendrele si sa ia banii aiurea de pe cardurile oamenilor, ca sa enervezi mii de potentiali clienti si sa-ti faci o asemenea imagine de neseriozitate.
Dupa maxim 5 minute de functionare defectuoasa trebuia pusa o pagina cu "Scuze, platforma e momentan indisponibila. Reveniti." si alocai resurse hardware suplimentare, cu load balancing.
Asta nu e platforma de comenzi, care se blocheaza la cateva mii de clienti. Pur si simplu e bataie de joc.
Nu mai cumpar niciodata nimic de la Dacia sau Renault (nu intamplator sunt in pragul falimentului), mai bine imi iau o masina second hand decat sa mai am de-a face cu asemenea companie.
Ps: după 1 ani de folosință o să îmi dați dreptate
:)))))
Ai înțeles total pe dos. Nu am comentat nimic de preț, ci am corectat o informație eronată a celui de mai sus care dădea de înțeles că de fapt mașina e dezvoltată de chinezi și rebranduită de Renault când de fapt e dezvoltată de Renault și făcută la chinezi, iar chinezii au rebranduit-o și pentru mărcile lor.
Mie îmi place Dacia în general, dar Spring nu aș cumpăra-o din mai multe motive. Și nici nu-mi place.
Asta am spus, citiți mai cu atenție.
Și apropo, în China era în 2019 8600 $ mașina după scăderea stimulentului. Deci în China se oferă (sau se oferea stimulent) - cred că încă se oferă. Sursa? Asta: https://insideevs.com/news/373767/renault-city-k-ze-available-china/
Sursa: https://fortune.com/2021/01/05/china-electric-vehicle-subsidies-sales-tesla/
Acum dați cu minus chiar dacă vi se arată cu surse :)
Cresc profitul Renault
Care este avantajul nostru
Rușine
:))))))))))
Ești un prost
Esti varźă omule
Lacrimile tale îmi spală picioarele
:))))))
@fluviu aveți casa plină în proporție de 90% de produse din alte tari. Preferi unele subvenționate din Turcia democrată sau din altă zonă? Care e problema că e din China? Dacă vor oamenii să cumpere? Telefon chinezesc, laptopul chinezesc, televizorul chinezesc, toate prin China sau în zona asta democrată Taiwan... Ăstea nu te supără?
Pure coincidențe deci creșterea economică a Chinei ”dacice” :-) după erupția LOR inițială de carcalaci și achizițiile de Spring preponderent de către firme de curierat (printre puținele prospere de-o vreme) .
...Move along, nothing to see here.
forococheselectricos.com/2020/09/renault-city-k-ze-dacia-spring.html/amp
Asa cum fac Allview si multi altii, iau modele de telefoane chinezesti isi pun sigla, isi pun adaos si apoi o vand in tara, sau cum face Carrefour cu plasticaraie de 2 lei de pe aliexpress, la care adauga un logo marca proprie si pret "redus" de la 100 la 60 de lei... Si asa se fac banii... doar ca la masini iau mai multi bani dintr-o lovitura + bonusul de la Stat...
NU am incredere in produsele chineze
Ajunge cu jocurile politice pe banii Românilor
Hooooooooo
Bagati 5 oameni in ea porniti aerul conditionat si vedeti daca urca dealul ? inca o intrebare : Cand la craiova si la pitesti vor scoate autoturisme cu axa spate independenta ? Sau asta nu mai conteaza ?
E SMECHERIE CA LA FIREA @ FORD KA + HATCH cu toate bonusurile ajunsese 5000 de euro de la 11000 euro .... asa da a trait industria auto din india , ford india , acuma traieste pe spinarea amaratului din romania alta fabrica din china . E recesiune in Romania , si ei scot banii iar din tara prin programul rabla care ar trebui interzis . E o stimulare artificiala a pietei auto . Ce fac universitatile tehnice ? Nici macar sa asambleze un auto din bucati nu fac . Revin la bateria cu cobalt . Fara cobalt bateria nu are viata nici dupa ce e scoata din auto . Vrei ieftin , ieftin primesti . Economie circulara , sa puna mana sa sustina Rabla si reconversiile termic / electric . daaa: Ai un matiz termic .... te ajuta statul roman sa l faci electric . De ce nu se sustine si aceasta idee ? Apropos : cat e rca ul la masinile hybride sau electrice cu recall de foc sau scanteie pe 4 continente ? A .... prostii multi sustin pe desteptii putini , inteleg , multumesc .
Eu nu spun sa nu cumpere cine si-o doreste, dar ganditi-va foarte bine pe ce va dati banii. Voua nu va da guvernul subventii de mii de Eur, cum le da producatorilor auto.
Ganditi! O sa va prinda bine! Hai noroc si spor la cumparaturi! :)
Cu AC pornit sigur nu urcă o pantă abruptă ca la munte
Cu 2 stele NCAP siguranță pasagerilor zero ( CHINA )
:))))
Eh, deocamdată n-ai permis, bani sau liceu (le-am enumerat în ordinea cuvenită?), dar nu-i bai, ţi-o cumpără mami, apoi dânsa va juca (să sperăm că nu pentru multă vreme) şi rol de şofer (tu musai în dreapta – apropo, scoate degetul din gură şi pune-ţi centura!), dar, după aceea, ai ocazia sublimă să ne povesteşti despre e-peripeţii trăite în mod real. Adică să ne arăţi cât eşti de bărbat (chiar şi cu gleznele descoperite).
proverb romanesc
constructorii declara renuntarea la dezvoltarea unor motoare noi, politicul isi impune restrictiile, investitiile in fabricute de baterii se numara cu miliardele, investitorii se orienteaza catre domeniul al electrificarii si tot felul de prostii de astea...
e o bulibasheala infernala si in ceea ce priveste acest "interzis iesirea din casa". Cat timp vom avea bipede de tipul sosoance, luis lazarusi si olivii stear vor aparea si indoieli.
Ba ca are baterie mica si motor de Trabant, ba ca e mica.
Acum ca lumea s-a inghesuit sa cumpere si n-a tinut cont de sfaturile voastre e ca e la jumatate de pret. Turbati ca lumea se schimba pe langa voi.
Intelegeti o data babelor ca mizeria se plateste.
La fel e si la canalizare, la fel si cand iti ridica gunoiul, platesti sa nu-ti arunci mizeria in strada. In sectorul 1 de exemplu ridicatul gunoiului e subventionat 100%.
E plin de obligatii si restrictii pe care le luam ca atare fara sa ne mai gandim la ce a fost inainte.
Lumea din reflex e impotriva schimbarii, si se uita mai intai daca burta lui e plina.
Vreau sa merg cu caruta si cal, ce ai cu mine?
Noroc ca sunteti putini, insa sunteti foarte galagiosi.
Dupa cum vedeti, nu-si mai pune multa lume mintea cu voi.
La acest comentariu fac un concurs de manute rosii.
Scorurile de la celelalte postari imi confirma teoria.
Dacia Spring rupe la vanzari, cumparatorii isi vad de treaba lor, in schimb babutzele voteaza aici de mama focului.
Uite un argument legitim pentru care sa trecem pe electrice, fara caterinca:
POLLUTION IS SHRINKING HUMAN PENISES, WARNS FAMOUS ENVIRONMENTALIST
"NOW, IT SEEMS, HUMANITY IS REACHING A BREAKING POINT."
https://futurism.com/neoscope/pollution-shrinking-human-penises-warns-famous-environmentalist
Daca ar fi asa ti-ai vedea de treaba, dar se vede treaba ca nu e chiar asa.
Tot bugetul statului e o subventie, nu cred ca mai trebuie sa-ti explic ca esti tare istetel: radet, ratb, stadioane, biserici, scoli, ajutoare sociale, chiar si autostrazile pe care le folosesti.
Daca nu urmaresc fotbal, n-am copii si nici nu ma duc la biserica, n-ar trebui sa le aloce statul nimic(si din banii mei)?
PS: Nu cred ca ai putea vreodata sa te compari cu profilul unui cumparator actual de electrice, evident ca-i mult prea prost fata de tine :))
Pe viitor(urmatorii 5 ani) veti face si voi parte din categoria de cumparatori de electrice si nu va mai exista un profil anume.
Esti un mare prost ...m..e
Si sigur lucrezi in Dacia !!!
:)))))
La 4000 de comenzi ce sa zic, citez aproximativ o replica din literatura romana: Prosti, dar mulți...
Acum daca vrem ca, corectitudinea sa țâșnească prin toți porii, sa aplicam regulile/taxele din Danemarca, după care ne număram câți dintre noi mai avem mașină (acolo nu contează Sh/mașină noua/electrica/hibrid)
1-Nu stiu cat de calitativa este aceasta Dacie pentru ca nu am condus-o sau atins-o (asta este valabil pentru toti "Gica-contra" de pe aici) dar masina arata bine. Stiu ca perceptia este realitate si frumusetea este subiectiva dar as vrea sa vad exemple de alte masini la nivelul acesta de preturi care arata la fel sau mai bine. Eu, unul, nu stiu prea multe.
2.-Este un produs "chinezesc". Inteleg aversiunea tuturor pentru China si in oarecare masura este corecta, dar pana la urma ei au vazut cel mai bine ceea ce o sa se intample de vreo 25 de ani si au facut ceea ce este cel mai bine pentru ei. Pentru ca celelte tari le-au aruncat in brate tota productia lor pentru a satisface profitul si consumarismului populatiei nu este vina lor. Ei au luat ce au putut si sunt acum cea mai mare economie in functie de PPP. Si asta este doar inceputul. De asemenea, produsele fabricate in China nu mai sunt precum cele de acum 20 de ani. Mai au ei porcarii si lucruri slab calitativ? Sigur cau si chiar mai mult de 50%. Dar spre deosebire de acum cateva decenii, produc sii o gramada de produse apropiate calitativ si chair la acelasi nivel cu oricare alta tara dezvoltata. Nu tot, dar un procentaj din ce in ce mai reprezentativ in mod sigur. Deci aberatia cu faptul ca e facuta in China-deci e proasta nu mai este atat de sigura, as putea spune ca ma astept sa fie decenta pentru ce a fost produsa.
3.- Motor cu putere mica, autonomie redusa. Alta ineptie-pai Renault/Dacia nu a spus niciodata ca se vrea a fi vre-un vehicul GT cu care sa mergi in vacante de-a lungul continentului ci STRICT o masina de oras. Cati kilometrii sunt facuti pentru transportul zilnic de la munca si inapoi sau mersul la piata? Sunt sigur ca nimeni mu merge mai mult decat autonomia masinii. 45 CP pentru oras este de ajuns. Cine vrea sa faca be Senna prin oras greseste masina. Cate depasiri se fac in traficul de oras sa ai nevoie de cine stie ce reprize?
4.-"Banii platiti pentru programul Rabla sunt din banii nostrii si merg la Chinezi." Programele de genul acesta nu sunt gandite sa umple buzunarul unui constructor sau altu ci sa reinnoiasca parcul auto, sau sa ajute anumite tehnologii noi si mai bune sa fie competitive pe piata precum automobilele electrice, iar aceste programe exista peste tot nu numai in Romania. Deci banii pot ajunge in orice buzunar care ofera produsul respectiv pentru ca astea sunt regulile capitalismului, nu doar la chinezi sau la martieni.
5.-" De ce nu fabrica acest model in Romania?". Pai asta este o afacere sau caritate pentru o tara destul de nesemnificativa in domeniu auto? Renault/Dacia sunt convins ca au toate motivee logice sa o produca in China si nu aici (deoacamdata). Probabil vanzarile cele mai mari sunt in zona asiatica deci pana la evaluarea cererii pe piata Romaneasca/Europeana o sa fie ( logic) produsa acolo. De asemenea, daca fabrica respectiva poate sa acopere toata cererea curenta ( probabil pentru un pret mai mic)
de ce ar cheltui bani sa construiasca alta fabrica sau sa cheltuiasca pentru extinderea capacitatii de productie in Romania? Doar sa satisfaca "nationalismul" nostru? Toate industriile sunt foarte pragmatice, deci si aici se procedeaza corect si logic, la fel.
Dar sunt convins ca daca masina va fi de calitate ( nu stiu inca) se va vinde foarte bine in toata Europa. Oamenii cu cap vor sa aiba mereu alternative si aceasta masina nu va fi " miezul" dar o alternativa corecta sigur va fi.
Tara adoptatoare tot asa are scolile cu buda in curte,te mananca viermii in spitale,n-ai autostrazi,nu are bani de pensii si salarii dar de subventii babane se gasesc imediat? Ai plecat in 97,lasa ne pe noi care traim aici sa ne plangem si vezi-ti de noua ta tara ca nu platesti tu aici 75% impozite sibtaxe din venituri ca sa n-ai nimic.
Iar de lasat sa va plangeti, eu va las pentru ca multi doar atat pot face. Miorita este si va ramane un etalon al spiritului romanesc. Reciteste balada si o sa te regaseti in ea si nun numai tu.
Este un discurs care mă enervează din 2 motive:
1. Nu te obliga nimeni sa stai in Romania daca nu-ti convine
2. 95% din cei care au plecat, o duc la fel de greu ca cei din tara (daca scrie vreunul de afara ca nu mai poate de bine, îți garantez ca minte)
Așa bucura-te ca ești aici si nu mai compara mizeria de afara cu cea de la noi. Majoritatea vin in concediu in Romania, ca sa ce? Sa-si pună dantura, sa-si facă prin munca proprie o casa mare in care nu vor locui, sa-si etaleze SH-ul lor, sa dea de permis, sa epateze într-o bunăstare pe care nu o au... si tu crezi ca nu mai pot de bine!
Daca am fi un pic mai „civici” si uniți Romania ar fi un rai!
Înafara de 1987 Brașov (de care nu mai vorbește nimeni) si Timișoara 89 si 21 Decembrie 89 București ști vreun exemplu in care am murit de gat cu ei, ca nu ne convine?!
Eu am iscat discutia ca ma plictiseam.
Nici macar stirea cu penisul nu le-a starnit simtul umorului. Au ales sa ma injure in loc sa-mi raspunda si ei cu vreo alta poanta.
Ironia sortii e ca si daca sunt votanti PSD nu o scot la capat, ca practic surprinzator ei au introdus-o.
Poate AUR sa aiba in doctrina ceva de genul dar nu stiu.
Daca le zici de stadioane, biserici, pensii speciale nu se simt.
Eu traiesc in Romania si sa stii ca-s destui cu care poti discuta.
Dar ca oriunde exista si ce vezi pe aici.
Ai mei au fugit cu noi copiii la tara.
Sa nu extindem curajul de a fi revolutionar la tot poporul. Cred ca si daca ar fi vot la liber, un popor subjugat de 60 de ani ar fi votat to Ceausescu.
Vezi voturile de dupa 1990
Faptul cu unitatea sunt de acord cu tine dar tocmai asta este unul dintre marile probleme ale tari. Ne-am omorat conducatorii de-a lungul istoriei, ne punem bete in roate pe unde ne intalnim asa ca nu vad ca asa ceva sa se intample.
In ceea ce priveste plecarea "creierelor", este un fenomen real. Nici un om cu cap care poate face fata in alta tara unde este mai apreciat, mai bine platit si cu posibilitati de a-si exercita meseria cu echipamente de ultima ora, nu va ramane acolo. Dar din nefericire am exportat si un numar si mai mare de gunoaie care ne-au facut de ras peste tot. Faptul ca suntem vazuti ca pe o natie de mana a doa este strict vina noastra. Dar asta este si punctul de unde trebuis sa plecam. Trebuie sa crestem o pereche de "c...oaie", sa punem mana la munca, sa ne "vindem" imaginea mai bine pe plan extern si atunci rezultele se vor cunoaste.
Daca ai citi in general comentariile si nu ai avea optica clasica deja cu "Romania - tara de kko" ai sti ca exista extrem de multi romani care lauda Dacia pentru reusitele lor. Si pe buna dreptate. Eu sunt unul dintre ei. Confuzia ta e din cauza ca te uiti numai la un articol si tragi concluzii.
1. Dacia nu s-a remarcat prin calitate deosebita. Strategia Renault a fost pretul accesibil. Initial sloganul era ca Dacia Logan e "masina de 5000 de euro". Deci ieftin. Apoi au schimbat-o pe varianta cu "smart buy". Pentru ca inevitabil preturile au crescut.
Pretul fara acea subventie e foarte mare la ce ofera. Si pretul corect de luat in considerare e cel intreg, nu cel cu subventie, care e irelevant. Ca nu sunt altele care arata mai bine, probabil, pentru ca din nou, pretul e cel mai mic. Si chiar si asa e scumpa, oricum ai lua-o.
2. Aversiunea fata de China e cauzata de terorismul economic pe care il practica de ani si ani de zile, ca politica de stat a unui regim opresiv. China are o strategie de copiere si eliminare a companiilor-sursa, odata ajunse concurente. Asa ceva nu e de natura sa-ti inspire admiratie. Daca nu esti sinucigas de meserie. China face asta CA POLITICA DE STAT. Daca asta e "au facut ce e mai bine pentru ei", cred ca nu stii ce vorbesti. Motivul aversiunii e lipsa oricaror reguli de bun-simt si fair-play a chinezilor. Nu are nimeni ceva cu ei pentru ca-s chinezi. Ci pentru ca au folosit metode abjecte de a acumula putere si bani in dauna celor fara de care ar fi tot in lanul de orez la ora asta.
3. Nu e nicio ineptie sa vrei ca la 18000 sa primesti performante macar decente. Inclusiv Dacia 1310 avea putere mai multa. Si aia e o copie dupa un Renault din '78. Totusi, suntem in 2021. Oamenii care gandesc sunt oripilati de raportul pret platit vs. produs primit. Pret/performanta, pret/calitate. Cand la banii astia ai alternative infinit mai bune, e cat se poate de normal sa te gandesti ca nu merita carutza cu baterii. Cu toate astea, cine si-o doreste, sa si-o cumpere. Eu cred sincer ca nici macar 6000 de euro nu merita. Tu ai vazut dimensiunile masinii? E cat un Matiz. E pur si simplu o cutiuta. In care siguranta n-o sa ai. Nici practicalitate. Cu 4 persoane in ea, s-a terminat. Probabil n-o sa mearga nici 100 de km.
4. In afara de noi, nimeni pe planeta albastra nu ofera o asemenea suma ca subventie pentru o masina noua. Asta ar trebui sa te puna din start pe ganduri. Masura nu a fost gandita sa reinnoiasca niciun parc auto. Masura e de parada, sa cantam si noi in corul ecologist, ca si altii de prin alte parti. Probabil ca nu a fost gandita sa umple buzunarele constructorilor, dar in mod efectiv fix aia face. Ponderea masinilor noi din inmatricularile anuale in Romania vorbeste de la sine. Parcul auto de la noi are o vechime de peste 12 ani in proportie de 70%. In conditiile astea, cele cateva mii de masini noi inmatriculate anual sunt exact egal cu 0 dpdv al poluarii/sigurantei. Hai sa judecam cu mintea noastra, nu cu dictoanele de la televizor, ok?
Capitalismul nu inseamna etatism. Nu trebuie sa vina statul sa plateasca din banii contribuabililor tehnologii proaste si ineficiente.
Asa cum am mai spus, motorul pe benzina nu a fost subventionat de stat in numele unor balarii eco-verzi. Pe vremea aia era capitalism real. Automobilele pe benzina s-au vandut cand au devenit rentabile pentru cumparatori. Nu cand a cascat Greta ochii si gura mare si a zis "How dare you?" Raport pret-calitate, regula pietei. That's it. Nu e treaba statului sa dicteze care tehnologie e buna si care nu. Sau poate ca tu asta ai invatat pe unde ai fost, ca e nevoie de stat-tatuc. Ma intreb de ce ai plecat din Romania. Oare nu din cauza statului-tatuc, care a adus Romania in halul in care era in anii '90? Ti-e dor? Ca o sa il ai din nou, stai linistit. Poate de asta aveti nevoie voi, astia, ca sa va treziti. De inca un pic de comunism. Socialism planetar. Va lipseste lesa.
5. Da, ne-ar placea sa se fabrice in Romania/Europa. Vezi ce ti-am raspuns la punctul 2. Asa e normal sa fie, mai ales cand vorbim de o tara care ii da inainte cu "relatiile bune" cu Romania. Din pacate totul e vorbaraie, ca doar nu costa. Dar dorinta unora e justificata. Si mie mi-ar placea sa se faca in Romania.
Cat priveste alternativa, aici sunt de acord. Asa e. Cine si-o doreste, sa si-o cumpere. Cu cat e mai variata oferta, cu atat e mai bine pentru client.
1 Dacia intial a fost gandita ca o marca low cost dar datorita cererii mari in Europa au trebuit sa regandeasca produsul pentru a fi competitv peste tot nu doar in Romania. Iar subventia este un lucru care ajuta populatia din cate stiu eu, sa achizitioneze un produs mai bun. Aici cu ce trebuia facut cu banii din buget la modul general este o alta discutie. Dar subliniez, subventiile sunt in favoarea clientului in primul rand, iar daca podusul este fabricat in romania, ajuta si industriile adiacente si constructorul local. Daca tu nu vrei sa profiti de programul Rabla, poti merge sa iti cumperi o masina noua la pret intreg, nici o problema. Iar trendul catre electrice ( unul normal) este global pentru un motiv bine intemeiat chiar daca tu vrei diesel pentru vesnicie. Nu ca am ceva impotriva diselului in acest moment, sau in viitor.
@-Chiar daca nu am o afinitate pentru China sau produsele lor, nu poti sa nu apreciezi inteligenta lor in modul in care a facut afaceri cu restul lumii. Normal ca in media din vest china este dusmanul cel mai mare, dar tot ei uita sa mentioneze cine l-a creat. Chian este cea mai mare piata de desfacere si cel mai pare producator mondial si toate tarile au vrut o "felie" din beneficiile de a face afaceri cu China. Marcile vestice au vrut profit, deci au mutat productia in China. Marcile vestice au vrut sa vanda in China si sa produca, ei au pus o conditie: vreti fabrica aici, atunci trebuie sa faceti o colaborare cu o companie locala, iar cel putin 51% din noua entitate trebuie sa fie controlata de compania local. Vreti, bine, nu vret, la revedere. Deci marcile vestice au stiut de la inceput la ce se expun deci lacomia a fost mai importanta decat accesul chinezilor la tehnologie vestica. Nu asta este tocmai "problema" la noi ca ne fura strainii si noi nu facem nimica? Vezi ca ei, chinezii au fost mai destepti. Acum China are un monopol pe productia mondiala in mai toate domeniile si face ceea ce ar face ORICE alta tara, adica vrea sa castige cel mai mult pe spatele altora. Daca America sau Anglia ar fi fost in aceasta pozitie de forta ar fi facut la fel. Daca tu ceri fair play economic trebuie sa mergi pe alta planeta, aici nu exista din nici o directie, estica sau vestica.
3- Performate decente? Asa cum am spus, pentru ce a fost gandita, masina are performante decente. Faptul ca pusti inca umezi pe pene vor sa isi ia masina care costa cat un Warburg, merge repede ca un Ferrari si arata ca un Aston Martin cu un motor de 1.2 litri ca sa fie ieftin la asigurare nu are nici o acoperire in lumea reala. Faptul ca Dacia vinde foarte bine si o sa vanda si aceasta masina foarte bine este dovada ca strategia lor de marketing si vanzari este foarte buna, indiferent de aversiunea unor postaci de pe aici. Iar chestia cu optiuni mai bune, eu unul ma indoiesc. Dar este o chestie subiectiva deci daca tu crezi ca sunt variante pe care le placi, du-te si cumpara-le pe alea si lasa-i pe ceilalti sa cumpere Dacia. Doar de dragul conversatiei, care ar fi acele variante mai bune? Aici vreau sa comparam mere cu mere nu cu pere.
4-. nu sunt la curent cu subventiile din alte tari si nu ma intereseaza. Pe de-o parte va plangeti ca sunteti saraci si neajutorati si pe de alta ca statul va da prea multi bani ajutor sa cumparati o masina. Care este logica aici. Iar chestia cu miscarea ecologica, trebuia sa se intample odata si odata. Si o sa dureze mult timp pana cand o sa se vada mai clar avantajele, dar este o directie normala care trebuie ajutata. Asta gandind cu capul meu si nu altau sau de la televizor( Nu o suport pe Greta care este doar un copil prost caruia i se acorda mult prea multa atentie). Dar parte din evolutie este schimbarea si omul este reticent cand se intampla asta. Deci elctricele reprezinta una din variantele viitorului fie ca iti place tie sau nu, fie ca acum sunt scumpe si au o infrastructura nu prea dezvoltata.).
Si este treaba statului sa aiba o viziune si sa sprijine dezvoltarea infrastructurii si a tehnologiei in orice tara. Iar aici problema este din nou mai complexa si discutia mai lunga. Si care sunt tehnologiile alea proaste si infciente de care vorbesti? Motorul electric? Atunci habar nu despre ce vorbesti. Motorul electric este folosit de multe decenii si este fara nici un dubiu superior unuia cu ardere interna la orice ora. Ceea ce trebuie lucrat vorbind strict de industria auto este infrastructura si viteza de incarcare si capacitatea/ autonomia/ marimea bateriei. In momentul de fata, fiind o tehnologie noua si volumul de vanzari mic, pretul este cam singura mare problema ramasa. Dar cu dezvoltarea rapida a bateriilor, marirea infrastructurii osa fie "game over" foarte curand pentru motorul cu ardere interna. Acesta nu are nici un avantaj fata de cel electric in afara de minusurile specificate mai sus si care foarte curand vor fi corectate.
% Ce treaba are "Sulla" cu prefectura? Renault este o afacere si o sa se conduca (precum toate afacerile care nu vor sa moara) dupa logica profitului si marketingului. Ca vrei tu asa pe ochi frumosi ca ei (sau oricare altii )sa cheltuie Renault bani intr-un mod inutil inseamna sa fi naiv. Si mie mi-ar placea ca Romania sa fie buricul si sa ma intorc acasa dar lumea nu ia in considerare ce vreu eu ci merge inainte cum vrea ea.
M-as pune sa-ti raspund, dar sunt convins ca nu poti fi convins. Cred ca esti de-ala care voteaza cu USR, are bascutza si se da cu trotineta electrica, visand la o lume fara proprietate privata. Ideal, o lume in care Romania nu mai exista. Prostii de romani au disparut demult ca natzie si cei care mai vorbesc din amintiri limba romana se grabesc sa-si schimbe numele si se uita ca la voma cand aud "Romania". Deci, esti clasicul stângaci plin de certitudini, fara străbateri.
Tutea avea o vorba: "Dacă pâna la 30 de ani nu ești de stânga, n-ai inimă, dacă după 30 de ani mai ești de stânga și nu ești conservator, ești..." si nu mai stiu cum zicea chiar la sfarsit. :)
Si am si eu o vorba, fara sa ma pot compara cu marele filosof: Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!
Cred ca tot Tutea a fost ala care a zis ca s-a sacrificat pentru o tara de prosti. Acuma pe care Tutea il venerezi?