La începutul acestei luni aflam împreună că BMW se pregătește să rupă din nou barierele tehnologice în segmentul motoarelor diesel cu un nou propulsor cvadri-turbo. Se pare că informațiile s-au concretizat mai repede decât ne așteptam și constructorul german a introdus deja primul său model echipat cu primul model cu patru turbine din lume.
BMW 750d, prima limuzină cu motor cvadri-turbo
Așa cum anticipam, este vorba despre BMW Seria 7, nava amiral a producătorului din Munchen. Versiunea diesel va fi recunoscută după indicativul 750d sau 750Ld xDrive. Unitatea păstrează aceeași capacitate de 3.0 litri, dar poate livra 400 de cai putere și 760 de Nm, ușor mai mult decât vechiul diesel tri-turbo care livra 381 de cai și 740 de Nm.
Motorul devine cel mai puternic diesel cu șase cilindri din lume, iar performanțele sale sunt cu adevărat imprsionante, dacă ne gândim că la 1000 de turații ai deja 450 de Nm. Cuplul maxim de 760 Nm se resimte pe o plajă de turații cuprinsă între 2000 și 3000 rpm. Conectat la o transmisie automată cu opt rapoarte, agregatul ajută Seria 7 să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 4.6 secunde. Varianta cu ampatament mărit are nevoie de 4.7 secunde pentru același sprint. Asta înseamnă sprinturi cu 0.3 secunde mai rapide.
Deși poate părea surprinzător, noul diesel cvadri-turbo este și mai eficient cu 11% decât cel cu trei turbine. Consumul mediu se situează între 5.9 și 5.7 litri, iar emisiile oscilează între 149 și 154 g/km.În România, prețul de listă al noii versiuni dedicate gamei Seria 7 este de 111.000 de euro cu TVA inclus.
BMW M240i și 140i
Și pentru că o noutate nu vine niciodată singură, pe lângă noul motor cvadri-turbo introdus pe Seria 7, BMW a anunțat și un plus de putere pentru mezinii familiei: Seria 1 și Seria 2. Ambii primesc ceva mai multă putere atunci când sunt comandați alături de motorul bi-turbo de 3.0 litri. Unitatea cu șase cilindri în linie primește 15 cai putere și 53 de Nm în plus, pentru a totaliza 340 de cai și un cuplu motor de 500 Nm.
Cum era și normal, versiunile echipate cu acest motor sunt redenumite: M135i devine M140i, iar coupe-ul M235i devine M240i.
Mai multe resurse sub capotă sunt sinonime și cu performanțe îmbunătățite: ambele își reduc timpul de accelerare până la 100 de km/h cu 0.3 secunde. Asta înseamnă că M140i ajunge la 100 de km/h în 4.8 secunde, atunci când este asociat unei transmisii manuale, și în 4.6 secunde atunci când primește cutia automată cu opt trepte.
La nivel de prețuri, un BMW i40i xDrive în versiune cu 3 uși pleacă de la 46.500 de euro cu TVA inclus.
Dacă se optează și pentru versiunea cu xDrive, timpul scade la un incredibil 4.4 secunde.
Cifrele sunt similare și pentru M240i. Diferența este făcută de M240i xDrive, care poate atinge 100 de km/h în 4.2 secunde. Performanțele pot crea îngrijorare printre fanii diviziei M, având în vedere că actualul M2 Coupe ajunge la 100 de km/h în 4.5 sau 4.3 secunde, în funcție de tipul transmisiei. Prin urmare, BMW joacă riscant încercând să acopere toate preferințele publicului.Alături de modificările aduse motoarelor, modelele BMW primesc și transmisii revizuite, un sistem Launch Control (doar pentru versiunile automate) și o tehnologie care funcționează împreună cu GPS-ul pentru a selecta cea mai bună treaptă de viteză și a asigura tracțiunea ideală (doar pentru versiunile automate).
Abureala e mare si e apanajul marketingului. Pe de alta parte nu vad de ce la o masina de +87.000 euro o tin langa cu consumul, mai ales ca diferentele vs. turbo benzinare sunt infime la ora actuala in cazul dieselurilor de puteri asemanatoare.
Pe undeva aveti dreptate legat de consum. Daca insa facem o comparatie intre performantele motoarelor, la aceleasi cilindree, avem performante net superioare. Adica de la motoare de 1,9 - 2l diesel, de 90 -130 de cp, am ajuns la cilindree mai mici si ;a puteri si cu 100 % mai mari in conditii de consum similare. E un progres as zice.
La benzina e identic. Am avut o masina cu motor de 1,6 si 102 cp care consuma cat cea de 1.8 si 160 de cai pe care o am acum. Acelasi model, apropo.
Si cu toate astea tot ti-am dat manuta rosie :)))) ramasase memorat in mintea si instinctul meu ca la spunsele madalesciene sa dau rosu :))))
Si inca ceva. Cine-si permite masina asta, isi permite si s-o intretina ca la carte macar in prima parte a vietii. Dupa ce ajunge in Europa de Est la sh, sau 7th hand e cu totul alta mancare de peste.
as vrea sa pot spune ca au gandit bine cei de bmw inainte sa faca miscarea asta f indrazneata, dar de data asta parca nu sant de acord cu ei. de ex, noul v8 diesel de pe SQ7, cu compresor electric si biturbo, cu cuplul maxim deja la 1000rpm, mi se pare mai interesant.
probabil cu motorul asta vor merge la relanti tot timpul ca asa e logic la ei.
Spre deosebire de barbarii orientali din Londra care-si tureaza camilele cum au vazut la ma-sa si la tac-su acasa.
iar aceste consumuri ridicol de mici sant date dupa normele vechi de testare, inca in vigoare.
in ceea ce priveste masina, cred ca bmw a vrut sa faca un motor diesel puternic de cilindree mica, din cauza fiscalitatii. pentru ca daca vrei diesel de peste 400 cai, mi se pare mai potrivit noul motor audi V8, actualmente si pe noul panamera. desi imi place bmw mai mult decat audi
DOI: de cind un autovehicul 4x4 e mai sprinten decit un 4x2, la aceeasi motorizare ???
DACA VREAU SF CITESC ASIMOV SAU CLARKE, NU ARTICOLELE VOASTRE !!!
DOI: de cind un autovehicul 4x4 e mai sprinten decit un 4x2, la aceeasi motorizare ???
DACA VREAU SF CITESC ASIMOV SAU CLARKE, NU ARTICOLELE VOASTRE !!!
DOI: de cind un autovehicul 4x4 e mai sprinten decit un 4x2, la aceeasi motorizare ???
DACA VREAU SF CITESC ASIMOV SAU CLARKE, NU ARTICOLELE VOASTRE !!!
DOI: de cind un autovehicul 4x4 e mai sprinten decit un 4x2, la aceeasi motorizare ???
DACA VREAU SF CITESC ASIMOV SAU CLARKE, NU ARTICOLELE VOASTRE !!!