Update: 22.11.2018, ora 16:10
Consiliul de administrație Nissan s-a întâlnit în cursul acestei zile și a decis în unanimitate demiterea lui Carlos Ghosn din funcțiile pe care acesta le îndeplinea în cadrul producătorului nipon. Totodată, reprezentanții Nissan anunță și demiterea lui Greg Kelly, director implicat în același scandal.
Știrea inițială: 22.11.2018, ora 10:20
Carlos Ghosn, președintele și CEO-ul Alianței Renault - Nissan - Mitsubishi, a fost arestat luni în Japonia pentru că a raportat venituri mai mici decât în realitate în documentele oficiale Nissan și pentru că a utilizat banii constructorului în interes personal.
Vestea a fost un adevărat șoc pentru industria auto și amenință acum relația de aproape două decenii dintre Renault și Nissan, dând naștere unor dezbateri cu privire la viitorul colaborării dintre cei doi constructori.
Dacă Renault a decis deocamdată păstrarea în funcție a lui Carlos Ghosn, în ziua de joi (22 noiembrie) ar urma să aflăm și decizia celor de la Nissan, după ce conducerea se va reuni în a doua parte a zilei.
Surse din cadrul Nissan spun că părerile sunt împărțite în ceea ce privește înlăturarea lui Carlos Ghosn, întrucât oficialii cu putere de decizie nu ar avea suficiente informații din cadrul anchetei.
Potrivit acelorași surse, este greu de crezut ca Nissan să obțină o decizie în unanimitate față de demiterea lui Ghosn până când acuzațiile care i se aduc nu vor fi clarificate.Renault încă nu a luat o decizie radicală în cazul lui Ghosn, ci a hotărât ca acesta să-și păstreze momentan funcțiile de CEO și președinte. O mutare importantă și interesantă este promovarea lui Thierry Bollore în funcția de “CEO adjunct”, prilej cu care a dobândit aceleași puteri precum Ghosn.
Via Automotive News
In al doilea rand, acuzatia privind folosirea fondurilor Nissan nu e ceva penal neaparat. Daca Nissan considera ca respectivul a utilizat fondurile incorect, sa i le ceara pe cale civila.
Cred ca sunt alte interese aici.
si mai cred un lucru; ce vedem e varful aisbergului posibil sa fie niste lupte intestine de amploare acolo. Nissan pare sa vrea sa iasa din alianta? ok, si se arunca in bratele cui? ca de unu singur ma indoiesc sa faca fata. Poate o alianta cu toyota sa aiba in vedere?
Si poate ca de-asta considera Ghosn ca i se cuvine mai mult.
Cam "intepati" astia de la Nissan. Nu stim detalii, pentru ca lucrurile sunt sigur mult mai complexe si bine ascunse in birourile directorilor, departe de presa. Dar la cum se vede la suprafata, cred ca Nissan vrea sa se rupa de Renault, insa nu stie cum sa o faca elegant. Vrea un fel de adio, dar raman cu tine. Iesi din casa, dar mai vin sa mancam o friptura din cand in cand, pe care o gatesti tu ( aka Renault). Sau platesti tu nota (Renault) si dau ei bacsisul la ospatar (Nissan). Bai, nu se poate asa. Cel putin nu in Europa sau SUA.
Alianta lor nu functioneaza pe baza dublarii ofertei ci a impartirii pietei globale in functie de reputatie. Aceleasi masini se vand in diverse locuri cu neme/sigle diferite pentru a beneficia de reputatia locala a constructorului.
Alianta nu are de ce sa investeasca (multi) bani pentru a promova Pulsar in europa deoarece se vinde bine Megane. Similar, experienta si reputatia suv-urilor nissan este promovata in defavoarea suv-urilor Renault. Si asta in Europa, in restul lumii nu a auzit nimeni de Koleos si Kadjar dar se vand rogue, xtrail si altele. Un exemplu foarte bun este dacia, care capata diverse nume prin lume.
Puterea aliantei sta in scaderea costurilor de cercetare/productie si de promovare.
Cred ca ceea ce vrea Nissan este o distandare la nivel de brand fata de Renault, sa nu le confunde lumea.
@@vianu...dreptate ai tu