Update: Carlos Ghosn a fost demis din funcțiile pe care le ocupa în cadrul Nissan

de Paul Cosma
Joi, 22.11.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Consiliul de administrație Nissan a decis în unanimitate demiterea lui Carlos Ghosn din funcțiile pe care acesta le ocupa în cadrul conducerii producătorului japonez.

Update: 22.11.2018, ora 16:10

Consiliul de administrație Nissan s-a întâlnit în cursul acestei zile și a decis în unanimitate demiterea lui Carlos Ghosn din funcțiile pe care acesta le îndeplinea în cadrul producătorului nipon. Totodată, reprezentanții Nissan anunță și demiterea lui Greg Kelly, director implicat în același scandal.

Știrea inițială: 22.11.2018, ora 10:20

Carlos Ghosn, președintele și CEO-ul Alianței Renault - Nissan - Mitsubishi, a fost arestat luni în Japonia pentru că a raportat venituri mai mici decât în realitate în documentele oficiale Nissan și pentru că a utilizat banii constructorului în interes personal.

Vestea a fost un adevărat șoc pentru industria auto și amenință acum relația de aproape două decenii dintre Renault și Nissan, dând naștere unor dezbateri cu privire la viitorul colaborării dintre cei doi constructori.

Dacă Renault a decis deocamdată păstrarea în funcție a lui Carlos Ghosn, în ziua de joi (22 noiembrie) ar urma să aflăm și decizia celor de la Nissan, după ce conducerea se va reuni în a doua parte a zilei.

Surse din cadrul Nissan spun că părerile sunt împărțite în ceea ce privește înlăturarea lui Carlos Ghosn, întrucât oficialii cu putere de decizie nu ar avea suficiente informații din cadrul anchetei.

Potrivit acelorași surse, este greu de crezut ca Nissan să obțină o decizie în unanimitate față de demiterea lui Ghosn până când acuzațiile care i se aduc nu vor fi clarificate.

Renault încă nu a luat o decizie radicală în cazul lui Ghosn, ci a hotărât ca acesta să-și păstreze momentan funcțiile de CEO și președinte. O mutare importantă și interesantă este promovarea lui Thierry Bollore în funcția de “CEO adjunct”, prilej cu care a dobândit aceleași puteri precum Ghosn.

Via Automotive News

Comentarii (5)

  • Ceva e cusut cu ata alba. In primul rand, pentru acuzatiile aduse, cel putin in Europa, mai ales in Romania, nu te aresteaza nimeni. Si inca ceva, tranc-panc arestare, nu tu o cercetare, o punere sub acuzare etc.
    In al doilea rand, acuzatia privind folosirea fondurilor Nissan nu e ceva penal neaparat. Daca Nissan considera ca respectivul a utilizat fondurile incorect, sa i le ceara pe cale civila.
    Cred ca sunt alte interese aici.
    6 1
  • ce nu pricep eu...de ce nu isi da demisia Ghosn din toate functiile? E o chestiune de onoare si nu un act de recunoastere a acuzatiilor.

    si mai cred un lucru; ce vedem e varful aisbergului posibil sa fie niste lupte intestine de amploare acolo. Nissan pare sa vrea sa iasa din alianta? ok, si se arunca in bratele cui? ca de unu singur ma indoiesc sa faca fata. Poate o alianta cu toyota sa aiba in vedere?
    9 0
  • @vianu
    Eu cred ca Nissan, in acest moment, poate rezista singur. Pentru ca gama de modele este la zi, iar imaginea si vanzarile sunt, per total, foarte bune. Problema s-ar pune pentru cat timp ar rezista singur. Si iti dau un exemplu: Nissan Pulsar. Este o compacta promovata doar de Nissan. Cum se face ca Megane vinde de "rupe", iar de Pulsar nici macar nu a auzit piata. Mie mi se pare ca este un constructor care nu are capacitatea sa se adapteze singur la cerintele pietei, mai ales in Europa. Aici a fost de mare ajutor Renault, care stie sa vanda foarte bine si sa vina cu produse competitive.Renaut l-a plasat pe Nissanmai mult pe piata SUV-urilor, a investit bani in Leaf, cu tehnologie Nissan si i-a dat bani sa-si revina pe piata din SUA, in conditiile in care Renault a zis ca nu se baga. Asta cred ca Nissan a uitat. Sa nu uitam ca in urma cu 8-9 ani, cand a fost criza, Alianta Renault-Nissan a fost printre foarte putinii constructori care nu a avut probleme financiare. Eu zic ca e ceva.Daca Nissan era singur, era posibil sa ajunga ca Opel.
    Si poate ca de-asta considera Ghosn ca i se cuvine mai mult.
    Cam "intepati" astia de la Nissan. Nu stim detalii, pentru ca lucrurile sunt sigur mult mai complexe si bine ascunse in birourile directorilor, departe de presa. Dar la cum se vede la suprafata, cred ca Nissan vrea sa se rupa de Renault, insa nu stie cum sa o faca elegant. Vrea un fel de adio, dar raman cu tine. Iesi din casa, dar mai vin sa mancam o friptura din cand in cand, pe care o gatesti tu ( aka Renault). Sau platesti tu nota (Renault) si dau ei bacsisul la ospatar (Nissan). Bai, nu se poate asa. Cel putin nu in Europa sau SUA.
    11 1
  • Cred ca Nissan nu vrea sa se rupa de Renault si nici nu ar trebui.
    Alianta lor nu functioneaza pe baza dublarii ofertei ci a impartirii pietei globale in functie de reputatie. Aceleasi masini se vand in diverse locuri cu neme/sigle diferite pentru a beneficia de reputatia locala a constructorului.
    Alianta nu are de ce sa investeasca (multi) bani pentru a promova Pulsar in europa deoarece se vinde bine Megane. Similar, experienta si reputatia suv-urilor nissan este promovata in defavoarea suv-urilor Renault. Si asta in Europa, in restul lumii nu a auzit nimeni de Koleos si Kadjar dar se vand rogue, xtrail si altele. Un exemplu foarte bun este dacia, care capata diverse nume prin lume.
    Puterea aliantei sta in scaderea costurilor de cercetare/productie si de promovare.
    Cred ca ceea ce vrea Nissan este o distandare la nivel de brand fata de Renault, sa nu le confunde lumea.
    0 0
  • Green...si asa se face "separarea"??? Prea mult tambalau si prea agresiva mutarea.

    @@vianu...dreptate ai tu
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru