Organizația independentă germană ADAC testează anual într-unul dintre cele mai relevante comparative de pe piață cele mai populare dimensiuni de anvelope de iarnă, introducând sub lupă cele mai cunoscute modele de anvelope disponibile în Europa.
Testele realizate de ADAC anual sunt fie pentru dimensiuni încă netestate până acum, fie actualizări ale unor teste vechi, care sunt astfel aduse la zi prin analiza unor anvelope recent prezentate pe piață. În 2018, ADAC a testat dimensiunile 175/65 R14 (populară pe mașini din segmentul mic), respectiv 205/55 R16 - cea mai populară dimensiune de anvelopă pe automobilele din segmentele subcompact și compact - în versiuni de anvelope de iarnă și all-season.
În tabelele pe care le puteți consulta mai jos sunt disponibile rezultatele pentru dimensiunile:
175/65 R14 (NOU)
175/65 R14 All Season (NOU)
185/65 R15 (test 2016)
195/65 R15 (test 2017)
205/55 R16 (NOU)
205/55 R16 All Season (test 2016)
215/65 R16 (test 2017)
225/45 R17 (test 2016)
Cum trebuie să citești rezultatele
Anvelopele care au obţinut calificativul "bun" (subliniate cu verde) oferă un echilibru între performanţe. Unele au excelat la reducerea consumului de carburant, altele la manevrabilitatea pe suprafeţe ude, în timp ce altele se descurcă bine la capitolele confort sau uzură, dar nu neapărat la frânarea pe suprafețe uscate sau umede.
În orice caz, nu există vreo anvelopă cu punctaj maxim pe linie şi nici cu punctaj minim pe linie, dar sunt câteva care se apropie, iar clientul trebuie să aleagă ceea ce i se potriveşte lui cel mai bine în funcţie de priorităţile sale în materie de şofat în sezonul cald.
Ce contează la notare
Testele ADAC notează caracteristicile anvelopelor de iarnă pe Asfalt uscat, Asfalt ud, Asfalt acoperit cu zăpadă și Asfalt acoperit cu gheață, celelalte note importante venind la categoriile Zgomot și confort, Consum și Uzură.
- Asfalt uscat: sunt notate comportamentul general (35% din punctajul total posibil), siguranța oferită (35%) și distanța de frânare (30%).
- Asfalt umed: sunt notate distanța de frânare (30%), acvaplanarea longitudinală (20%), acvaplanarea laterală (10%), manevrabilitatea (30%) și comportamentul în viraje (10%).
- Pe zăpadă: sunt notate distanța de frânare (40%), plecarea de pe loc (20%) și manevrabilitatea (20%).
- Pe gheață: sunt notate distanța de frânare (60%) și comportamentul în viraje (40%).
- Zgomot și confort: sunt notate zgomotul interior (50%) și zgomotul exterior (50%).
- Aportul la consumul mașinii: este notat rezultatul în urma testului de consum (100%).
- Uzura: este notat rezultatul în urma testului de uzură (100%).
Toate anvelopele din testele ADAC sunt achiziționate anonim de pe piața liberă. Mai multe informații detaliate despre testele de anvelope ADAC găsiți aici (germană, PDF, 500 kB)
Legendă calificative
Cu cât nota unei categorii de punctare e mai mare, cu atât comportamentul anvelopei la acea categorie a fost mai bun. Punctajul final este calculat ținând cont de importanța proporțională a fiecărei categorii pentru o anvelopă de vară. Nota maximă la fiecare categorie este 5.5, iar nota minimă este 0.5.
4.5 - 5.5 | Excepțional |
3.5 - 4.4 | Bun |
2.5 - 3.4 | Satisfăcător |
1.5 - 2.4 | Suficient |
0.5 - 1.4 | Deficitar |
ANVELOPE DE IARNĂ 175/65 R14 - Test 2018 |
|||||||||
MARCĂ/MODEL | NOTA FINALĂ |
ASFALT USCAT |
ASFALT UD |
ZĂPADĂ | GHEAȚĂ | ZGOMOT | CONSUM | UZURĂ | |
Importanţă calificativ (%) | 15 | 30 | 20 | 10 | 5 | 10 | 10 | ||
1 |
Continental WinterContact TS860 |
3.9 | 3.7 | 4.3 | 4.2 | 3.5 | 2.5 | 3.8 | 4.0 |
2 |
Dunlop Winter Response 2 |
3.9 | 3.6 | 4.2 | 4.1 | 3.5 | 2.6 | 4.3 | 4.0 |
3 |
Firestone Winterhawk 3 |
3.4 | 4.0 | 3.4 | 3.7 | 3.5 | 2.7 | 4.2 | 4.0 |
4 |
Nokian WR D4 |
3.3 | 3.4 | 3.6 | 3.3 | 3.6 | 2.2 | 3.8 | 4.0 |
5 |
Goodyear UltraGrip 9 |
3.2 | 3.4 | 3.8 | 3.2 | 3.5 | 2.5 | 4.2 | 4.5 |
6 |
Debica Frigo 2 |
3.1 | 3.1 | 3.1 | 3.8 | 3.5 | 2.5 | 3.8 | 4.0 |
7 |
Esa+Tecar Super Grip 9 |
3.1 | 3.5 | 3.6 | 3.1 | 3.5 | 2.7 | 4.4 | 4.0 |
8 |
Sava Eskimo S3+ |
3.1 | 3.1 | 3.1 | 3.8 | 3.5 | 2.5 | 3.9 | 4.0 |
9 |
Vredestein Snowtrac 5 |
3.1 | 3.7 | 3.1 | 3.8 | 3.5 | 2.1 | 4.2 | 3.5 |
10 |
Pirelli Cinturato winter |
2.9 | 2.9 | 3.6 | 3.8 | 3.5 | 2.8 | 4.0 | 3.0 |
11 |
Semperit Master-Grip 2 |
2.3 | 2.3 | 3.5 | 4.0 | 3.5 | 2.2 | 3.6 | 3.5 |
12 |
Nankang Snow SV-3 |
0.5 | 3.5 | 1.3 | 0.5 | 3.5 | 2.5 | 3.3 | 4.0 |
ANVELOPE ALL SEASON 175/65 R14 - Test 2018 |
|||||||||
MARCĂ/MODEL | PUNCTAJ FINAL |
ASFALT USCAT |
ASFALT UD |
ZĂPADĂ | GHEAŢĂ | ZGOMOT | CONSUM | UZURĂ | |
Importanţă calificativ (%) | 15 | 30 | 20 | 10 | 5 | 10 | 10 | ||
1 |
Nexen N Blue 4 Season |
3.3 | 3.3 | 3.7 | 3.3 | 3.8 | 2.8 | 3.9 | 3.5 |
2 |
Continental AllSeasonContact 86 H |
3.0 | 3.0 | 4.1 | 3.7 | 3.6 | 2.6 | 4.3 | 4.0 |
3 |
Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 |
2.7 | 2.7 | 4.2 | 2.9 | 3.6 | 2.9 | 3.8 | 5.0 |
4 |
Nokian Weatherproof |
2.6 | 2.6 | 3.7 | 3.8 | 3.6 | 2.7 | 3.8 | 4.5 |
5 |
Firestone Multiseason |
2.3 | 2.4 | 2.3 | 3.4 | 3.4 | 2.2 | 4.1 | 4.0 |
6 |
Maxxis AllSeason AP2 86H |
2.3 | 2.7 | 3.1 | 2.3 | 3.5 | 2.5 | 3.8 | 4.0 |
7 |
Vredestein Quatrac 5 |
2.3 | 3.6 | 3.1 | 2.3 | 3.5 | 2.8 | 4.2 | 4.0 |
8 |
Hankook Kinergy 4S H740 |
2.1 | 2.9 | 2.7 | 2.1 | 3.5 | 2.5 | 3.7 | 4.5 |
9 |
Michelin CrossClimate |
2.1 |
3.4 | 3.2 | 2.1 | 3.7 | 2.8 | 3.8 | 4.5 |
ANVELOPE DE IARNĂ 185/65 R15 T - Test 2016 |
|||||||||
MARCĂ/MODEL | PUNCTAJ FINAL |
ASFALT USCAT |
ASFALT UD |
ZĂPADĂ | GHEAŢĂ | ZGOMOT | CONSUM | UZURĂ | |
Importanţă calificativ (%) | 15 | 30 | 20 | 10 | 5 | 10 | 10 | ||
1 |
Goodyear Ultragrip 9 |
3.8 | 3.5 | 3.8 | 4.2 | 3.5 | 3.1 | 4.5 | 4.0 |
2 |
Michelin Alpin A4 |
3.7 | 4.0 | 3.6 | 3.6 | 3.6 | 2.5 | 3.5 | 5.0 |
3 |
Nokian WR D4 |
3.3 | 3.6 | 3.3 | 3.6 | 3.5 | 2.2 | 4.0 | 3.5 |
4. |
Vredestein Snowtrac 5 |
3.3 | 3.7 | 3.3 | 3.4 | 3.4 | 2.4 | 3.6 | 3.5 |
5 |
Esa-Tecar SuperGrip 9 |
3.2 | 3.6 | 3.2 | 3.9 | 3.2 | 3.1 | 4.3 | 3.5 |
6 |
Hankook i*cept RS2 W452 |
3.2 | 4.1 | 3.2 | 3.4 | 3.2 | 2.0 | 3.7 | 3.5 |
7 |
Bridgestone Blizzak LM001 |
3.1 | 3.4 | 3.2 | 4.1 | 3.1 | 2.4 | 4.0 | 3.5 |
8 |
Pirelli Cinturato Winter |
3.1 | 3.1 | 3.9 | 3.9 | 3.8 | 2.8 | 3.6 | 4.0 |
9 |
Dunlop Winter Response 2 |
3.0 | 3.0 | 4.2 | 3.9 | 3.3 | 3.0 | 4.0 | 3.5 |
10 |
Nexen Winguard Snow'G WH2 |
2.9 | 4.1 | 2.9 | 3.3 | 3.4 | 3.2 | 4.0 | 3.5 |
11 |
Uniroyal MS Plus 77 |
2.7 | 2.7 | 3.3 | 4.3 | 3.1 | 2.3 | 4.0 | 3.5 |
12 |
Barum Polaris 3 |
2.6 |
3.8 | 2.6 | 3.9 | 3.2 | 2.4 | 4.0 | 4.5 |
13 |
Viking Snowtech II |
2.5 | 3.2 | 2.5 | 4.3 | 3.3 | 2.3 | 3.9 | 3.5 |
13 |
Firestone Winterhawk 3 |
1.4 |
3.7 | 1.4 | 3.2 | 3.4 | 3.0 | 4.2 | 4.0 |
14 |
Kleber Krisalp HP2 |
1.4 | 3.8 | 1.4 | 3.7 | 3.3 | 1.6 | 4.0 | 4.5 |
ANVELOPE DE IARNĂ 195/65 R15 - Test 2017 |
|||||||||
MARCĂ/MODEL | PUNCTAJ FINAL |
ASFALT USCAT |
ASFALT UD |
ZĂPADĂ | GHEAŢĂ | ZGOMOT | CONSUM | UZURĂ | |
Importanţă calificativ (%) | 15 | 30 | 20 | 10 | 5 | 10 | 10 | ||
1 |
Continental ContiWinter Contact TS860 |
3.9 | 3.8 | 4.2 | 4.1 | 3.5 | 2.6 | 4.1 | 3.5 |
2 |
ESA + Tecar Super Grip 9 |
3.7 | 3.7 | 3.7 | 3.7 | 3.9 | 2.7 | 4.3 | 3.5 |
3 |
Kleber Krisalp HP 3 |
3.6 | 3.7 | 3.5 | 3.9 | 3.5 | 2.7 | 4.0 | 4.0 |
4 |
Dunlop Winter Response 2 |
3.4 | 3.4 | 4.0 | 3.9 | 3.6 | 2.8 | 4.2 | 3.5 |
5 |
Goodyear UltraGrip 9 |
3.3 | 3.6 | 4.1 | 3.3 | 3.6 | 2.9 | 3.9 | 4.0 |
6 |
Hankook i*cept RS2 W452 |
3.3 |
3.8 | 3.4 | 3.3 | 3.5 | 2.3 | 3.8 | 3.5 |
7 |
Vredestein Snowtrac 5 |
3.0 |
4.0 | 3.3 | 3.1 | 3.5 | 2.2 | 4.0 | 3.0 |
8 |
Yokohama W.drive V905 |
3.0 |
4.3 | 3.4 | 3.8 | 3.5 | 2.3 | 4.0 | 3.0 |
9 |
Falken Eurowinter HS01 |
2.9 | 3.4 | 3.4 | 2.9 | 3.1 | 2.4 | 3.7 | 3.5 |
10 |
Firestone Winterhawk 3 |
2.9 | 3.9 | 2.9 | 3.1 | 3.5 | 2.6 | 4.2 | 3.5 |
11 |
Nokian WR D4 |
2.9 | 2.7 | 2.9 | 4.3 | 3.6 | 2.4 | 4.1 | 3.0 |
12 |
Michelin Alpin 5 |
2.8 | 3.9 | 3.5 | 2.8 | 3.4 | 2.5 | 3.4 | 4.5 |
13 |
Aeolus SnowAce 2 AW08 |
2.7 | 3.6 | 3.3 | 2.7 | 3.6 | 2.6 | 4.0 | 3.0 |
14 |
Kumho Wintercraft WP51 |
2.7 | 3.6 | 2.7 | 3.4 | 3.6 | 2.4 | 3.7 | 3.5 |
15 |
Sava Eskimo S3 + |
2.7 | 2.7 | 3.1 | 4.1 | 3.6 | 2.5 | 3.8 | 3.5 |
16 |
Semperit Master-Grip 2 |
2.4 | 2.4 | 3.5 | 3.9 | 3.3 | 3.0 | 4.1 | 3.0 |
ANVELOPE DE IARNĂ 205/55 R16 - Test 2018 |
|||||||||
MARCĂ/MODEL | PUNCTAJ FINAL |
ASFALT USCAT |
ASFALT UD |
ZĂPADĂ | GHEAŢĂ | ZGOMOT | CONSUM | UZURĂ | |
1 |
Continental WinterContact TS860 |
3.8 | 3.5 | 3.9 | 4.1 | 3.5 | 3.0 | 4.3 | 4.0 |
2 |
Goodyear UltraGrip 9 |
3.8 | 3.7 | 3.9 | 4.0 | 3.5 | 2.7 | 4.2 | 4.0 |
3 |
Dunlop Winter Sport 5 |
3.7 | 3.7 | 3.7 | 4.1 | 3.5 | 2.7 | 3.9 | 4.0 |
4 |
Kleber Krisalp HP 3 |
3.4 | 3.6 | 3.4 | 4.1 | 3.7 | 2.9 | 4.0 | 4.0 |
5 |
Michelin Alpin 5 |
3.3 | 4.0 | 3.6 | 3.3 | 3.5 | 2.4 | 3.6 | 5.0 |
6 |
Nexen Winguard SnowG WH2 |
3.3 | 3.7 | 3.4 | 3.3 | 3.5 | 2.8 | 3.5 | 4.5 |
7 |
Fulda Kristall Control HP2 |
3.2 | 3.5 | 3.3 | 3.2 | 3.7 | 2.4 | 3.9 | 4.0 |
8 |
Vredestein Snowtrac 5 |
3.2 | 3.7 | 3.2 | 4.1 | 3.5 | 2.4 | 4.2 | 3.5 |
9 |
Bridgestone Blizzak LM 001 Evo |
3.1 | 3.9 | 3.6 | 3.1 | 3.7 | 2.4 | 4.1 | 5.0 |
10 |
Nokian WR D4 |
3.0 | 3.5 | 3.1 | 4.2 | 3.5 | 2.6 | 4.3 | 3.0 |
11 |
Yokohama BluEarth Winter V905 |
2.9 | 3.1 | 3.5 | 2.9 | 3.5 | 2.6 | 4.0 | 4.0 |
12 |
Kumho WinterCraft WP51 |
2.7 | 2.8 | 2.7 | 3.8 | 3.5 | 2.9 | 3.4 | 4.0 |
13 |
Giti Winter W1 |
2.5 | 2.5 | 2.7 | 4.2 | 3.7 | 2.6 | 3.8 | 3.5 |
14 |
Pirelli Cinturato Winter |
2.5 | 2.5 | 3.8 | 3.9 | 3.7 | 2.8 | 3.8 | 3.5 |
15 |
Semperit Speed-Grip 3 |
2.4 | 2.4 | 3.7 | 3.4 | 3.7 | 2.9 | 3.9 | 3.5 |
16 |
Laufenn IFIT LW31 |
0.5 | 3.8 | 0.5 | 3.8 | 3.5 | 2.5 | 4.3 | 4.5 |
ANVELOPE ALL SEASON 205/55 R16 - Test 2016 |
|||||||||
MARCĂ/MODEL | PUNCTAJ FINAL |
ASFALT USCAT |
ASFALT UD |
ZĂPADĂ | GHEAŢĂ | ZGOMOT | CONSUM | UZURĂ | |
Importanţă calificativ (%) | 15 | 30 | 20 | 10 | 5 | 10 | 10 | ||
1 |
Michelin CrossClimate |
2.6 | 3.8 | 3.5 | 2.6 | 3.7 | 3.3 | 4.4 | 4.5 |
2 |
Vredestein Quadrac 5 |
2.6 | 2.6 | 2.6 | 3.2 | 3.6 | 3.1 | 4.2 | 4.0 |
3 |
Nokian Weatherproof |
2.2 | 2.2 | 3.1 | 4.2 | 3.1 | 3.2 | 3.8 | 3.5 |
4 |
Goodyear Vector 4 Season Gen 2 |
2.1 | 2.1 | 3.5 | 3.9 | 3.7 | 3.3 | 3.9 | 4.0 |
5 |
Pirelli Cinturato All Season |
2.1 | 2.2 | 2.9 | 2.1 | 3.7 | 2.9 | 4.0 | 4.0 |
6 |
Bridgestone A001 |
1.1 | 1.8 | 3.2 | 1.1 | 3.1 | 2.7 | 3.2 | 3.5 |
7 |
Hankook Kinergy 4S H740 |
1.0 | 2.0 | 1.0 | 3.3 | 3.4 | 2.8 | 4.2 | 3.5 |
ANVELOPE DE IARNĂ 215/65 R16 - Test 2017 |
|||||||||
MARCĂ/MODEL | PUNCTAJ FINAL |
ASFALT USCAT |
ASFALT UD |
ZĂPADĂ | GHEAŢĂ | ZGOMOT | CONSUM | UZURĂ | |
Importanţă calificativ (%) | 15 | 30 | 20 | 10 | 5 | 10 | 10 | ||
1 |
Dunlop Winter Sport 5 |
3.7 | 3.7 | 3.9 | 3.5 | 3.5 | 2.5 | 4.3 | 4.0 |
2 |
BF Goodrich G-Force Winter |
3.4 | 3.4 | 3.4 | 4.1 | 3.5 | 2.8 | 4.5 | 4.5 |
3 |
Goodyear UltraGrip Performance G1 |
3.4 | 3.6 | 3.8 | 3.4 | 3.5 | 2.9 | 4.6 | 4.0 |
4 |
Nokian WR D4 |
3.4 | 3.5 | 3.4 | 4.1 | 3.5 | 2.6 | 4.0 | 3.5 |
5 |
Michelin Alpin 5 |
3.3 |
3.9 | 3.6 | 3.3 | 3.5 | 2.2 | 3.7 | 4.5 |
6 |
Sava Eskimo HP2 |
3.3 | 3.6 | 3.3 | 3.5 | 3.7 | 2.4 | 4.3 | 4.5 |
7 |
Continental WinterContact TS850 P SUV |
3.2 | 3.5 | 3.8 | 3.8 | 3.2 | 2.5 | 3.8 | 4.5 |
8 |
Pirelli Scorpion Winter |
3.2 | 3.9 | 3.9 | 3.3 | 3.3 | 2.4 | 3.2 | 3.5 |
9 |
Fulda Crystal Control HP2 |
3.1 | 3.6 | 3.5 | 3.1 | 3.5 | 2.7 | 4.4 | 4.5 |
10 |
Apollo Apterra winter |
2.9 | 3.4 | 2.9 | 3.2 | 3.5 | 2.2 | 3.3 | 4.0 |
11 |
Avon WV7 |
2.9 | 3.0 | 3.5 | 2.9 | 3.3 | 2.4 | 3.9 | 3.0 |
12 |
Barum Polaris 3 4x4 |
2.9 | 3.2 | 2.9 | 3.6 | 3.2 | 2.5 | 3.5 | 3.5 |
13 |
Uniroyal MS Plus 77 |
2.8 | 2.8 | 3.6 | 3.9 | 3.2 | 2.8 | 3.5 | 4.0 |
14 |
Hankook i*cept RS2 W452 |
2.7 | 4.0 | 2.7 | 3.9 | 3.5 | 2.4 | 3.9 | 4.5 |
15 |
Firestone Destination Winter |
2.5 | 2.8 | 2.5 | 3.2 | 3.5 | 2.4 | 4.1 | 4.0 |
16 |
Nankang Snow SV-2 |
0.5 | 3.5 | 0.5 | 0.9 | 3.3 | 2.7 | 4.2 | 4.0 |
ANVELOPE DE IARNĂ 225/45 R17 H - Test 2016 |
|||||||||
MARCĂ/MODEL | PUNCTAJ FINAL |
ASFALT USCAT |
ASFALT UD |
ZĂPADĂ | GHEAŢĂ | ZGOMOT | CONSUM | UZURĂ | |
Importanţă calificativ (%) | 15 | 30 | 20 | 10 | 5 | 10 | 10 | ||
1 |
Dunlop Winter Sport 5 |
3.8 | 3.6 | 3.6 | 4.1 | 3.8 | 3.2 | 4.4 | 4.0 |
2 |
Pirelli Winter Sottozero 3 |
3.1 |
3.1 | 3.3 | 3.3 | 3.4 | 2.9 | 3.8 | 3.5 |
3 |
Firestone Winterhawk 3 |
3.0 |
3.1 | 3.0 | 3.6 | 4.0 | 3.2 | 3.8 | 4.0 |
4 |
Goodyear UltraGrip Perf. Gen-1 |
3.0 |
3.0 | 3.3 | 4.3 | 4.0 | 2.8 | 4.5 | 4.0 |
5 |
Hankook i*cept evo2 W320 |
3.0 |
3.8 | 3.0 | 3.5 | 3.6 | 2.5 | 3.7 | 3.5 |
6 |
Nokian WR D4 XL |
3.0 |
3.6 | 3.4 | 3.8 | 3.9 | 2.9 | 4.0 | 3.0 |
7 |
Uniroyal MS Plus 77 |
2.8 | 2.8 | 3.7 | 3.5 | 3.4 | 2.9 | 4.1 | 3.5 |
8 |
Bridgestone blizzak LM001 |
2.7 | 3.9 | 3.5 | 2.7 | 3.6 | 2.3 | 3.9 | 4.0 |
9 |
Viking SnowTech II |
2.6 | 2.8 | 2.6 | 3.6 | 3.3 | 1.9 | 3.2 | 4.0 |
10 |
Vredestein Wintrac Extreme S |
2.6 | 3.6 | 3.6 | 2.6 | 3.5 | 3.0 | 3.6 | 3.0 |
11 |
Yokohama W.drive V905 |
2.5 | 3.5 | 2.7 | 3.9 | 3.1 | 2.0 | 3.6 | 2.5 |
12 |
Matador MP92 Sibir Snow |
2.3 | 3.4 | 2.3 | 3.8 | 3.5 | 2.8 | 4.1 | 4.0 |
13 |
BF Goodrich G-Force Winter |
2.1 |
3.4 | 2.1 | 3.8 | 3.8 | 2.4 | 4.2 | 4.5 |
niciuna dintre avelopele astea nu e buna
chiar nu inteleg ce-i mana pe fabricantii astia in goana de a scoate modele noi aproape in fiecare an.
cea mai sfanta ramane tot roata de lemn, cum aveau odata carutele trase de boi. incomparabila!! inexorabila!!
Au castigat in anii trecuti si Vredestein (am avut Sportrac 3 - anvelope de vis dar nu m-au tinut 60.000 km), am avut si dunlop la un moment dat dar intr-adevar in ultimii ani Continental cam ia primele locuri.
Cu Continental nu am avut probleme.
Eu cred ca nu dai gres daca alegi o anvelopa din primele 5 modele din acest top.
Referitor la Michelin, Octavia 3 vine din fabrica cu anvelope de vara cu marca asta, stiu ca nu sunt la fel de bune pe ploaie ca si Bridgestone (castigatorul de anul acesta) pe asfalt umed.
Bravo, foarte inteligent. O critica foarte constructiva, plina de argumente, care ajuta. Tine-o tot asa, ai sanse in politica.
Daca stii sa te uiti putin pe tabelele alea cu multe cifre (scuze, nu avem multe poze aici), intelegi si de ce e o anvelopa in top si alta nu. E vorba mai ales de deficiente la o ANUMITA categorie de testare, iar asta a tras in jos toata nota. Dar pentru asta iti trebuie logica, nu doar tastatura si internet.
Dupa tine, clasamentele pur orientative se fac la virgula si cu masuratori ca astea de mai sus? Sau e un clasament de marketing pentru ca Michelin a platit ca brandul sau de buget sa fie mai sus decat brandul premium? Ca nu se leaga niste logici.
Unele dintre diferentele acelea "la virgula" sunt subiective dar daca ei spun de un cauciuc ca nu e bun nu-l luati.
Nu prea inteleg eu cum acelasi model de cauciuc primeste note diferite la dimensiuni diferite dar consider ca testele acestea sunt utile.
Orice ar fi nu va zgarciti la cativa lei cand alegeti o anvelopa.