Unul dintre puținele motoare impare a ajuns la 40 de ani: Audi sărbătorește motorul său cu cinci cilindri

de Bogdan Mirică
Miercuri, 31.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi este unul dintre constructorii care s-a abătut de la calea motoarelor cu număr par de cilindri. Încă de acum 40 de ani. Germanii introduceau pe Audi 100 primul lor motor cu cinci cilindri.

Audi a fost privit cu scepticism atunci când a decis să dea naștere unui motor cu cinci cilindri, într-o perioadă în care toți mizau pe un număr par. Germanii au riscat și după patru decenii încă mai produc acest tip de propulsor. De fapt, Audi tocmai sărbătorește 40 de ani de la introducerea primului său motor cu cinci cilindri.

Mașina care a spart gheața a fost Audi 100 în anul 1976. Pe atunci era mult mai compact decât un motor cu șase cilindri, avea o capacitate de 2.1 litri și oferea doar 136 de cai putere. De-a lungul celor 40 de ani, Audi a introdus injecția directă, turbocompresoarele și chiar versiuni diesel cu cinci cilindri.

Esential 136 de cai putere dezvolta primul motor cu cinci cilindri, instalat pe Audi 100.
400 de cia putere oferă acum motorul cu cinci cilindri de pe Audi TT-RS.
De asemenea, motorul i-a ajutat pe nemți să câștige raliuri și curse de anduranță, iar în prezent, folosit pe actualul Audi TT-RS, dezvoltă nu mai puțin de 400 de cai putere, aproape de trei ori resursele inițiale.

Ca o încununare a acestor performanțe, trebuie să știm că propulsorul a primit de șapte ori premiul ”Motorul Internațional al anului”, din 2010 până în prezent.

Pentru a sărbători cu se cuvine evenimentul, Audi a deschis o expoziție în Neckarsulm, unde a înșirat evoluția motorului cu cinci cilindri de-a lungul anilor.

Comentarii (7)

  • Ala din poza este un Audi 80 CC, am avut si eu una din asta diesel, cum altfel :)
    8 0
  • dragos
    Am avut Audi 100 cu motorul in 5 cilindri si benzina si diesel. Un motor foarte echilibrat pot spune
    2 0
  • inexorabil
    Frumoase, distincte, cu aer intelectual și izvoare de senzații erau Audi-urile de altădată. Modelul 100 / 200: cel mai bun autoturism din toate timpurile!!! Atenție, superlativ susținut de un GM-ist!

    www.youtube.com/watch?v=QaiMUM0XVZk

    Astăzi ȋnsă, deși calitatea se menține la cote ȋnalte, forma de “grăsun” remarcată la caroseriile lui Audi sugerează “sindromul VAG”. Din fericire, doar arhitectura exterioară o văd discutabilă ȋn lumea celor patru inele.
    1 1
  • Un punct sensibil al acestui motor era axa cu came, care se rupea uneori. Probabil că a fost una din "bolile copilăriei".
    1 0
  • Am avut Audi 100 cu motor diesel in 5 cilindri.Un motor fff prost,mari probleme la chiulasa,pe care producatorul le cunostea,dar nu le-a remediat cu toate ca a avut motorul in productie peste 10 ani.Prost etanseizat,pierdea ulei pe toate partile,probleme cu injectoarele,etc.Am tinut masina 2 ani si mi-a scos peri albi,nu numai din cauza problemelor la motor,in general,tot timpul se strica ceva.De atunci nu prea inteleg de ce e cazuta toata lumea in freza dupa Audi si de ce marca asta e considerata premium
    1 1
  • TomCat
    Articolul nu este complet.
    Starneste o mica confuzie.
    Audi 80 si Audi 100 (la cele vechi ma refer) au motare in 4 cilindri.
    Cele cu motoare in 5 cilindri s-au denumit:
    Audi 4000 si respectiv Audi 5000 si fost special construite pentru State (SUA).
    0 1
  • inexorabil
    Ulisenoff, codul onoarei, hm? Bushido. De fapt, Bușind-o (pe VAG).

    Eu n-am avut Audi, dar am condus unul ceva vreme; mi s-a părut cu cel puțin o clasă peste...BMW, dar nu am simțit aceeași savoare ca ȋn…Oldsmobile (nota bene: când Olds ȋși pierduse identitatea de sine). Ȋn Toyota, am avut senzația…lucrului bine făcut, pedant chiar, dar parcă ȋntr-o manieră prea sobră (nu-mi zice de Lexus; când ȋl voi testa…mai vedem). Satisfacția maximă ȋn japă mi-a oferit-o…cutia manuală. Era taman ceea ce trebuie, deși eu prefer “hidramata” (etichetă Olds, nu?).
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru