Unul dintre constructorii care a resimţit din plin această schimbare a opţiunilor a fost Ford. Potrivit unor statistici interne, actuala motorizare Ecoboost de un litru, premiată de trei ori consecutiv cu distincţia „Motorul Anului”, reuşeşte să câştige teren. Specialiştii susţin că motorul Ecoboost atrage clienţii care ar fi cumpărat în mod normal un diesel.
Paul Seredynski, purtătorul de cuvânt Ford, susţine că unul din cinci clienţi europeni aleg versiunea 1.0 Ecoboost. Acest trend ascendent a făcut ca Ovalul Albastru să totalizeze 600.000 de motoare 1.0 Ecoboost vândute în ultimii trei ani.Propulsorul a început deja să treacă Oceanul şi să fie disponibil şi pe Fiesta şi Focus în Statele Unite, ceea ce va duce la o creştere şi mai mare a cererii.
Probabil ca 3-4 din 5 motoare (indiferent de litraj) vor fi Ecoboost in 2015. Oricum in cazul Ford dieselurile chiar nu mai au niciun avantaj (ca si la VW).