Uniunea Europeană va unifica din 2013 sancţiunile rutiere
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Uniunea Europeană vrea să lanseze baza de date Eucaris în 2013, care va avea scopul de a cunoaşte în permanenţă proprietarul fiecărui automobil înmatriculat într-un stat din Europa. Această bază de date are mai multe roluri, dar principalul este de a trimite amenzile la domiciliul şoferului responsabil pentru încălcarea legii, fie că vorbim de statul de reşedinţă al acestuia sau de un stat pe care şoferul respectiv îl vizitează la volan. Odată cu noua bază de date, Uniunea Europeană doreşte egalizarea sancţiunilor la nivelul Europei, pentru a se asigura că şoferii vor fi pedepsiţi la fel, indiferent unde se vor afla.
Mai precis, şoferii care vor depăşi limita de viteză, vor conduce sub influenţa alcoolului sau a substanţelor supefiante sau nu vor purta centura sunt ţinta membrilor Comisiei Europene. Cei de mai sus, alături de şoferii care trec pe roşu sau folosesc telefonul mobil sau alte dispozitive de comunicare la volan vor fi sancţionaţi la fel indiferent de statul în care sunt surprinşi că încalcă legea.
La nivel teoretic, penalizările de la 70 de euro în sus sunt aplicabile fără probleme la nivel european. Până în prezent, problema era legată de modul diferit în care erau tratate aceste contravenţii în cele 27 de state membre.Regula de aur era simplă – şoferul se obligă să respecte normele statului pe care îl vizitează, indiferent dacă le cunoaşte sau nu. Dificultăţile apar în momentul în care unele state aplică puncte pe permisul de conducere şi altele ridică puncte de pe permis, iar unele camere video de monitorizare a traficului nu reuşeau să identifice adresa proprietarului unui autovehicul suprins încălcând legea într-o ţară străină.
Parlamentul European nu a votat încă această lege, care ar permite fondarea bazei de date Eucaris pentru aflarea proprietarului unui vehicul indiferent de ţara în care este îmatriculat automobilul.Primii care şi-au manifestat dezaprobarea pentru noul sistem au fost britanicii, care au declarat că nu vor să dea acces niciunui stat la baza lor de date.
Germanii şi-au exprimat şi ei îngrijorările, deoarece multe state – inclusiv România – utilizează camere fixe care surprind automobilele care rulează cu viteză din spate. Problema este că amenda este trimisă la domiciliul de înregistrare al autovehiculului, dar şoferul nu poate fi identificat pe loc.Via | Motorline.cc
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
-
Bugatti a stabilit un nou record mondial cu modelul său decapotabil W16 Mistral. Noul model este oficial cea mai rapidă decapotabilă de serie din lume, după ce a atins o viteză maximă de 453 km/h. (14.11)
-
Uniunea Europeană, dată în judecată de China, din cauza noilor taxe vamale pentru mașinile electriceChina a dat în judecată Uniunea Europeană pentru implementarea noilor taxe vamale pentru mașinile electrice din țara asiatică. Guvernul de la Beijing a inițiat o acțiune în instanță, în cadrul Organizației Mondiale a Comerțului. (06.11)
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua Dacia Jogger facelift
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Volvo nu renunță la XC90. Va fi produs atâta timp cât va exista cerere
Si sincer...chiar daca-s sofer si fac peste 25.000 km/an...consider ca cel mai mare rau pentru soferul roman ii sa se faca drumuri bune.
Experienta ne spune urmatorul lucru: un drum bun face de 5-10 ori mai multi morti decat drumul rau.
In jud Timis pana acum a fost un drum execrabil (national)...in ultimii 10 ani doar un mort. De aproape un an a fost reabilitat (ii excelent drumul)...prin urmare...au murit 4 persoane.
Timisoara-Lugoj: in perioada in care a fost in curs de reabilitatere...in 5 ani au murit vo 4 persoane. De doi ani ii excelent...si in ultimele 4 luni au murit 3 persoane.
ON-TOPIC In primul rand :
1) alte drumuri;
2) mai putine taxe si in functie de cat de bine este atins pct 1);
3) o legislatie unica
http://www.automarket.ro/stiri/amenda-de-111888-de-euro-pentru-depasirea-vitezei-legale-cu-22-kmh-19039.html