Uniunea Europeană va unifica din 2013 sancţiunile rutiere
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Uniunea Europeană vrea să lanseze baza de date Eucaris în 2013, care va avea scopul de a cunoaşte în permanenţă proprietarul fiecărui automobil înmatriculat într-un stat din Europa. Această bază de date are mai multe roluri, dar principalul este de a trimite amenzile la domiciliul şoferului responsabil pentru încălcarea legii, fie că vorbim de statul de reşedinţă al acestuia sau de un stat pe care şoferul respectiv îl vizitează la volan. Odată cu noua bază de date, Uniunea Europeană doreşte egalizarea sancţiunilor la nivelul Europei, pentru a se asigura că şoferii vor fi pedepsiţi la fel, indiferent unde se vor afla.
Mai precis, şoferii care vor depăşi limita de viteză, vor conduce sub influenţa alcoolului sau a substanţelor supefiante sau nu vor purta centura sunt ţinta membrilor Comisiei Europene. Cei de mai sus, alături de şoferii care trec pe roşu sau folosesc telefonul mobil sau alte dispozitive de comunicare la volan vor fi sancţionaţi la fel indiferent de statul în care sunt surprinşi că încalcă legea.
La nivel teoretic, penalizările de la 70 de euro în sus sunt aplicabile fără probleme la nivel european. Până în prezent, problema era legată de modul diferit în care erau tratate aceste contravenţii în cele 27 de state membre.Regula de aur era simplă – şoferul se obligă să respecte normele statului pe care îl vizitează, indiferent dacă le cunoaşte sau nu. Dificultăţile apar în momentul în care unele state aplică puncte pe permisul de conducere şi altele ridică puncte de pe permis, iar unele camere video de monitorizare a traficului nu reuşeau să identifice adresa proprietarului unui autovehicul suprins încălcând legea într-o ţară străină.
Parlamentul European nu a votat încă această lege, care ar permite fondarea bazei de date Eucaris pentru aflarea proprietarului unui vehicul indiferent de ţara în care este îmatriculat automobilul.Primii care şi-au manifestat dezaprobarea pentru noul sistem au fost britanicii, care au declarat că nu vor să dea acces niciunui stat la baza lor de date.
Germanii şi-au exprimat şi ei îngrijorările, deoarece multe state – inclusiv România – utilizează camere fixe care surprind automobilele care rulează cu viteză din spate. Problema este că amenda este trimisă la domiciliul de înregistrare al autovehiculului, dar şoferul nu poate fi identificat pe loc.Via | Motorline.cc
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Honda este interesată să reia negocierile cu Nissan, însă impune o condiție pentru ca acest lucru să se întâmple. Makoto Uchida, CEO-ul Nissan, trebuie să plece din funcție. (18.02)
-
Ferrari își răsplătește toți angajații cu un bonus de peste 14.000 euro datorită performanțelor financiare din anul precedent. Marca italiană este compusă în prezent din circa 5000 de angajați. (17.02)
-
Potrivit unor noi informații apărute în presa germană, Volkswagen și Audi își vor amâna planurile de electrificare din cauza tranziției lente către mașini electrice. Cele două mărci își vor reînnoi investițiile în modele noi cu motoare termice. (17.02)
-
Noua Dacia Duster Redust Sport: versiune tunată cu preț de peste 50.000 euro
-
Noul Volvo XC60 facelift: sistem multimedia mai rapid și materiale noi la interior
-
Primele imagini cu noul Mitsubishi Grandis, fratele geamăn al lui Renault Symbioz
-
BYD va produce mașini electrice în Europa din octombrie
-
Aceasta este noua Kia EV4: debutează în 27 februarie, în variantă hatchback și sedan
Si sincer...chiar daca-s sofer si fac peste 25.000 km/an...consider ca cel mai mare rau pentru soferul roman ii sa se faca drumuri bune.
Experienta ne spune urmatorul lucru: un drum bun face de 5-10 ori mai multi morti decat drumul rau.
In jud Timis pana acum a fost un drum execrabil (national)...in ultimii 10 ani doar un mort. De aproape un an a fost reabilitat (ii excelent drumul)...prin urmare...au murit 4 persoane.
Timisoara-Lugoj: in perioada in care a fost in curs de reabilitatere...in 5 ani au murit vo 4 persoane. De doi ani ii excelent...si in ultimele 4 luni au murit 3 persoane.
ON-TOPIC In primul rand :
1) alte drumuri;
2) mai putine taxe si in functie de cat de bine este atins pct 1);
3) o legislatie unica
http://www.automarket.ro/stiri/amenda-de-111888-de-euro-pentru-depasirea-vitezei-legale-cu-22-kmh-19039.html