Uniunea Europeană va unifica din 2013 sancţiunile rutiere
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Uniunea Europeană vrea să lanseze baza de date Eucaris în 2013, care va avea scopul de a cunoaşte în permanenţă proprietarul fiecărui automobil înmatriculat într-un stat din Europa. Această bază de date are mai multe roluri, dar principalul este de a trimite amenzile la domiciliul şoferului responsabil pentru încălcarea legii, fie că vorbim de statul de reşedinţă al acestuia sau de un stat pe care şoferul respectiv îl vizitează la volan. Odată cu noua bază de date, Uniunea Europeană doreşte egalizarea sancţiunilor la nivelul Europei, pentru a se asigura că şoferii vor fi pedepsiţi la fel, indiferent unde se vor afla.
Mai precis, şoferii care vor depăşi limita de viteză, vor conduce sub influenţa alcoolului sau a substanţelor supefiante sau nu vor purta centura sunt ţinta membrilor Comisiei Europene. Cei de mai sus, alături de şoferii care trec pe roşu sau folosesc telefonul mobil sau alte dispozitive de comunicare la volan vor fi sancţionaţi la fel indiferent de statul în care sunt surprinşi că încalcă legea.
La nivel teoretic, penalizările de la 70 de euro în sus sunt aplicabile fără probleme la nivel european. Până în prezent, problema era legată de modul diferit în care erau tratate aceste contravenţii în cele 27 de state membre.Regula de aur era simplă – şoferul se obligă să respecte normele statului pe care îl vizitează, indiferent dacă le cunoaşte sau nu. Dificultăţile apar în momentul în care unele state aplică puncte pe permisul de conducere şi altele ridică puncte de pe permis, iar unele camere video de monitorizare a traficului nu reuşeau să identifice adresa proprietarului unui autovehicul suprins încălcând legea într-o ţară străină.
Parlamentul European nu a votat încă această lege, care ar permite fondarea bazei de date Eucaris pentru aflarea proprietarului unui vehicul indiferent de ţara în care este îmatriculat automobilul.Primii care şi-au manifestat dezaprobarea pentru noul sistem au fost britanicii, care au declarat că nu vor să dea acces niciunui stat la baza lor de date.
Germanii şi-au exprimat şi ei îngrijorările, deoarece multe state – inclusiv România – utilizează camere fixe care surprind automobilele care rulează cu viteză din spate. Problema este că amenda este trimisă la domiciliul de înregistrare al autovehiculului, dar şoferul nu poate fi identificat pe loc.Via | Motorline.cc
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Si sincer...chiar daca-s sofer si fac peste 25.000 km/an...consider ca cel mai mare rau pentru soferul roman ii sa se faca drumuri bune.
Experienta ne spune urmatorul lucru: un drum bun face de 5-10 ori mai multi morti decat drumul rau.
In jud Timis pana acum a fost un drum execrabil (national)...in ultimii 10 ani doar un mort. De aproape un an a fost reabilitat (ii excelent drumul)...prin urmare...au murit 4 persoane.
Timisoara-Lugoj: in perioada in care a fost in curs de reabilitatere...in 5 ani au murit vo 4 persoane. De doi ani ii excelent...si in ultimele 4 luni au murit 3 persoane.
ON-TOPIC In primul rand :
1) alte drumuri;
2) mai putine taxe si in functie de cat de bine este atins pct 1);
3) o legislatie unica
http://www.automarket.ro/stiri/amenda-de-111888-de-euro-pentru-depasirea-vitezei-legale-cu-22-kmh-19039.html