Uniunea Europeană va unifica din 2013 sancţiunile rutiere
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Uniunea Europeană vrea să lanseze baza de date Eucaris în 2013, care va avea scopul de a cunoaşte în permanenţă proprietarul fiecărui automobil înmatriculat într-un stat din Europa. Această bază de date are mai multe roluri, dar principalul este de a trimite amenzile la domiciliul şoferului responsabil pentru încălcarea legii, fie că vorbim de statul de reşedinţă al acestuia sau de un stat pe care şoferul respectiv îl vizitează la volan. Odată cu noua bază de date, Uniunea Europeană doreşte egalizarea sancţiunilor la nivelul Europei, pentru a se asigura că şoferii vor fi pedepsiţi la fel, indiferent unde se vor afla.
Mai precis, şoferii care vor depăşi limita de viteză, vor conduce sub influenţa alcoolului sau a substanţelor supefiante sau nu vor purta centura sunt ţinta membrilor Comisiei Europene. Cei de mai sus, alături de şoferii care trec pe roşu sau folosesc telefonul mobil sau alte dispozitive de comunicare la volan vor fi sancţionaţi la fel indiferent de statul în care sunt surprinşi că încalcă legea.
La nivel teoretic, penalizările de la 70 de euro în sus sunt aplicabile fără probleme la nivel european. Până în prezent, problema era legată de modul diferit în care erau tratate aceste contravenţii în cele 27 de state membre.Regula de aur era simplă – şoferul se obligă să respecte normele statului pe care îl vizitează, indiferent dacă le cunoaşte sau nu. Dificultăţile apar în momentul în care unele state aplică puncte pe permisul de conducere şi altele ridică puncte de pe permis, iar unele camere video de monitorizare a traficului nu reuşeau să identifice adresa proprietarului unui autovehicul suprins încălcând legea într-o ţară străină.
Parlamentul European nu a votat încă această lege, care ar permite fondarea bazei de date Eucaris pentru aflarea proprietarului unui vehicul indiferent de ţara în care este îmatriculat automobilul.Primii care şi-au manifestat dezaprobarea pentru noul sistem au fost britanicii, care au declarat că nu vor să dea acces niciunui stat la baza lor de date.
Germanii şi-au exprimat şi ei îngrijorările, deoarece multe state – inclusiv România – utilizează camere fixe care surprind automobilele care rulează cu viteză din spate. Problema este că amenda este trimisă la domiciliul de înregistrare al autovehiculului, dar şoferul nu poate fi identificat pe loc.Via | Motorline.cc
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Guvernul Statelor Unite ale Americii este pe cale să interzică vânzarea de mașini noi cu tehnologie din China și Rusia pe teritoriul său. Aceste mașini nu vor putea fi comercializate din cauză că prezintă riscuri de securitate națională. (15.01)
-
Guvernul britanic condus de Keir Starmer a anunțat că va interzice comercializarea de mașini noi cu motoare termice începând din 2030. Marea Britanie va interzice aceste mașini cu 5 ani de devreme decât fusese stabilit inițial. (09.01)
-
Ferrari 250 LM, mașina care a câștigat Le Mans în 1965, scoasă la vânzare pentru 25 milioane de euroFerrari 250 LM by Scaglietti, mașina care a câștigat ediția din 1965 a cursei de 24 de ore de la Le Mans, a fost scoasă la vânzare. Singurul Ferrari operat de o echipă privată și care a câștigat această cursă ar putea fi vândut cu peste 25 de milioane de euro. (31.12)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- FOTOSPION: Primele imagini cu Skoda Space, un crossover electric cu 7 locuri
Si sincer...chiar daca-s sofer si fac peste 25.000 km/an...consider ca cel mai mare rau pentru soferul roman ii sa se faca drumuri bune.
Experienta ne spune urmatorul lucru: un drum bun face de 5-10 ori mai multi morti decat drumul rau.
In jud Timis pana acum a fost un drum execrabil (national)...in ultimii 10 ani doar un mort. De aproape un an a fost reabilitat (ii excelent drumul)...prin urmare...au murit 4 persoane.
Timisoara-Lugoj: in perioada in care a fost in curs de reabilitatere...in 5 ani au murit vo 4 persoane. De doi ani ii excelent...si in ultimele 4 luni au murit 3 persoane.
ON-TOPIC In primul rand :
1) alte drumuri;
2) mai putine taxe si in functie de cat de bine este atins pct 1);
3) o legislatie unica
http://www.automarket.ro/stiri/amenda-de-111888-de-euro-pentru-depasirea-vitezei-legale-cu-22-kmh-19039.html