Uniunea Europeană propune înlocuirea vignetei cu o taxă de autostradă stabilită în funcție de emisiile de dioxid de carbon

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Luni, 24.04.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Comisia Europeană vrea să introducă un sistem prin care taxarea pe autostrăzi să se facă în funcție de emisiile de dioxid de carbon și să elimine astfel vignetele.

În prezent, statele europene utilizează două sisteme de taxare diferite pentru utilizarea drumurilor naționale și/sau a autostrăzilor. Statele din centrul și estul Europei, inclusiv România, utilizează preponderent vignete, pentru care șoferii plătesc o anumită sumă de bani în funcție de perioada de timp pe care o vor petrece într-o anumită țară. Celelalte state mizează pe taxe impuse pe unele autostrăzi în funcție de distanța parcursă, așa cum se întâmpla în țări precum Spania, Franta și, din septembrie, Germania.

Comisia Europeană vrea însă să implementeze un sistem unic valabil pentru tot teritoriul Uniunii prin introducerea unui sistem de taxare unic pentru autostrăzi.

Urmareste Automarket
Măsura vizează atât mașinile, cât și utilitarele, autobuzele și camioanele, iar prețurile vor depinde de cantitatea de dioxid de carbon emisă de fiecare vehicul.
Astfel, mașinile mai poluante vor plăti mai mult, în timp ce mașinile cu emisii mai mici de dioxid e carbon vor suporta taxe mai mici.

În plus, în cazul adoptării unui astfel de proiect, vignetele ar urma să fie eliminate. Transportatorii consideră însă că ideea nu este bună, întrucât vignetele actuale sunt mai ieftine și mai ușor de achiziționat de către șoferi.

Pe de altă parte, în cadrul proiectului se menționează că țările care nu percept încă taxe de autostradă, așa cum este și România, nu sunt obligate să treacă la noul sistem. În schimb, dacă ar urma să introducă taxă pe autostrăzi în viitor, ar fi nevoite să aplice sistemul european și să elimine vignetele. Proiectul va fi publicat oficial în 31 mai și are nevoie de acordul Parlamentului European și al celor 28 de state membre pentru a intra în vigoare.

Via Automotive News

Comentarii (6)

  • Mamă, da' ce repede ne-am supărat! Ați sters repede comentariul. Domnul Popescu nu suportă critica. Dar tastatura lui să suporte articole la kilogram! Înainte de aerele astea, ar trebui să fie atent la ce trântește pe aici. E prima lui responsabilitate, dacă are așa ceva.
    5 1
  • Iar idioțenia de a judeca poluarea doar după emissiile de CO2?
    După atâta scandal pe tema poluării, cred că și un copil de 10 ani a-nțeles că dieselul e cel mai poluant, iar regula CO2 îl favorizează. Deci au ai dracu' nemți un lobby extrem de eficient dacă impun imbecilitatea asta.....
    8 2
  • Vă rog să corectați următorul text:

    "în timp ce mașinile cu un consum redus de dioxid e carbon vor suporta taxe mai mici"

    Acum m-am exprimat suficient de politicos?
    1 1
  • alt kk-t made in ue
    bai frate,da incep s-o iau razna,taxe la stinga,taxe la dreapta,taxe in fata ,taxe in spate...eu ppropun ca fiecare gospodarie(sa fiu in ton cu noua moda a rahatului "made in romania") sa aiba cite o tiparnita de bani..EVIDENT CU TAXELE de rigoare
    10 0
  • in primul rand europenii sa ne lase sa construim autostrazi!!
    si sa dispara rostia cu co2 de la masini. masinile polueaza prin noxe, iar dieselul e cel mai poluant. dieselul ne omoara la propriu.
    4 0
  • Europenii nu ne lasa sa ne facem autostrazi? Serios? Ei ne dau bani, ne roaga sa ne legam de autostrazile lor, dar avem incompetenti si egoisti la conducerea tarii. Ai vazut harta de autostrazi din europa? O tot plimba pe ecran televiziunile de pe la noi. Zici ca e desert Romania, abia se vad doi viermi verzi pe suprafata tarii.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru