Mașinile noi, echipate cu motoare termice, ar putea deveni istorie pe continentul european din 2035. Cel puțin asta se arată într-un document intrat în posesia celor de la Bloomberg.
Comisia Europeană are mai multe soluții pentru a lupta contra problemelor climatice. Una dintre ele ar fi reducerea cu 65% a emisiilor produse de mașinile noi până în 2030. Mai mult, din 2035, Uniunea Europeană ar putea chiar interzice vânzările de mașini noi, echipate cu motoare termice, pe Bătrânul Continent.
Totodată, forul de conducere al UE vrea să elaboreze un set de reguli care să oblige țările membre să dezvolte și mai mult infrastructura necesară încărcării mașinilor electrice.
Europa intenționează ca, până în 2050, să devină primul continent cu zero emisii. Înainte de asta, însă, Uniunea Europeană vrea să reducă cu cel puțin 55% gazele cu efect de seră până în 2030.
În prezent, mașinile de pasageri reprezintă aproximativ 12% din totalul emisiilor de CO2 din Uniunea Europeană.
via Bloomberg
Valoarea reziduală a mașinilor cu motor termic va scădea deja enorm încă din 2030..
Cu alte cuvinte, constructorii auto vor trebui deja din 2030 să ia în calcul faptul că mașinile produse de ei nu vor mai fi căutate pe piața SH în 2035..
Cumplit pentru rețeaua de vânzări, cumplit pentru tot lanțul de distribuție...
Nu ar fi mai inteligent sa ne gandim intai la cele 88% ?
Ştii că din 2021 nu poţi să faci casă nouă în UE fără să respecţi anumite standarde de mediu?
Suntem si noi obligati sa respectam NZEB, dar sa stii ca nici prin afara nu i-am vazut sa se gandeasca prea mult la NZEB. Asa ca mai coboara vesticii de pe piedestal ca ...
De unde stiti de standardele din vest? Ati depus ceva documentatii sau ...? Si nu sunt ironic dar vreau sa aflu din experienta voastra.
@CiprianBi, întrebările tale se cunună cu pura normalitate (nu cu ardenta curiozitate), însă ştii prea bine că (ţi) le pui absolut zadarnic…De ce? Fiindcă – magnum argumentum – astăzi “normele” (inclusiv curentele de gândire aferente tuturor domeniile existenţiale) sunt dictate din tenebre…Cu alte cuvinte, eternului veleitar în A IMITA (cu sens de A MUTILA) statu-quo-ul divin al vieţii telurice i s-a conferit de Sus putere de…legiuitor. Ceea ce anulează din start rostul întrebării cu substrat invariabil filosofic “DE CE?”.
A, dacă ţinem noi morţiş să forţăm elaborarea un răspuns (care oricum, prin definiţie, nu ne poate fi favorabil), atunci putem afla (fără să ni se garanteze însă că vom şi conştientiza) că pur şi simplu omenirea culege ceea ce a semănat…
Într-un fel sau altul, impostura din om trebuia să “germineze”, dacă nu cumva să atingă paroxismul (“progresului”, desigur).
Însă te vor ”amenda” de-ți sar capacele prin impozite, până ajungi să-i dai foc singur dacă n-are ștecher... deși predicțiile cu termen 15-30 de ani îmi par apă de plouă.
Hai să presupunem totuși că UE va mai exista p-atunci, fie și horcăind călare pe mormane de hârțoage restrictive.
Cât de idioți ne cred însă ca să punem botu la aberații tip ”continent cu emisii zero”?
A, poate doar dacă ne interzic și expirația - chestie posibilă doar la 2 metri-n subsol.
Fiindcă fie și doar vânturile emise de viitorii vegani prin decret vor conține metan+CO2 cât nu poate neutraliza Greta nici cu deștele-n priză.
Dincolo de glume, frenezia repetării obsedante a pseudo-știrilor ăstora presimt totuși că va avea efecte opuse celor urmărite.
Iar cruda, implacabila realitate a blocării de la sine a electro-maniei la atingerea a max. 10% din parcul auto global va suna ceasul deșteptării.
Tardiv poate, fiindcă e plauzibil și ca parcul auto să fie redus de fapt la 10% din cel de-acum, iar mai mult de 10% dintre trăitori vor fi ajuns deja noduri într-o rețea centralizat-controlată, cu update-uri over-the-air și la nivel celular.
Ne - adică VĂ așteaptă vremi interesante, primitivul de Je fiind fericit că sigur nu le mai apuc.
1) până în/din 20XY;
2) elaborarea unui răspuns.
Lăsând preţurile deoparte, momentan.
Cum ar fi să stai la bloc (nu la casă, că e simplu) şi pleci cu maşina (nu ai încărcare la bloc) şi ajungi la servici.
Acolo să ai chargere şi o laşi la încărcat ziua, doar dacă ai nevoie (dacă foloseşti doar în oraş, o singură încărcare duce minim 10 zile de condus în oraş)
Ei bine, pleci acasă, conduci, nu tu noxe, totul ok.
Este ok? Este bine?
Apoi la drum lung, să încarce în 15-20 de minute, atâţi kwh cât să duci minim 250 km și chiar iarna.
În România, fără autostradă ai o medie de 70 km/h deci 250 km îi faci 3 ore jumate.
O pauză de 15 minute la 3,5 ore nu e grav.
Sau pe autostradă ar fi 2 ore, nu 3,5 ore.
E ok? E bine?
Apoi ca întreţinere, ce să îi faci, că... nu prea ai ce să întreţii la ea, ulei de motor nu trebuie schimbat, injectoare, bujii, sonde lambda, etc ci doar bucşe, plăcuțe frână, etc
E bine? E ok?
De aceea zic, care este marele dezastru când vor fi interzise termicele?
Când de fapt e un bine, vom mai sănătoși.
Cine are diesel, o poate folosi până când vrea, până o să o dea la REMAT.
E bine? E ok?
Eu aş zice că da, voi ce spuneţi?
De aia nu a construit autostrăzi. A știut că viitorul este transportul public și a dezvoltat rețeaua feroviară care trebuia electrificată în întregime.
A făcut Dacia 1300 cu motor de 54 cp. Ce nevoie aveți de mai mult? Uite, viteza maximă în orașe devine 30 km/h. Dacia 1300 e mașină de raliu în comparație. Avea viteza maximă de 144 km/h. Un supercar.
A dezvoltat producția de energie curată, a construit sisteme hidroenergetice, a costruit centrala nucleara de la Cernavodă. Toate cu emsii zero de CO2.
Știa el ce știa.
Măsura circulării alternative a mașinilor cu numare pare și impare vi s-a păruit aiurea în anii 80?
S-a aplicat în Franța în 2014, la 25 de ani de la moartea răposatului.
L-am împușcat degeaba.
Viitorul va fi cel imaginat de el, adică unul luminos.
Făurim omul nou, care nu mai are nimic, nici religie, nici naționalitate, nici proprietate, nici... sex.
Un om fără orientare... de niciun fel.
Un om comunist.
Deci, dragi tovarăși, trebuie să avem viziunea înaintării europei socialiste, ăăăă UE, pe cele mai înalte culmi de progres și civilizație, spre comunism!
@Edikkk și nu numai: Omule, chiar nu poți scrijeli dincolo de coaja triumfalistă a e-manipulării?
...Electrificare_care, repet, nu-i o soluție rea pentru depoluarea traficului URBAN... dar cam atât.
Și (nu doar după mine) n-ar trebui generalizată ca soluție de mobilitate ”deus ex machina”.
Pariez deci că n-ai idee despre experimentele lui Gariaev & Co - ăia de-au demonstrat plasticitatea ADN-ului sub influența ”nevăzutelor” adică a EM = a electromagnetismului.
Corentu” deci e marea miză, fârtate!!! Care trebuie musai să treacă pe lângă... și prin noi.
Fiindcă dublul-helix se comportă nu doar ca o înșiruire de adenină-citozină + timină-guanină cu niște fosfor p-acolo-șa, ci mai ales ca o... ANTENĂ.
Te-ai... înțepat :-) deci care-i chichirezul? (nu-ți dau mai multe detalii despre cum anume vei putea fi upgradat ȘI TU over-the-air odată cu Zoe/Spring a ta , că mă exmatriculează boții UE din Univers :-)).
Presupun că nu - deocamdată cel puțin, așa că iau pauză de comentat până-n Crăciun, ca să-ți (re)vină mintea la locul ei.
...Loc care s-a demonstrat de fapt că nu-i în gămălia fiecăruia, ci delocalizată altundeva, de unde neuronii cu rol doar de dispeceri o actualizează, la valori incredibile de până la 1,5 petabiți !!!.
...Prin puterea Unuia despre care Rainer-Maria Rilke spunea inimitabil de bine:
”Dar este Unul care ține-n mână
Căderea asta nesfârșit de blând”...
https://www.youtube.com/watch?v=5qQLeDImhLk
Tot ne zici de sonde, bujii si injectoare. Nu se schimba alea asa des, sa-ti dea peste cap bugetul.
Sunt complexe masinile termice, dar momentan se pot repara relativ usor.
Cele mai mari cheltuieli nu sunt la motor, sunt tot acolo unde si electricele trebuie sa decarteze.
Electricele au si ele lichid de frana, au antigel si unele au ulei in transmisie(daca au) - pe parte de fluide.
Si dupa 10 ani(cu aprox) trebuie schimbate bateriile si se duc toate calculele legate de costuri.
E frumos cu electrica, dar nu e totul doar roz.
Atentie acum,un singur vapor imens raportat la o masina care are consumul de 7l/100 km,ia sa vezi ceva.
"the result indicated that one large container vessel in the open sea emits as much sulphur as about 19 million cars in city traffic."
Haida,te bagi,Vin la tine la Braila sa ne legam cu lanturi de barje si sa protestam impotriva lor?
Nu că ar fi prima dată...
Acum câteva luni parcă ziceau ca producătorii auto să implementeze instalații GPL pe mașini să încurajeze pe ăsta mic și prost să fie ECO...
Gata și cu GPL ? Și ăla poluează așa este?
Au aruncat în diesel că este cel mai nociv, după au spus să cumpere toată lumea benzină...
Lumea începuse să cumpere benzină, stai că iar nu a fost bine, e prea multă benzină, că și asta poluează, dar poluează mai tare ca dieselul în "statistici"
Toată lumea să cumpere hibride clasice sau plug in...
Stai că nici astea nu-s bune și astea poluează, toată lumea de acum EV...
UE, vezi că o să te trezești cu tăbliță suedeză (pentru cei ce știu la ce mă refer) dar de data asta o să fie o tăbliță continentală....că prea proști ne credeți, iar dacă se supără ăsta micu ce ține economia, te-a luat mama dracului
Africa cu ai ei 1-10$ pe zi???
Africa care toată are 2% din PIB mondial??
Voi nu aţi fost niciodată bărbaţi adevăraţi şi se pare că nu veţi fi niciodată.
Niciodată răspuns clar la întrebări, niciodată fapte, numai plânsete de babe obosite.
Patetici deja e puţin, laşi.
PS cocaina este interzisă peste tot în lume, deşi a fost acum foarte mult timp destul de legală.
A fost rău că a fost interzisă? A fost bine?
Clar că a fost bine că a fost interzisă, pentru că făcea rău.
Fumatul (tutun) la fel în locurile publice.
Dar cu unii laşi care nu recunosc realitatea încălzirii globale sau care ţipă că li se i-au drepturile, când de fapt se opreşte un abuz asupra altora...
Laşitate se cheamă.
0% bărbaţi.
1 Nigeria 448.1 billion USD
2 Egypt 374.89
3 South Africa 351.4
...Romania 250.01
Sa mor de mila coloratilor,de saraci ce sunt au sarit de un miliard populatie de la cateva sute acum 50 de ani.
Acesta este și motivul pentru care comentez mai rar, este exasperant acest "buletin de știri ", zi de zi același lucru, Bruxelles trebuie sa-și schimbe strategia de marketing, nu toată lumea este idioata.
Şi pentru individul care nu e în stare să îşi aleagă un alias, nickname, te faci de râs e puţin spus... tu vorbeşti de PIB, dar ce populații au Niger, Egipt?
PIB / capita contează
North America 49,430
Europe 31,020
Asia 7,850
South America 6,720
Africa 1,860
Ca venit mediu împarţi la 12, tai taxe şi TVA, foarte generalizat, doar ca idee ajungi la Africa cu 1860 / 24 = 94 dolari pe lună, adică un 3 dolari pe zi
Cloaca anti UE şi fără creier s-a activat şi acţionează exact cum s-a prevăzut.
Și să-ți dorești să te întorci la perioada actuală.
Treburile se observă că merg din ce în ce mai "bine" începând cu 2012 în orice domeniu.
Dacă tu crezi că liderii lumii chiar le pasă sau le vor păsa pe viitor de populație te cam înșeli prietene.
Voi ăștia care susțineți sus și tare efectiv propaganda asta băgată pe gât cu forța cu EV, voi credeți că dacă vor dispărea mașinile pe combustibil fosil, gata, dispare cancerul, bolile pulmonare, se regenerează planeta etc..
Voi asta credeți ? Voi chiar atât de ușor de spălat pe creier sunteți ?
Treburile se vor complica din ce în ce mai mult, este doar o chestiune de timp.
Cât timp nu aveți cunoștințe, prieteni ce sunt prin domenii auto, industrie auto și alte domenii industriale, nu aveți nici un drept să vă dați cu părerea.
Vreți să vedeți câte nepotisme sunt prin Franța, Germania ?
Cum unii câștigă milioane de euro lunar, fără să aibă nici o cunoștință de un domeniu, că deh a fost băgat băiatul prin intervenție politică..
Vedeți la Renault prin Franța, Vedeți la Mercedes prin Germania..
Oricum voi o să rămâneți așa setați, exact cum vi se ordonă, așa o să faceți.
Și ghiciți ce, poluarea tot va exista, mai multă, mai agresivă și tota aceeași Mărie va fi, doar că cu o altă pălărie.
E clar ca trendul este sa se mearga pe motoare electrice si baterii. Intrebarea este cati ne vom permite o astfel de masina si daca exista infrastructura necesara incarcarii lor. Daca nu se vor dovedi viabile, va trebui sa descoperim alte tipuri de motoare/surse de energie. Trebuie doar sa cautam ;)
UE sa faca bine sa discute cu statele super industrializate ale lumii, sa se reduca poluarea, si nu sa dea in cap oamenilor ca mai conduc masinile cu ICE, ca nu acolo este problema.
Multe tari din lume cu populatie de cateva ori mai mare ca a intregii Europe (nu doar EU), folosesc inca masiv mijloace de locomotie cu motoare in 2 timpi (scutere si barci). Aia polueaza atat in aer cat si in apa. Pai noi europenii suntem la ani lumina ca tehnologie antipoluare, pe cand pe restul lumii ii doare in paispe...
Apoi, sa o luam pe partea de industrie. Industria pescuitului oceanic care distruge fauna marina care capteaza foarte mult din CO2 emis nu este deloc luata in vizor. Pai mno, acolo e in apa, nu se vede, nu se stie, dar efectele asupra mediului sunt uriase. Sa nu mai spunem de pescuitul agresiv al rechinilor, care pentru aripioarele de rechin atat de dragi chinezilor produc un dezastru biologic greu de reparat. Apoi industria agricola, care desi produce surplus de hrana continua sa defriseze paduri pentru a le transforma in pamant agricol. Sunt imagini pe Google Earth, care cu un time laps arata foarte usor defrisarile masive de peste tot in lume.
Si mai sunt multe alte asemenea lucruri care se intampla peste tot in lume, tot felul de industrii poluatoare care trebuie reglementate.
Nu mai departe de Bucuresti, sunt localitatile alea in care se ard deseuri la greu, deseuri venite culmea din acea uniune care acum vrea sa ne bage cu forta pe gat EV-urile. Pai fac 2-3 bulibasi de-astia o poluare intr-o saptamana cat nu se face in tot Bucurestiul intr-un an cu toate masinile la un loc. Despre ce vorbim?
Sunt atat de multe alte lucruri care trebuie rezolvate si puse la punct, incat chestia cu masinice cu ICE sunt de rasul curcilor. Dar mno, da bine la propaganda tiraniei Eco.
As putea sa continui pana maine ca sa arat ca metodele UE sunt complet gresite si ca problema adevarata nu este la utilizatorii de masini cu ICE, ci in alta parte. Eu sper ca totusi populatia UE (majoritatea, nu radicalii eco) sa inceapa sa isi faca auzita vocea si sa nu permita sa fie calcata in picioare de niste politicieni obtuzi si corupti.
Mamăă ce de experți si ce de previziuni!!!
Mă, voi nu aveți "servici"?
:))))
Pentru generațiile următoare, un automobil va fi cu adevărat un lux!
2. Rezolvarea constă in educație, tehnologie și consens.
https://www.solarpowerportal.co.uk/news/lidl_commits_to_installing_solar_on_all_new_stores_as_it_targets_carbon_neu
Vor fi schimbari in toate sectoarele economice! Sunt atâtea de facut! Important este sa incepi de undeva si cineva sa coordoneze retehnologizarea!
Ce-ai cu noi, bă? Pentru ce să dăm cu var?
Tipic românesc!
https://www.sandiegouniontribune.com/business/story/2020-12-11/california-has-banned-the-sale-of-new-gasoline-powered-vehicles-by-2035-can-it-get-there
Eu tot incerc să vă explic că toată lumea civilizată ia aceleași masuri, că se stimulează noi tehnologii, ca inclusiv avioanele si tractoarele vor fi electrice si ca bateriile vor evolua simțitor in perioada următoare!
https://www.japantimes.co.jp/news/2020/12/03/business/economy-business/japan-gasoline-cars-ban/
https://thenewdaily.com.au/finance/finance-news/2021/03/18/electric-vehicle-subsidies-petrol-ban/
https://www.thedrive.com/news/41353/canada-will-ban-new-gasoline-and-diesel-car-sales-in-2035
https://www.kedglobal.com/newsView/ked202011240006
https://www.detroitnews.com/story/business/autos/2020/10/22/federal-bill-seeks-ban-gas-powered-vehicles-2035/3726009001/
Vor conduce doar Mercedes-uri argentiniene! - Argentina nu produce Mercedes.
Vezi că America a dat startul electrificării prin Tesla! Toți producatorii consacrați de automobile renunță la motoarele cu ardere internă!
Dar așa este când nu călatorești, nu știi ce se intâmplă in alte părți și ai impresia că ulița ta este centrul universului!
Voi chiar nu pricepeti ca e groasa!
Toti s-au asezat la masa si au hotarat ca in 15 ani se renunta la motoarele cu ardere interna!
Toti: SUA, Australia, UE, Japonia, Coreea de Sud, Japonia, Noua Zeelanda, Canada, UK, Norvegia, Elevetia si Africa de Sud!
Nu este o masura adoptata doar de UE!!!
https://m.youtube.com/c/MechanicSteve/videos
https://m.youtube.com/channel/UC64FbxoHfUWd5hykYk5_BvQ/videos
Cititi postarea de mai sus:
Franta 13.07.2021, 20:36
Iata ca tarile "civilizate" s-ar putea sa doreasca sa nu mai fie atat de civilizate. Ha ha