După un şir lung de controverse şi discuţii, Uniunea Europeană a stabilit ţintele de emisii pentru maşinile noi care vor fi vândute în anul 2020, de data aceasta şi cu sprijinul Germaniei.
Întârzierea de un an de la aplicarea întreagă a normelor de CO2 a fost o înlesnire nenecesară pentru a mulţumi producătorii de automobile de lux din Germania. Chiar şi aşa, înţelegerea este bună pentru mediul înconjurător.
Greg Archer
Specialist în vehicule nepoluante pentru grupul de lobby Transport şi Mediu din Bruxelles
Parlamentul European a votat astăzi noile norme de emisii pentru automobilele care vor fi vândute în anul 2020. De data aceasta, instituţia din Strasbourg a luat o decizie în colaborare cu statele care au mai mulţi producători de automobile, cum ar fi Franţa şi Germania, pentru a proteja afacerile respective fără a afecta mediul.
Noile reguli europene prevăd ca 95% dintre maşinile noi vândute în 2020 să aibă emisii de CO2 de maximum 95 de grame pe kilometru. Abia din 2021 va fi obligatoriu ca toate maşinile noi vândute în anul respectiv să emită 95 sau mai puţine grame de
CO2 pe kilometru.
Cu toate că ecologiştii care făceau lobby în Parlamentul European pentru norme mai stricte de mediu nu au fost mulţumiţi pe deplin de această decizie, aceştia spun că decizia finală este în continuare agreabilă pentru mediu, economia europeană şi şoferii din Europa.
Reducerea emisiilor de CO2 ale maşinilor noi vine la pachet cu reducerea consumului de carburant al acestora, ceea ce aduce economii semnificative pentru şoferii vehiculelor respective, urmând o economie de 27% în următorii şase ani în ceea ce priveşte consumul efectiv de carburant, nu şi costul acestuia. În comparaţie cu normele de
CO2 din 1990, planul pentru 2020 aduce emisiile vehiculelor la o cincime faţă de pragul respectiv.
Angela Merkel a fost unul dintre politicienii care a susţinut amânarea momentului în care toate maşinile noi vândute în Europa vor trebui să aibă
emisii de CO2 sub 95 grame pe kilometru. Cancelarul german a fost presat de producătorii premium din ţara pe care o conduce.
Aprobarea finală a noilor norme va veni peste câteva săptămâni, dar guvernele europene şi-au arătat deja sprijnul pentru noua ţintă. Germania a fost cel mai mare oponent al noilor ţinte de
emisii CO2 pentru maşinile noi, ţara fiind cel mai mare producător de automobile din Europa, având mai mulţi producători premium şi de volum care ar fi suferit financiar de pe urma acestei măsuri decât ar fi suferit omologii lor din alte ţări.
Via AutomotiveNews (înreg.)
BMW ar trebui sa revina la arhitectura motoarelor de anii 90' cand motoarele cu 6 cilindri aveau o cilindree de 2L.......V8-urile erau de 3L si V12-le era de 5L
Cu asemenea arhitectura ar fi posibila o configuratie mai eficienta urmand ca V12-le sa fie 'confectionat' prin 'lipirea' a 2-a '6-in-line' care la randu lor ar putea fi taiate in 2 sa faca un motor de 1L 3 cilindri care ar fi bun pt. seria 1,seria 3 si majoritaeta modelelor Mini
@tinta de emisii ... daca nu punem pe hartie si o norma corespunzatoare de testare a masinilor putem sa fim 1000000% siguri ca un hibrid cu acumulator de 3kW si 50CP electrici va trece testul ... cu toate ca are un V12.
In alta ordine de idei nu oricine isi va permite o masina hibrid. Deci vom ajunge la stadiul in care marea masa se va plimba in cel mai bun caz cu masini cu motoare de drujba ce se vor defecta la fiecare 50.000km si le va trebui RK (reparatie capitala) ca nu vor mai fi asa fiabile datorita abundentei de sisteme, senzori si a multor piese noi aflate prin motor fata de unul clasic cu aspiratie naturala. Iar pustii bogati vor fi cu hibride gen S 300 hibrid sau alte masini asemanatoare. Ca S500 nu va mai fi. Iar din acest motiv gigantii auto europeni se vor muta cu piata de desfacere exclusiv pentru pietele de pe celelalte continente cu toate ca si acuma au o piata mare acolo.
Va pupa Jean,
e mult mai interesant un 6 in linie de 2L decat actualele motoare de 2L si 4 cilindi de la bmw(328 de exemplu)
Daca si calculatoarele ar fi evoluat la fel de rapid atunci telefoanele noastre n-ar fi incaput in casa poporului.
esti usor blocat intr-o mentalitate de tipul "dupa mine potopul" si reduci toata industria automotive la niste foarte subtirele cunostinte pe care crezi ca le stapanesti despre lumea asta.
nimeni nu isi va permite hibrid? Tin sa te anunt ca automobilele de tipul asta vor deveni si mai ieftine (in primul rand prin crestera performantelor) odata cu trecerea anilor si aparitia concurentei. Cat despre motoarele de drujba.....aceeasi si aceeasi tampenie scoasa dintr-o minte care nu stie ca istoria asta a automobilului a cunoscut inclusiv curse de F1 cu motoare nu mai mari de ale Daciei de pe vremea lu' nea Nicu.
Cat despre mutatul pe "celelalte" piete. Mie teama sa te intreb care sunt acele alte continente. Or fi pe Luna? sau pe Marte?
Tu nu vezi padurea din cauza copacilor.
Jean, si eu te pup. De noapte buna!
Exact ca la energia electrica: consumam acum cativa ani 400kw/luna la 30bani/kw si acum cu becuri SMD LED si super economice Philips consum 200kw/luna la 60bani/kw
Sa va ia draq pe toti!!!
Si in privinta continentelor cred ca se referea la America, Asia, Australia si de ce nu Africa, pt ca au si dictatorii de pe acolo garaje pline cu bentley, rools, etc.
- toate motoarele de putere mare (si cilindree mare) vor fi inglobate in sisteme hibride - vezi Porsche 918.
Pe hartie vor avea consum si emisii foarte mici, dar in realitate, dupa consumarea energiei din acumulatori, vor merge in modul ardere interne, cu un consum usor crescut, datorite masei mai ridicate a autovehiculelor hibride.
Et voila, vedeti ce usor se rezolva problema emisiilor...
stiai ca sistemele hibride nu lasa niciodata ca acumulatorul sa sece, nu? Unitatea centrala calculeaza tot timpul resursele bateriei astfel incat aceasta sa nu se descarce si sa devina un simplu balast inutil.
Ar putea sa existe situatia spusa de tine doar daca echipa care se ocupa de hibridele de putere ar fi cea mai tampita din lume.
Noroc ca inginerii de tipul asta nu sunt decat pe forumuri.
solutia este: vor schimba CONDITIILE DE TESTARE.
se simte nevoia unui combustibil care sa contina mai putin carbon. benzina va fi dopata cu hidrogen.un fel de sifon.