Ungaria este un adevărat El Dorado pentru constructorii de automobile, iar motivele sunt destul de simple. Țara vecină are o rețea extinsă de autostrăzi și căi ferate, are o forță de muncă pregătită și oferă subvenții guvernamentale.
Tocmai din aceste cauze, producători ca Audi, BMW, Mercedes-Benz, Stellantis și Suzuki au decis să deschidă uzine în Ungaria. Unele foarte aproape de granița cu România, cum este cea de la Debrecen (BMW) sau Kecskemet (Mercedes-Benz).
Nu mai este nicio noutate că mai mulți producători de automobile din China au pus ochii pe Europa. Un exemplu bun sunt cei de la BYD.
Potrivit celor mai recente informații, BYD intenționează să deschidă o uzină pe Bătrânul Continent, iar decizia internă ar fi fost deja luată. Unde va fi construită fabrica? În Ungaria. Aceasta ar putea fi și explicația pentru vizita premierului ungar Viktor Orban în Shenzen, unde s-a întâlnit cu președintele BYD, Wang Chuanfu.
Până în acest moment, BYD a refuzat să emită un răspuns oficial, dar a precizat, totuși, că acesta va veni până la finalul anului.
În 2022, uzinele din Ungaria au produs 453.350 de vehicule, dintre care 452.551 au fost autoturisme.
Fabricile auto din România au livrat, tot în 2022, circa 510.000 de vehicule.via Economica
Mi se pare in continuare incredibil cum un continent intreg alege sa-si saboteze pe fata propriile interese la comanda hegemonului pe care il doare in dos de supusi. Marea Germanie, a treia economie a lumii se duce la fund sabotata de un razboi pe care nu si l-a dorit si cu care nici nu are vre-o legatura. Ata ete, "ne scufundam uber alles".
Apropo, asa aarata titlul stirii pe un alt site auto "Producătorul chinez BYD vrea să construiască o fabrică în Europa, iar Ungaria pare să fi fost ţara aleasă, România fiind din nou ocolită" (site-ul are acelasi nume ca AM doar ca scris in romaneste si este din Moldova). Poate mai trage si AM cu ochiul la fratii moldoveni sa vada cum se face presa auto adevarata nu doar tradus articole care le convin si vanat deplasari. Aa, si sters comentarii ca e sport national pe AM.
Titlul de pe AM pare sa se bucure de reusita Ungariei in loc sa deplanga atitudinea Romaniei pe acest subiect: "Ungaria, un adevărat El Dorado pentru producătorii auto: chinezii de la BYD pregătesc o fabrică".
Și nu ma lua cu "e proști". E proști liderii partidelor care se bat cu caramida în piept ca sunt europeni și vor schimbare, o țară ca afara, dar nu reușesc sa cuvinga decât o mana de oameni, aceeași de fiecare data.
Dacă vor schimbare atunci sa se exprime pe limba fiecăruia, de la prost la deștept, de la sărac la bogat. Nu sa își dea ifose de superiori în bula lor pe Facebook, în timp ce încasează salariu de europarlamentari.
- siteuri de productie mai apropiate de pietele de desfacere
- infrastructura potrivita
problema e mai veche decat o simpla "si Romania unde este"?
pe de alta parte o economie bazata pe o categorie industriala aflata intr-o proportie usor dezechilibrata fata de restul ramurilor este o economie vulnerabila socurilor din domeniu
Ultimul presedinte ales a fost Iliescu in 2000. Dupa aia au fost doar marionete fardate si impachetate frumos prin inginerii sociale inovative. Uita-te la nulitatea de ficus cum a fost "produs" peste noapte si cum s-a retras Antonescu pentru ca nu era cel ales de "ambasade". La fel va fi si la anu, se va scoate din joben un presedinte "roman" care sa administreze interesele hegemonilor pentru urmatorii 10 ani. Un presedinte adevarat nu are nici o sansa fara "bifa" hegemonilor.
@14:23
Daca tu crezi ca noi am inventat "vita nobila" esti cel putin "idealist". La primaria Parisului, comisioanele in cuantum total sunt intre 100 si 200 milioane euro anual sub varii forme, ca nah, un oras asa mare cu istorie, turistic, industrial nu se administreaza doar cu salariu. Cifra o stiu de la un parizian care balea de ani buni pe la usile administratiei. Iar in America spaga si traficul de influenta sunt trecute in constitutie sub numele pompos de "lobby".Si ce sume, si ce bani se invart pe acoloooooo.
@14:45
Romania mai are mult pana sa devina monoindustriala. Inca o fabrica de masini in majoritate asambloare nu ar fi o problema din punctul asta de vedere. Mai rau sta Germania cu industriile de masini, utilaje si petrochimie care fac impreuna peste 50% din PIB. Si ambele au fost grav lovite de criza energetica care e defapt un eufemism pentru desprinderea de enrgia rusa ieftina.
Ultimul presedinte adevarat a fost iliescu, restul marionete? Ha ha ha,
Dar de pingelica ce parere ai? Mare om nu? Eram o tara respectata si suverana.
Asa e prietene, occidentul asta capitalist corupt e pe marginea prapastiei in frunte cu hegemonul
Despre mareata rusie si inteleptul ei conducator nimic nimic?
Hai, sunt sigur ca ai ce sa ne impartasesti.
Ha ha ha
analfabet detected.
Am zis ultimul presedinte ALES. Dupa aceea ne-a fost ales presedintele prin metodele binecunoscute de fardare si periere a alesului si demonizare a nealesilor.
Defapt daca stau bine si ma gandesc, si Iliescu a fost produs in laboratoarele KGB asa ca singurul presedinte intr-adevar ales de romani a fost Constantinescu.
Nah, asa e cand esti la periferia imperiului, iti sunt "alesi" lideri care deservesc in primul rand interesele imperiului si daca mai raman ceva resurse, si interesele periferiei.
Nu-ti fa griji de Rusia ca nu prea misca nik pe aici. Nu e loc si ii ajunge ca ne-a stapanit 50 de ani. Poate ai uitat cat de "democratic" s-a facut imparteala prazii de razboi la Yalta intre Churchill si Stalin.
Continui sa rostogolesti propaganda putinista.
Adica nici aialalti nu sunt mai buni, ca ne-au vandut la Ialta, etc. Ca liderii Romaniei sunt stabiliti la Bruxelles sau la Washington. Trolache, plimba ursu. Rusia misca bine pe aici prin troli subtili ca tine. Sau poate ma insel si nu esti decat un idiot util.
Fii cuminte si nu mai cutreiera saituri care nu-ti confirma prejudecatile ca poate ti se sparge vreo vena. Mergi mai degraba la hohotnews ca acolo sunt tot timpul teme de tinut pulsul sus de nici nu mai ai nevoie de cafea.