Ungaria a finalizat lucrările de pe coridorul paneuropean Via Carpatia. Drumul trece prin 7 țări, printre care și România

de Tiberiu Safta
Vineri, 31.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ungaria a devenit prima țară care a finalizat lucrările de pe coridorul rutier Via Carpatia. Drumul traversează 7 țări din Europa, printre care și România, și va lega porturile din Marea Baltică de cele din Marea Neagră și Marea Egee.

Via Carpatia este un coridor rutier care va traversa 7 țări europene: Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria și Grecia. Acest coridor va lega porturile maritime din Marea Baltică, de porturile din Marea Neagră și din Marea Egee. Noul coridor va deservi drept o rută comercială mai rapidă între aceste țări și porturi importante.

Dintre cele 7 țări, Ungaria a terminat deja construcția porțiunii coridorului rutier de pe teritoriul său. Noua porțiune leagă Budapesta de orașul slovac Kosice, aflat în apropiere de granița cu Ungaria. Construcția porțiunii maghiare a coridorului rutier a fost finalizată cu cinci ani mai devreme de termenul limită, stabilit pentru 2026.

Secțiunea maghiară a coridorului continuă cu autostrada M3, apoi cu M35, care duce spre Debrecen. În final, secțiunea coridorului traversează autostrada M4, care are ca direcție Oradea.

Conform declarațiilor oferite de un oficial din guvernul maghiar, lungimea totală a rețelelor de autostrăzi a crescut cu circa 700 de kilometri în ultimii 11 ani.

El a subliniat, de asemenea, că în acest interval de timp au fost construite două autostrăzi de viteză care să ducă la granița cu România.

Mai mult, oficialul maghiar a adăugat că se lucrează și la o a treia astfel de autostradă care să ajungă la frontierele țării noastre.

via Profit

Comentarii (5)

  • Inaugurarea investiției a fost amânată luni bune deoarece ministrul drula nu a avut timp sa taie panglica... după ce drula a fost lăsat pe dinafara ungurii au decis sa inaugureze autostrada fără obișnuita panglica
    13 10
  • Edikkk
    O tăricică fără munţi (deci fără să poată să facă ciment), fără petrol şi fără gaze, fără combinate siderurgice (deci fără oţel ), fără ieşire la mare să facă importuri maritime

    Şi uite că au fabrici Audi, Mercedes, Suzuki au reţeaua de autostrăzi, străzile secundare întreţinute...

    România.... România e mult mai coruptă şi incompetentă

    Ungaria nu au vorbit niciodată de drumuri expres ci doar de autostrăzi
    10 5
  • Deși ți-am spus sa ma eviti e prima data când în mare sunt de acord cu tine și îți cer la început de an sa nu uiți ca te-am rugat sa ma eviti...sincer nu înțeleg de ce ai primit manute rosii... probabil pentru ca ai uitat sa spui și de fostul GM actualul Stellantis dar și BMW, precum și de multe alte firme furnizoare de componente auto la care România nu știu dacă poate visa ... cât despre drumuri... suntem departe in urma lor...pe am e jale mare ca drula nu mai poate inaugura săptămânal câte un indicator montat pe marginea drumurilor naționale pline de gropi... cine nu crede sa verifice DN4... drum nereabilitat din 1998... dar ca România e mult mai corupta și incompetenta nu sunt de acord...nu poți spune de toți romanii ca sunt corupți și incompetenți...
    1 8
  • @Edikkk, din cand in cand, atunci cand nu trollezi, mai dau un like. Cu 2 lucruri nu sunt de acord la comentariul tau totusi, faptul ca romanii sunt incompetenti (ceea ce este fals) si cu faptul ca noua ne-ar trebui doar autostrazi. Pe anumite sectoare si drumurile express sunt foarte bune, doar sa se faca. Guvernantii nostrii parca sunt dobitoci, parca sunt surzi si nu aud si nu vad ca efectiv poporul asta se plange de infrastructura de 30 de ani. Pacat. Eu totusi sunt mai visator si sper sa faca ceva cu PNRR-ul asta.
    2 1
  • @Edikkk - Ungaria construieste si drumuri expres, chiar multe as putea spune. Un astfel de exemplu este M85, pe care am circulat de mai multe ori anul acesta. Totusi desi este un drum expres, este de o calitate exceptionala, si nu prea vezi mare diferenta fata de o autostrada. Ah, este totusi o diferenta: viteza maxima limitata la 110 km/h.
    Pentru lista completa de drumuri expres in Ungaria acceseaza: https://en.wikipedia.org/wiki/Highways_in_Hungary#Expressways
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru