Volvo continuă planurile anunțate anterior prin care intenționează să transforme China într-un hub de producție pentru piețele globale.
Constructorul suedez a anunțat în această săptămână primele livrări pentru piața europeană ale SUV-ului XC60 care au fost produse la uzina Chengdu din sudul Chinei.
Cel puțin pentru moment, Volvo va importa din China doar câteva unități ale versiunii hibride T8, iar acestea vor fi comercializate în 25 de țări din Europa.
Primul transport pentru XC60 a sosit cu trenul în localitatea belgiană Gent, însă Volvo nu a dezvăluit numărul de unități care au fost importate.
Transportul a fost realizat pe noua linie de cale ferată care conectează China de Europa, principalul avantaj al acesteia fiind reducerea timpului de transport cu două treimi comparativ cu transportul naval. În plus, transportul cu trenul reduce emisiile de dioxid de carbon cu circa o treime comparativ cu transportul naval.
Chiar și după acest anunț, cele mai multe exemplare Volvo XC60 comercializate în Europa vor fi produse în continuare la uzina din localitatea Torslanda din Suedia.
XC60 a devenit astfel al doilea model Volvo comercializat în Europa după ce este importat din China.
Primul dintre ele a fost sedanul S90, care este însă produs exclusiv în China la uzina din localitatea Daqing.Via Automotive News
Dumnezeu a facut cerul, apa si pamantul, restul se face in China...
Stiu, sunt acri strugurii... ;)
OK, legenda cu oțelu suedez s-a cam răsuflat, dar asta nouă cu șuruburi / segmenți / pinioane chinezești din plastilină oțelită :-) încă rezistă cu brio.
Interesant ar fi de vazut si la ce preturi sunt puse pe piata.
Daca vor avea aceleasi preturi ca cele produse in Suedia, atunci e rusinos si trist.
In rest, sunt ca toate celelalte produse Made in China: voi folositi cu succes I-phone, laptop-uri, unitati de calcul si alte 90% din produse, asa ca asta cu Volvo made in China, e doar sa va pacaliti singuri si sa va vaicariti. La masini electrice nimeni nu bate China, nici macar Tesla.
Iar al doilea lucru este autoturismul (cele noi să zicem, dar şi cele SH de multe ori)
Dacă imobiliarele nu se pot importa, trebuie să le construieşti loco şi în majoritatea cazurilor cu forţă de muncă loco şi produse de construcţie din ţara respectivă
la autoturisme IMPORTUL produce DEZECHILIBRE SEVERE !
Importul de maşini din China ÎNSEAMNĂ ÎNCEPUTUL SFÂRŞITULUI PENTRU OCCIDENT (SUA, UE în special dar şi Canada, Australia)
Nu aș cumpăra maşini din China niciodată aşa cum nu aș cumpăra nici cele din Turcia.
În fine, problemaica-i mult mai complicată -- de amploare geopolitică --- și n-are rost să-mi tocesc deștele pe taste aiurea... da-n orice caz, în ciuda vânzărilor în creștere (legendele să trăiască...), Volvo nu se simte prea bine-ultima vreme la capitolul fiabilitate. (
Fiindcă-i pe ultimul loc în statistica U.S. Consumer Reports, dar nu numai:
https://www.businessinsider.com/car-brands-least-reliable-2018-2018-10
...Care-i în orice caz mai mare de 10% (suprataxa UE pt. importurile din China), dar mai mică decât cele 25 procente americănești.
Alea se asambleaza pentru piata locala, nu se aduc spre vanzare in Europa.
Dar intrebarea mea acum , fiindca imi aduc aminte ce pateam cind trebua sa schimb cate ceva pe la S60-ul meu acum ceva ani ( te lua cu lesin cand vedeai pretul la piesele OM ), ar fi : in acest caz piesele OM ar trebui sa aiba origine China sau ..!!?? Ca asa-mi spuneau aia de la Volvo (Primus) , ca degeaba scrie Sachs, Luk, etc pe cele AM , ca tot nu sunt de origine- cele puse si in fabrica ( si care erau cel putin duble la pret) . In cazul de fata sunt curios care ar fi politica cu piesele de schimb la reprezentanta, daca sunt piese facute in China, oare acestea vor fi mai ieftine sau mai scumpe decat cele AM europene.