Spre deosebire de ţările dezvoltate din Vestul Europei, România nu beneficiază de prea multe piste speciale pentru biciclişti, astfel că aceştia circulă în mod frecvent pe prima bandă a drumurilor. Acest lucru are însă efecte negative în privinţa siguranţei rutiere, element evidenţiat şi de datele anunţate de Poliţia Română.
Astfel, în primele nouă luni ale anului, bicicliştii au fost răspunzători pentru producerea a 634 de accidente grave în urma cărora 86 de persoane au decedat şi alte 553 au fost rănite grav.
Bicicliştii reprezintă practic a treia cauză a accidentelor grave petrecute în România, cu 10.18% din numărul total de accidente, întrucât în perioada ianuarie - septembrie 2016 au avut loc în total 6.200 de accidente grave.
În urma acestora, 1.341 de persoane şi-au pierdut viaţa, în timp ce alte 5.902 au fost grav rănite. Singura veste bună este că numărul total al accidentelor a scăzut cu aproape 500 comparativ cu perioada similară a anului trecut.Într-un interval de numai două zile la sfârşitul săptămânii trecute, Poliţia Română a aplicat peste 11.000 de sancţiuni contravenţionale în cadrul unor verificări în trafic, dintre care aproape 3.000 au fost acordate bicicliştilor, iar 700 pietonilor.
Via Mediafax
Nu poti sa faci peste tot in Bucuresti benzi de bicilete. Nu e un oras reconstruit de la 0 dupa razboi asa cum sunt multe prin Germania de exemplu. La noi s-a construit alandala in diverse perioade istorice, fara a exista un plan coerent (cum s-a intamplat de exemplu cu Parisul secolului 19).
Nu cred că-și dorește nimeni să circule pe carosabil și să facă slalom printre mașini și gropi, iar singura soluție este realizarea pistelor separate. Trotuarul NU este o soluție, acolo având prioritate pietonii, care sunt dealtfel cei mai agresați nu de bicicliști ci de mașinile parcate care de multe ori blochează complet trecerea.
Altfel nu văd de ce trebuie să fie bicicliștii țintele pe care unii șoferi își varsă frustrarea indusă de traficul nemernic la care și ei contribuie urcându-se în mașină.
În traficul auto consider că șoferii tind să se dezumanizeze, pentru că acordă prioritate unei mașini care le poate avaria propria mașină, și nu aceeași prioritate unui biciclist. Bănui că voi, contestatarii, NU ați făcut dreapta imediat după ce ați depășit un biciclist. Sau NU ați deschis portiera din stânga fără să vă asigurați. Sau NU ați șicanat un biciclist doar de dragul de a-l șicana (scuipat, aruncat cu cotoare, împins în dreapta până cade). Eu ca biciclist am avut parte de asemenea tratament simpatic.
Ca șofer și biciclist eu recunosc să îndoi regulile acolo unde nu deranjez și nu încurc nici pe unii nici pe alții. Asta nu cred că e cauza principală a accidentelor.
Ca tată al unui copil mic, circul cu el (el pe bicla lui eu pe-a mea) doar pe trotuare, pentru că nu pot avea încredere în reacțiile unui copil de 5 ani și nici în atenția șoferilor. Voi, cei cu vederea clară și vehementă, ce soluție aveți?
Circulația din București este din punctul meu de vedere o emblemă a respectului față de viața altcuiva. NU NE INTERESEAZĂ pe niciunii din noi (mă includ atât ca șofer cât și ca biciclist) ce au alții de făcut, important e să ajung eu mai repede acasă/la serviciu/undeva.
Suntem plini de noi și de nevoile noastre, prea plini.
Mă mir că nu sunt studii care să arate câte decese sunt cauzate de imbecili cu mașini puternice care se cred omnipotenți - sau cei din rasa asta sunt mai acceptabili pentru șoferi?
Eu cred că avem foarte mult până să ajungem mai puțin egocentrici și mai mult îndreptați civic, iar până atunci, cu toții ne suportăm mârlăniile, unii ajungând mai repede în groapă decât alții, funcție de stratul de fier ce ne transportă.
Iar vouă, intoleranților, succes în a fi tolerați!
Asa cum tu te plangi ca n-ai piste, asa se plang si pietoni ca nu au pe unde circula din cauza voastra si a masinilor parcate. Ei ce vina au? Ssu ii pedepsesti ca n-ai tu piste? Daca e asa esti la fel de indobitocit si egocentric precum soferii pe care-i blamezi. Pacat ca ala micu' o sa invete prostii, ca altceva nu are ce. Like father, like son!
2. Pietonii nu au nicio vină, șoferii nu au nicio vină = clar bicicliștii trebuie să fie pe stradă = clar au nevoie să fie EGALI în trafic, corect?
3. ” Pacat ca ala micu' o sa invete prostii, ca altceva nu are ce. Like father, like son!” = un comentariu care denotă atenție doar pentru egocentrismul automobilistic și dezinteres pentru o educație alternativă = iresponsabil
dacă am copil de 5 ani și îl învăț că există și alt mijloc de transport decât mașina sunt prost
dacă am copil de 5 ani și merg cu el cu bicla pe stradă în condițiile de trafic din București sunt prost
dacă am copil de 5 ani și merg cu el cu bicla pe trotuar și-mi ceri scuze de fiecare dată când deranjez pietonii e clar că sunt prost
Dezarmant domnule/doamnă dornic de anonimat de dragul autorespectului, dar felicit cei pozitiv impresionați de comentariu = NICIO ȘANSĂ N-AVEM.