Cu circa două săptămâni în urmă, Suzuki a admis că nu a testat în mod corespunzător consumul de carburant în cazul a 16 modele, dar şi a altor 11 modele realizate pentru alţi constructori.
La vremea respectivă, japonezii au afirmat că informaţiile furnizate pentru certificarea testului au fost bazate pe datele măsurate pentru componente individuale precum pneuri, frâne şi transmisii în cadrul testelor de rezistenţă la rulare şi a testelor de rezistenţă a aerului din tunelul de vânt.
Într-o actualizare a informaţiilor legate de acest caz, Suzuki susţine că a fost nevoită să apeleze la această metodă din cauza faptului că nu a avut bani pentru a efectua testele în mod corespuzator.
Lipsa resurselor financiare a apărut după izbucnirea crizei economice în 2008, dar şi a presiunii de a dezvolta noi modele şi motoare spre finalul anilor 2000. Modelele în cauză vor continua să fie vândute în Japonia, însă oficialii dau asigurări că testele vor fi efectuate corect. "Devine din ce în ce mai clar că trebuie să urmăm regulile japoneze, altfel nu ne vom reveni. Trişatul este trişat", a explicat Osamu Suzuki, preşedintele Suzuki.De altfel, noile teste indică deja faptul că modelele în cauză au un consum mai ridicat decât cel menţionat în datele tehnice oficiale. Într-un nou raport, Suzuki afirmă că numărul total de modele afectate este de fapt de 14 modele, plus alte 12 realizate pentru alţi producători.
Scandalul are deja efecte negativ pentru companie, întrucât vânzările de maşini Suzuki de clasa mica au scăzut cu 18% în luna mai comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Via Automotive News
Comentarii (2)